wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 mars 2018

Troligen ett av årets sista isrejs

Av Wilma Border collie - 23 mars 2018 18:07

Bra dag igen. När jag skulle hämta Sigrid så använde matte bilen för vi skulle få åka nånstans. Man måste variera rundorna och matte skulle kolla om nån plan hon har kan fungera.

   

Trevligt vi hamnade i Sparreholm. Sist vi var här var det snö överallt, men nu hade barmarken kommit fram. Underbart för nu kommer alla trevliga dofter fram.

   

Överallt doftar det av massor med spännande. Mer barkmark och dofter till oss hundar.

   

Sigrid tog naturligtvis chansen att springa på isen. Snart lär det vara slut på det.

   

Gamla ekar kan minsann vara väldigt trevliga. Som denna, Sigrid hittade blodpudding i den och jag hittade en massa som växte utanpå den.

   

Sigrid är bra söt. Matte skulle göra ett försök att ta bild på allt skräp hon samlat runt munnen när hon letade blodpudding. Syns bara lite av det.

   

Svamp fanns det också. Men gamla stendöda riskor sen förra året är ingenting som vi behöver bry oss om.

   

Lika bra att passa på att rulla på isen. Rullning med ordentliga bensträck är bra gympa.

   

Så sprang vi massor och fort. Gäller att passa på för matte påstod att detta var med största säkerhet sista gången för i år som vi kan isrejsa på Båven.

   

Inkallning är ju en extremt viktig hundkunskap, kan man inte sån är det fångenskap i koppel som gäller. Sigrid var en stjärna i dag.

   

Jag kan minsann jag också. Men vi tränar på det varje dag, kommer snyggt och får belöning så kan vi fortsätta med våra viktiga saker sen.

   

Här doftar det alldeles väldigt spännande. Den här doften är inte ofta vi träffar på och matte såg spår efter den som gått där.

   

Ja du Sigrid det är bäst att vi passar på och springer mycket nu eftersom matte pratar om kommande isförbud.

   

Sigrid hittade nåt att rulla sej länge och mycket i. Visade sej vara en hög som Hälge hade lämnat, den var tydligen extra bra enligt Sigrid.

   

Återvände till land och hittade en väldigt spännande lövhög. Alltså tänk vad människor med sina usla nosar missar. Vi hittade mängder med spännande dofter.

   

Fanns en bra stor sten att bestiga också. Ännu bättre var att den gav ost. Vi hade väldigt bra utsikt från den också.

   

Fortsatte att kolla runt. Hade vi fått bestämma hade vi varit kvar fortfarande, all barmark med alla underbara nya dofter och annat spännande.

   

Jag hade tur och hittade en boll som troligen nån annan hund tappat bort när det var en massa äckelsnö.

   

Lekte en hel del med den. Mycket skoj för det var ett tag sen jag ägande mej åt bollek.

   

Sen kollade vi om det fanns nåt spännande i vassen. Gjorde det inte tyvärr.

   

Du vill nåt? Så klart vi kom när matte kallade, men nu visade det sej att det var dags att åka hem. Men vi hade haft en massa skoj i ett par timmar så vi var ganska nöjda.

På väg hem så såg matte att hennes plan kommer att fungera. Jag kommer att få en mycket bra söndag.

Lämnade hem Sigrid men vi ses igen i morgon. Det är ju ÄNTLIGEN lördag och Sigrid ska med på hundträffen. Hon stackarn har missat massor med gånger på grund av lukta gott och en massa mänskligt tråk.

Hemma så drabbades jag av passa huset. Kommer snart sa matte och försvann

   

Dålig bild men hon hittade våren. Utanför Rottis Helgas hus så tänker Krokusen börja blomma. Det finns alltså hopp

   

Helgas människor var på rymmen så hon behövde hjälp att komma ut en sväng mitt på dagen.

Nu ska jag vila mej i form så jag orkar roa mej mycket med alla mina kompisar i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards