wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 september 2017

När svampen är större än Sigrid

Av Wilma Border collie - 19 september 2017 17:58

Eftersom Sigrid bevisligen är hemma igen så tänkte jag hämta henne på min morgonrunda. Skulle jag inte alls enligt tråkmatte. Började ana oråd, skulle vi inte umgås idag? Antar att det där halsbandet visade extra stresspåslag.

Sen hamnade jag i min bil och då åkte faktiskt matte och hämtade Sigrid. Ordningen återställd.

 

Så där nu ska vi till skogen och ha roligt, typ ta igen allt vi missat.

 

Vi lekte massor och hade väldigt skoj.

 

Matte höll på och fotograferade vattendroppar, fullkomligt onödig sysselsättning. Tur att jag kunde roa mej med Sigrid.

 

Sprang mycket och snabbt i skogen, vi jagade varandra bland träden. Blev nu rejäla utslag på andning, puls och sånt i halsbandet.

 

Nå får jag ost nu`? Hittade en del Svarta trumpetsvampar och självklart blev jag ordentligt belönad. De syns bredvid mina tassar.

 

Gick vidare hade massor att kolla eftersom det var länge sen vi var här.

Kom ut på en väg en liten stund, men den är snabbt avklarad.

 

Vi fortsatte att röja runt i skogen, sprang massor och hade jätteroligt. Så här ska det alltid vara att jag har kompis med mej. Hundlivet är mycket roligare då.

 

Sen sist hade det fallit ett par träd och rotvältorna är enorma.

 

Vi hittade faktiskt en vattenpöl såna börjar vara väldigt sällsynta nu igen. Nån har tydligen väckt Vattentjuven.

 

Jag provade den, gott vatten och skönt att svalka tassarna.

 

Sigrid hon grävde en av alla sina extremt viktiga gropar istället. Undrar vad hon ska ha alla till?

 

Så skulle matte kolla vid en tall där det brukar finnas Blomkålssvamp. Ofta blir den som växer där alldeles enorm.

Jodå, när svampen är större än Sigrid då är den stor.

 

Jag visade självklart Sigrid att såna här kan jag och det lönar sej att markera dom. Vi fick massor med beröm.

Matte hade en stor svampkorg med sej som tur var för denna tog upp massor med plats. För att inte tala om hur tung den var, hörde en massa om att det var tungt att släpa och många kilometer till bilen.

Vi mötte ett par människor som var ute i skogen. Den ena stirrade i korgen och funderade på varför matte bar runt på en jättelik tvättsvamp och en tub med viltost. Han hade aldrig sett en Blomkålssvamp och var övertygad om att det var en tvättsvamp.

 

Här ska det vara en nästansjö. En gång för länge sen så fanns det lite vatten i den när jag passerade men det var i våras. Sen har det varit som nu bara ökentorrt.

 

Jaha slut på det roliga, vi ska gå till bilen och åka hem igen. Fast vi har varit flera timmar i skogen och haft massor med skoj.

Inte skulle Sigrid med hem till mej heller, hennes matte har nåt korkat som heter semester den här veckan. Dessutom hörde jag nåt om att vi inte ska träffas i morgon för då ska jag och matte göra tråk. Ingen ordning alls i tillvaron just nu.

På eftermiddagsrundan så hälsade jag i alla fall på i Rosa elefantaffären och fick godis.

Nu tänker matte ta halsbandet och gå till Rottis Helga så mina aktiviteter under dagen skickas i väg till det där universietet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards