wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 februari 2018

Äntligen Sigrid och hundlig assistans

Av Wilma Border collie - 26 februari 2018 18:38

I dag är det ÄNTLIGEN måndag, alltså Sigriddag. Vara åtskilda i två dagar är definitivt två för mycket.

Gick och hämtade henne och Sally. Jag hade väldigt, väldigt bråttom dit, tänkte att den dementa matte skulle glömma att hämta dom.

   

Så där vi är på väg nånstans. Sally tar sej, hon vägrade bara en gång utanför dörren sen gick hon snällt. Tror hon börjar lära sej att det inte lönar sej att vägra.

   

Vi kan faktiskt gå väldigt snyggt på led om vi vill. Sigrid och Sally följer mej eftersom de vet att jag vet vägar till nåt bra.

   

Hamnade vid sjön först. Här hade det minsann rört sej andra hundar, mycket spännande dofter fanns det.

   

Matte trodde att Sally skulle vilja springa med oss. Sally hade helt andra planer, hon bestämde sej för att gå i strejk och ville hem. Hon fick inte sin vilja igenom.

   

Jag och Sigrid vi tog igen en massa lek som vi missat de här två dagarna. Som vanligt hade vi väldigt skoj.

   

Titta Sigrid är på isen!! Tänk matte vrålade inte ens om att hon skulle komma tillbaka.

   

Vi fick minsann vara på isen. Det var hur skoj som helst att springa runt där.

   

Kollade av bryggan. Spännande detta att kunna vara på isen och se se saker från sjösidan.

   

När Sigrid är på isen på sina olovliga äventyr så brukar hon tvärvägra att komma. Men nu när matte var med på isen då passade minsann att komma hur fint som helst på inkallning.

   

Gick upp på land igen. Kollade efter Ossy men han var inte synlig nånstans.

   

Vi hittade ett ostträd. Självklart så städade vi bort allt.

   

Sally har fattat detta med ostträd så hon länsade sitt eget.

   

Jag kollade om Sally hade städat ordentligt. Ytterst korkat för Sally sa en lång ramsa fula ord till mej. Brydde mej inte, jag är van att dela med mej så Sally insåg att det var ingen idé att svära,.

   

Pistmaskinen var också bra idag. Växte annat godis i den. Finns inte minsta smula kvar, jag och Sigrid är världsmästare på att städa pistmaskiner.

   

Sally ville inte delta i städningen för hon gillar inte sånt godis.

   

Skidbacken är alltid skoj att röja loss vid. Nu är ju människovalparnas lov över så vi kunde leka där.

   

Det hade minsann kommit dit nya prylar, Jag testade en, tänkte att den kanske skulle kunna ge godis. Men den var bara hal.

   

Kollade in fler nya prylar och lekte en del. Sen var vi tvungna att gå hem för enligt matte var det dåligt med tid.

   

På väg hem så träffade vi Rocky. Trevligt var ett tag sen sist.

Gick hem med Sally och Sigrid och sen hem till mej en stund. Matte grejade med en massa och sen skulle jag ut och åka.

Då kom Sigridmatte som självklart glömt Sigrid hemma. Hon skulle visst med på allt det där som skulle göra. Eller hon blev avsläppt vid sitt jobb och jag och matte åkte vidare.

   

Dagens uppdrag. Min gamla bil skrothögen läckte en del olja garaget så nu skulle det sopas bort en massa som legat där för att suga upp oljan.

Sen fick jag passa bil i evigheter. Först åkte vi och hämtade Sigridmatte, sen skulle matte och mattes mamma fixa en massa tråk.

   

ÄNTLIGEN köttebullerestaurangen!!! Har inte käkat köttbullar på flera år.

   

Fick många, mycket gott. Fast matte sparade några som Sigridmatte skulle ta hem till Sigrid. Stackars Sigrid som passade tråkhus ihop med Sally missade ju alla smaskiga såna.

Sen var det dags att åka hem igen. Har varit en lång och upptagen dag så jag är en ganska trött hund nu. Men i morgon är en ny dag och då händer det förhoppningsvis mer skoj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards