wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 september 2017

Träffat en del kompisar

Av Wilma Border collie - 24 september 2017 18:02

Fick en bra avslutning på min ensamma dag igår. Träffade Asko och Loke som jag inte sett på länge. Mycket trevligt, fast av nån anledning påstod våra tråkmänniskor att vi inte alls skulle leka en massa mitt på gatan i mörkret. Hade enligt oss gått alldeles utmärkt.

I dag blev jag inte skjutsad nånstans matte hade ingen lust utan jag skulle hålla mej i hemmaskog.

 

Det är höstlikt nu med både dimma och höstfärger vid min sjö.

 

Gick vidare och matte hittade en Stolt fjällskivling. Förra veckan var det massor här men egentligen behöver vi inte mera enligt matte som plockar i alla fall.

 


En del svampar de väntar på kylan och har tagit fram vinterpälsen, denna är så påklädd att det går inte att se vad den egentligen är.

 

Så skulle mina Svarta trumpetsvampar kollas. Jo de hade växt och jag lyckades markera såna.

 

Fanns mycket såna här som blivit vuxna sen senaste besöket..

 

Så hittade matte sån här Örtaggsvamp. En liten, liten svamp som växer på begravda tallkottar. Lite sorgligt blev det för detta var den sextionde och sista arten som Sigge lärde sej ett par månader innan han gick över bron. Sen har inte matte hitta nån förrens idag.

 

Hittade ett ostträd i dag också, mycket trevligt att de har börjat återkomma.

 

Inget är som väntans tider, alltså jag väntar på att matte ska plocka klart på de där Svarta trumpeterna så vi kan fortsätta.

 

Hörru ge hit osten! Jag har faktiskt markerat de där du har i handen och jag ska ha min belöning. Fick belöning.

 

Blev en bra skörd på ett litet område, ganska många kilo på ett litet område och det finns massor med valpar så jag ska jobba mer här.

 

Gick på spårvägen tillbaka, var länge sen jag gick på den men det fanns inga nyheter av värde.

 

Hade planerat att bada för det var ett tag sen. Men titta på vattnet, rena spenatsoppan och då får jag inte bada.

 

Nu har jag gått över läskiga gallerbron, kan jag få min belöning? Jo jag fick och egentligen tycker jag inte att bron är läskig längre.

 

Titta! Sällskap!!!! Comet som jag inte träffat på evigheter, han blev alldeles överlycklig när han träffade mej. Tror han är kär i mej. Att senilmatte äntligen lyckades minnas namnet beror enbart på att hon skrev upp det i mobilen

 

Sen kom det en annan liten hund som jag mött ibland men han tycker att jag är ganska läskig.

Fortsatte i kanten av Tråkskogen, hittade mer Svart trumpetsvamp där.

 

Nu ser jag minsann nåt bra, Freja och Teddy som jag inte heller träffat på evigheter.

 

Umgicks med dom en stund, eller Freja tiggde godis och Teddy umgicks med mej.

 

Den där Aurora som gör att jag inte kan besöka en massa bra skogar hon märks minsann här också. Kom massor med såna där Gröna män åkande. Tydligen bor det såna här medan de övar.

 

Hittade en fläck som doftade utsökt där jag var tvungen att rulla ordentligt.

 

Men titta1 Teddy och Freja har precis gått och nu kommer Ossy!!!!!

 

Ossy han vet minsann att matte har ost och sån vill han alltid ha.

 

Så lekte vi en massa också. Ossy är en superkompis som är bra på en massa skoj bus.

 

Ossyhusse bjöd oss på godis också, bra för vi behövde mer energi. Kostar på att leka mycket och hårt men skoj har vi.

 

En stubbe hemma på min gata den är fullkomligt invaderad av mängder med små Bläcksvampar, inget att äta men vackra är de.

I morgon är det ÄNTLIGEN en alldeles vanlig Sigriddag igen och matte har nån plan för vad vi ska göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards