wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 april 2018

Rekordmånga kompisar

Av Wilma Border collie - 7 april 2018 18:00

Äntligen slut på tråket, för idag var det dags för veckans bästa dag igen. Jag vet alltid när det är lördag så efter morgonrundan placerar jag mej precis innanför dörren. Vet hur dement matte är så tänk om hon skulle glömma att ta med mej.

   

ÄNTLIGEN!!!! Sigrid och hennes matte ska med. De har missat massor med roliga träffar av olika anledningar.

   

Nu är det bråttom, vi vill inte missa en sekund av nånting.

   

Där kommer minsann Ossy och möter oss. Har inte träffat honom sen förra veckan vilket är alldeles för lång tid.

   

Jag och Ossy lekte självklart en massa på tu man tass innan alla andra kom.

   

Var inne hos Ossy och fikade. Sigrid hon såg att det kom en massa hundar och morrade hotfullt. Korkat, det är ju våra kompisar som kommer.

   

Gick ut och träffade en ny hund direkt. Trevligt, vi undersökte dofter tillsammans.

   

Många hundar hade kommit. Hälsade självklart på alla. Fanns både gamla bekanta och några nya.

   

Sigrid var inte på sitt mest sociala humör utan fördrog att umgås med sin matte och Ossyhusse.

   

Kom ett par Jack russsel som inte varit med tidigare. Alltid skoj med nya bekantskaper och ryktet om våra superskoj träffar sprider sej.

   

Massor med människor och massor med hundar blev det. Hörde hur människorna förtvivlat försökte räkna hur många hundar vi var. Tror inte att nån lyckades. Men det var rekord i dag 20 eller om vi var 21 hundar som mest. Alla leker vi och har trevligt tillsammans, aldrig några som bråkar, allt är bara roligt hela tiden.

   

Sigrid tröttnade på att vara sur så hon kunde faktiskt tänka sej att umgås med Metzo en stund.

   

Jag hittade en pinne som jag tänkte ha skoj med på egen tass.

   

Äsch, det gick inget bra för det var flera andra som ville ha min pinne.

   

Struntade i pinnen och lekte den skoj leken drämma Rick i backen tillsammans med Inez.

   

Alltså springa i flock det är grejer det. Alla springer snabbt och skoj har vi.

   

Cleo som inte har varit med på några gånger kom och träffade Beagle Mimmi för första gången.

   

Jag umgicks en del med Lagottokillen som jag träffat ett par gånger.

   

Mikko han fortsätter att vara störtförälskad i Ossy. Fast Ossy tröttar på hans uppvaktning.

   

Mimmi som älskar alla sina kompisar blev kär i Cleo och bestämde sej för att kramas med henne.

   

Här är de Jack russelbrudarna som var med för första gången. En av dom har råkat illa ut en gång med en elak hund så hon var lite avvaktande. Men de gick i väg en bit tillsammans med Sigrid och lekte.

   

Nu äntligen går det att hitta vatten ute att dricka. Mycket gott med lervatten och man blir törstig av en massa lek och umgänge.

   

En del hundar provade den skoj gungbrädan. Den har varit fastfrusen länge, men nu går den att använda igen.

   

Aha, Anne har minsann godis. Vi är experter på att omgående upptäcka vem som har godis på gång.

   

Ossy, Cleo och jag upptäckte att matte hade handen i fickan, precis den fickan som doftade korv.

   

Titta här, lilla Jack russeltjejen som tyckt att andra hundar är läskiga träffar stora Peggy. Gick hur bra som helst. Hon förstod att Peggy är en mycket snäll hund.

   

Jag och Alice vi käkade ost tillsammans. Man ska dela med sej till sina vänner. Jodå det var flera hundar som fick vara med och dela.

   

Den här pudeln har varit med nån gång förut. Han och Cleo blev riktiga kompisar idag.

   

Som vanligt, allt skoj har ett slut och nu är jag och Sigrid på väg hem. Nu dröjer det en hel vecka igen innan nästa skoj hundträff.

Fast jag hörde att i morgon blir också en bra dag. Tydligen har jag jobb som väntar då, vad jag ska göra det berättar jag om i morgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards