wilmablogghund

Alla inlägg den 13 juli 2018

Av Wilma Border collie - 13 juli 2018 18:24

Ovädret bara fortsätter och fortsätter, dessutom blir det värre. Går inte att göra nånting skoj, för äckelhett för allt.

   

Dagens badplats. Vi blev skjutsade för att få lite variation på sjöarna. Har massor med bra sjöar men många ligger alldeles för långt inne i skogen och ovädret tillåter inte så långa promenader.

Kollade av om det hänt nåt sen sist, var ett tag sen vi var här.

   

Sigrid kastade sej i sjön och simmade. Tror hon uppskattade att slippa simma som koppelfånge.

   

Micco gick iväg och grejade med nåt i sjökanten. Hörde att människorna pratade om att det är så skoj att se hur han vågar ta egna initiativ numer. Fast det han höll på med kunde han ha låtit bli.

   

Jag gick och kollade. Måste ha stenkoll på vad min flock pysslar med och jag vill inte missa nåt viktigt.

   

Micco hade minsann hittat en 153 meter lång och 10 ton tung Vithaj som han tänkte ge matte. Blev inte populärt. Fast vi fick massor med godis för att hålla oss borta från den enorma skendöda Vithajen.

   

Sigridmatte hon är minsann både modig och urstark för hon lyckades släpa i väg den till sjön där den ska vara.

   

Sigrid försökte dra igång lek, men det var ingen av oss som ens orkade tänka på lek i ovädret.

   

Tog en liten promenad som slutade med att vi skulle in i Komonsterhagen. Matte visste att den var befriad från såna så vi kunde vistas där.

   

Sigrid hon ansåg att rulla i gamla torra lämningar efter kossorna det var höjden av lycka. Hon har många märkliga intressen den damen.

   

Jag rullade också, men det var bara för att det kliade på ryggen och det är aldrig nånsin nån som kliar mej.

   

Micco han höll till på ett berg och studerade fåglar. Var några som försökte fånga Vithajar men misslyckades, lika bra det för annars hade säkert Micco fått tag på nån Vithaj igen.

   

Jag badade, skönt men det vore som sagt trevligt om man orkade göra nåt annat.

   

Undrar om gamla kolämningar är gott? Tänkte prova men blev hindrad, fick bara höra att jag får mat hemma. Får inte alls mat hemma.

   

Micco gjorde ett försök att leka och drog runt med två frisbee, men när till och med han tycker att det är för varmt då är det riktigt ovädersvidrigt.

   

Bästa att slappa i skuggan, det gjorde vi allihopa ganska länge. Drömde om bättre tider med svalt väder och en massa svampvatten.

   

Kollade ett annat badställe, säkert okej men vi tröttnade på att bada så det kan vi testa nån annan gång.

   

Micco har blivit jätteduktig på att gå själv över den här stättan. Han som knappt vågat hoppa upp på nåt, nu blir han modigare och modigare.

   

Dags att åka hem. Men vill du vara så vänlig och ta bort kopplet som hamnat på min nos? Jag orkar inte peta bort det själv. Fick hjälp med det.

Lämnade hem Sigrid och Micco. Hem och sov. Vidrigt het eftermiddagsrunda i lusfart.

Men i morgon är det lördag igen och en mycket speciell dag. Hoppas att det inte är lika ovädershett så vi orkar ha trevligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards