wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 juni 2018

Bästa dagen shopping, människovalpar och Ossy

Av Wilma Border collie - 20 juni 2018 18:07

Det gick bra med alla mina kompisar här i går kväll. Leya lyckades inte stjäla nån av dom, fast hon smög runt och verkade planera stöld av mindre hund. Vi käkade ben och grejade med lite annat innan de skulle gå hem.

Så blev det idag. Enligt matte skulle jag få en mycket bra dag. Trodde jag inte på eftersom jag skulle vara ensam och utan kompisar.

   

Hamnade i bilen och så skulle jag ta en runda på de där kungliga markerna. Hittade inget av intresse bara spår av komonster som lämnat hagen där jag gick.

   

Såg en mycket märklig båt eller vad det nu var. Sn skulle jag åka vidare.

   

Tjoho!!!! Shoppingdags!!! Tydligen var Ossys benförråd nästan slut så såna skulle handlas plus att jag behövde en del också.

   

Men vem är du?? Ska du verkligen ligga och trycka i MIN Grisöronaffär? Jag morrade, men ingen reaktion.

   

Äsch då, det var inte en riktig hund utan en konstgjord. Ja då kunde den få ligga där, ingen risk att den shoppar allt som jag ska ha.

   

Klar med dagens inköp och jag behöver godis. Bra detta, matte betalar och jag får godis för att jag shoppat.

Åkte hem och var hemma en stund innan jag skulle iväg igen. För nu skulle det där extra bra hända enligt matte.

   

Titta vad jag hittade!!!!! Mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam som är mattes barnbarn. Dom har jag inte träffat på evigheter, men nu var deras mamma och hälsade på en som jag också känner.

   

Aha, detta kommer säkert att bli perfekt. Vi skulle gå nånstans och detta är alldeles rätt väg.

   

Ännu bättre, matte hade bestämt att vi skulle gå till allra bästa Ossy.

   

Ossy är en mycket artig hund så han hälsade på Oliver och Adam och blev direkt kompis med dom.

   

Vi visade självklart hur bra vi är på att leka. Massor med brottning och en massa morrande och sånt. Men människovalparna blev inte rädda, de förstod att vi låter så här när vi har så där väldigt skoj.

   

Tänkte bita benet av Ossy, men kom fram till att det är bättre att han har det kvar. Kan bli svårt med våra vilda lekar om han är trebent.

   

Oliver och Adam var mycket imponerade av ett träd som står upp och ner i strandkanten. Nåt som Ossyhusse har gjort till fåglarna.

   

Jag gjorde minsann ett fynd. Eller matte började ha en massa underliga åsikter.

   

Vadå en halv torkad vithaj. Vad är det att gnälla om? Tydligen mycket för jag fick absolut inte behålla den.

   

Kolla Ossy han kan minsann flyga! Oliver hade en pinne som Ossy ville ha och då skaffade han sej vingar.

   

Vi badade en massa. Väldigt skönt och människovalparna ångrade att de inte hade badkläder med sej. Tänk vad skoj vi hade kunnat ha.

   

Oliver och Ossy blev superkompisar och var och letade efter en massa bra pinnar tillsammans.

Perfekt för vi badade ännu mer och hämtade såna i vattnet.

   

Adam och Ossy gillade också varandra. Ossy kom på att Adam hade godis och då låg han extra bra till.

   

Ska man bli ordentligt torr efter en massa bad så gäller det att rulla ordentligt och helst gnugga in gammalt torrt gräs i pälsen.

   

Hm, det här är den där båten jag åkte med i fredags. Funderade på om jag skulle hoppa i den men avstod. Enligt matte kan vi träna på det nån annan dag,

   

Ossy kan en massa trix. Bland annat är han superduktig på att hoppa över ett utsträckt ben. Först visade matte och sen provade Oliver. Jodå Ossy han hoppade så fint även om det inte syns ordentligt på bilden.

   

Skulle gå tillbaka igen efter en massa skoj vid sjön. Jag ska visst ha den halva skendöda Vithajen. Men nu hindrade Oliver mej från att ta den, han vågar till skillnad från matte vara nära Vithajar.

   

Undrar om jag verkligen är bästa kompis med den där märkliga saken som flyger runt i luften?

   

Nu räckte det med att Oliver viftade med ett grässtrå så började Ossy flyga. Jag som alltid trott att han är en hund började fundera på om han egentligen är en förklädd fågel.

   

Oliver och Adam är superbra på att göra godisträd, sånt lärde tydligen Sigge dom. Här visar Adam för Ossy att det finns en massa smaskigt i trädet. Vi städade noga så inga rester finns kvar.

   

Så var det slut på det roliga med Ossy, Han har bett om sitt ben som han självklart fick och vi gick vidare.

   

Hamnade på campingen och där köptes det glass. Adam åt.

   

Oliver åt.

   

Och det gjorde jag också, glass det är gott det Mer sånt till alla hundar.

   

Så hittade Oliver och Adam en godisautomat med människogodis. Undrar varför det inte finns såna till godissugna hundar?

   

Insåg att människovalpar är nästan lika bra som vi hundar att hoppa på stenar. De tog minsann långa skutt mellan dom. Fast de får inte ost när de gör det, konstigt.

   

Jaha svampvattnet har börjat falla och allt skoj har ett slut. Dags att lämna tillbaka människovalparna till deras mamma. Men jag hörde hur det pratades om att vi ska ses ganska snart igen och då ska vi göra nånting som jag aldrig har gjort.

Hem och somnade gott. Ha en så här bra dag tar på mina hundliga krafter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards