wilmablogghund

Alla inlägg den 16 april 2018

Av Wilma Border collie - 16 april 2018 18:21

Haft en hel del att pyssla med idag också.

Hämtade Sigrid och hörde att vi skulle åka till Eskilstuna. Med tur skulle det kanske innebära besök på vår privata köttbullerestaurang.

   

Verkar lovande detta. Alldeles rätt väg så det blir nog köttbullar.

   

ÄNTLIGEN!!!!! Har inte fått köttbullar på flera år så detta var verkligen välbehövligt.

   

Sigrid hon tog sin och placerade den på mattan. Trodde att hon fått totalt hjärnsläpp för hon brukar minsann kasta sej över dom. Fast när jag tänkte offra mej och äta upp den då tog hon den.

   

Jodå de andra passade minsann att äta. Köttbullar är gott, borde serveras såna väldigt ofta.

   

Matte skulle hjälpa sin mamma att byta gardiner. Jag funderade på att övervaka så det gick rätt till. Men kom på att gardinbyten är inget som intresserar mej så jag höll på att somna under ett bord istället. Sen var det mer mänskligt tråkprat och grejande. Passade bilen en stund medan matte och hennes mamma gjorde mer tråk. Skjutsade hem mattes mamma och sen skulle vi vidare.

   

Så hemma och vi ska röra på oss en stund. Bäst att kolla vad som hänt sen sist.

   

Jag spanade av från grillplatsen vid skidbacken. Såg inget spännande och inte fanns det några trevliga matrester heller.

   

Hörru ska vi leka en stund? Jo det blev en del lek för sånt hade vi ju inte tid med igår.

   

Fortsatte genom skogen. Fanns inget av värde där heller.

   

Nähä ingen Ossy vid hans dagis. Hade varit trevligt att kunna leka en stund med honom.

   

Men titta på sjön. Nu dör isen på allvar, när som helst kommer det att vara öppet vatten överallt. Visst det var skoj med isrejs i vintras men badsäsongen är mycket trevligare.

   

Kollade lite mer i skogen men vi hittade inget av värde nu heller.

   

När vi passerade skidbacken igen så hittade matte nycklar som säkert legat begravda i snön länge. Får se om det är nån som saknar dom.

   

Hm det ligger en massa saker i skidbacken. Bäst att kolla kan finnas nåt användbart.

   

Jag hittade en pinne. Hade mycket skoj med den. Bland annat gick det alldeles utmärkt att rulla med den i munnen.

   

Detta är jag och Pelle Peugeot som ni ser. Pelle har ägts av mattes mamma tills idag, hon har slutat köra bil på grund av sin yrsel bland annat. Men i dag blev den födelsedagspresent. Det säjs att matte fick den i födelsedagspresent. Men eftersom matte vägrar fylla år kan det inte vara hon som fått den. Dessutom är det en stund kvar till den där födelsedagen som inte inträffar. Jag fyllde ju nyss och jag firar faktiskt att jag fyller alltså måste det vara så att Pelle Peugeot numer är min. Passar perfekt eftersom han används för att köra mej och Sigrid till alla våra skogar och andra trevliga ställen. Alltså är jag numer bilägare, känns mycket bra.

Skjutsade hem Sigrid och hemma så drabbades jag av passa huset.

   

Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng. Kommer visst att inträffa flera dagar denna vecka. Jo jag kan stå ut med passa huset för stackars Helga ska inte behöva gå med bakbenen i kors hela dagen.

Resten av dagen har jag inte gjort så mycket, men i morgon hittar jag och Sigrid på nåt att fördriva tiden med. Hörde talas om nåt som låter trevligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards