wilmablogghund

Alla inlägg den 16 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 16 augusti 2017 18:07

Dagen började märkligt. Jag var helt inställd på att gå och hämta Sigrid som vanligt men det skulle jag inte alls. Begrep ingenting för när jag lämnade hem henne i går kväll så sa matte att vi ses i morgon.

Men sen hamnade jag i min bil och då åkte jag och hämtade Sigrid och hennes matte som var ledig och skulle följa med idag.

 

Så där nu har vi hamnat i skogen, men vi skulle ta en annan väg än den vanliga. Var ett tag sen vi gick här.

 

Så var det den lilla detaljen med de långsamma människorna, denna eviga väntan. Tänk om de nån gång kunde lära sej att det är bråttom till alla viktiga saker.

 

Kom till sjön så vi kollade av den ordentligt. Kunde ha en hänt en massa sen sist.

 

Sigrid var duktig och visade sin matte att hon minsann kan det här med kantareller.

 

Självklart så fick vi ost för väl utfört jobb.

 

Sigridmatte klarade faktiskt att hitta några små kantareller alldeles själv. De är så få så de står kvar i skogen och växer.

 

Så började svampvattnet falla, perfekt eftersom det behövs mängder. Fast det kunde ha väntat tills vi var klara i skogen.

 

Hade fötts en Vitriska sen sist, ingen matsvamp men allt som är en svamp är enligt matte positivt just nu.

 

Svampvattnet började falla ordentligt, för att undvika skador av det så höll vi till under träd ett tag. Men det syns på Sigrid vad hon anser om nedfallet.

 

Gick vidare och Sigridmatte hittade ett trevligt ben som jag gnagde en del på.

 

Under tiden jag var upptagen med det så lärde sej Sigridmatte hur en Mjölskivling ser ut och luktar.

 

Hade kommit en massa såna här Vitsprödingar också. Kanske finns hopp om att det blir lite svamp i skogen framöver.

Människorna skulle titta efter de där kräftorna i bäcken men de ville inte alls visa sej idag.

 

Ytterligare ett svamphundsjobb klarade vi av fast det regnade, hittade en liten Strävsopp också.

 

Så där äntligen vid bilen. Släpp in oss nu!!!!! Vi är skadade av allt nedfall.

 

Åkte och vi skulle göra nåt mer. Jaha, vägarbeten och köer på den här vägen också. Som tur var inte så lång väntetid.

 

Perfekt vi skulle till Grisöronaffären!

 

Bäst att vara trevlig mot personalen och berätta att jag är en ensam hund som ingen nånsin kelar med.

 

Kollade självklart av lösgodisutbudet, mycket viktigt.

 

Så hjälpte jag Sigridmatte som tittade på en massa olika aktivitetsspel till Sigrid och Nisse. Jag är expert på såna så det var bäst att kolla att hon valde rätt.

 

Inte ett besök där utan att tigga godis vid disken.

Åkte hem och insåg att Sigrid inte alls skulle hem till mej. Hon skulle hem till sej, men protesterade genom att sätta sej i mattes knä och försöka sitta kvar där.

Hemma så plockade matte upp en smart grej som jag fick i Grisöronaffären.

 

Det ser ut som en märklig hink.

 

Men isär plockad så blir den så här. Två skålar en till mat och en till vatten. Det i mitten är en burk där maten kan förvaras. Perfekt nu när jag ska ut och resa. Ibland uppfinner människor bra saker.

För en stund sen så kom faktiskt Sigrid till mej. Men tro inte att hon skulle stanna, nä hennes matte skulle bara lämna en del saker.

Men i morgon är det vanlig dag igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards