wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 april 2018

Hittat våren

Av Wilma Border collie - 2 april 2018 18:13

I dag skulle vi enligt matte leta efter våren. Verkade som ett ganska omöjligt uppdrag.

   

Passerade vid campingen och vid sjön kom min boll fram. Länge sen jag lekte med den så jag hade mycket skoj ett tag innan jag tröttnade på den.

   

Bytte till en pinne och tränade på att se ut som Malmköpings farligaste Border collie. Tror jag lyckades.

   

Inte har det blivit badsäsong heller. Bara is överallt, dags för vatten nu.

   

Gick till spårvägen, var ett tag sen jag gick på den. Där var det vinter igen, men som tur var bara en liten bit.

   

Isen börjar se konstig ut på sjön. Den reser sej på en del ställen och det var ett väldigt liv på den. Förhoppningsvis är det dödskampen som utspelar sej.

   

Hasselskogen var trevlig för där var det barmark. Hade kommit fram massor med trevliga dofter och matte började leta efter våren.

   

Fast ute på ängen var det vinter igen. Jag roade mej med bollen en stund.

   

Matte hon kröp runt där det var barmark och krafsade bland löven. Märklig sysselsättning. Men där fanns minsann våren. Fullt med Blåsippsknoppar. Snart mycket snart kommer de att börja blomma.

   

Medan hon gjorde det så ägnade jag tiden åt snörull. Troligen är det alldeles snart slut på att utöva den hobbyn.

   

Hade sån tur att det blev godisjakt vid mina skogsagilityhinder. Finns inget kvar där.

   

Sen ansåg jag att jag skulle kolla nåt. Ingen idé påstod matte.

   

Var det visst det! Kantareller årgång 2017, torkade och klara. Självklart fick jag en massa beröm och belöning men av nån märklig anledning är kantarellerna kvar. Hörde nåt om att vänta tills årets kommer.

   

Kom ut på vägen. Sist var den skridskobana, men nu är det nästan bara trevligt grus. Mycket bättre.

   

Suck! Är du möjligen klar snart? Jag somnar av leda.

   

Matte fotograferade alla myror som hade vaknat. Det kryllade av dom och en tog det en stund att befria kameran från alla som klättrat upp på den.

   

Gick hemåt. Träffade Inez som var ute och rastade sin husse. Umgicks en del med henne men det blev ingen lek.

Gick hem och gjorde just ingenting några timmar.

Så skulle jag på eftermiddagsrunda och lyckades få med matte helt rätt väg.

   

Tjoho! Äntligen Sigrid och inte nog med det jag fick minsann födelsedagspresent. Ett aktivitetsspel. Superbra present.

   

Jag och Sigrid provade det tillsammans vi delar ju på allt. Jätteskoj var det och innehåll smarrigt godis.

   

Blev en bra fortsättning på rundan för jag fick sällskap med Sigrid. Det är mycket roligare att vara två och han nån att diskutera alla saker med. Vi träffade Beagle Mimmi också. Men då fick jag lov att säja åt Sigrid som ansåg att Mimmi skulle dra till varmare trakter. Så uppför man sej inte mot sina vänner.

I morgon är det vanlig Sigriddag och vi har visst fullt upp då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards