wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 september 2017

Lördag med alla svampmänniskor

Av Wilma Border collie - 3 september 2017 14:31

Nu hinner jag berätta vad som hände i går.

Började med att hämta Sigrid och hennes matte, sen åkte vi till campingen.

 

Nu börjar alla samlas för att sen åka till olika skogar. Människorna delades i många olika grupper.

 

Så nu är vi framme där vi ska vara. Matte hade återigen lyckats trolla fram en skog som varken jag eller Sigrid hade besökt.

 

Vi hundar vi passade på att leka en del medan människorna kollade efter svamp.

 

Men Sigrid hon är minsann störtförälskad i Ågren och hade bara ögon för honom.

 

En av deltagarna hittade en enorm Kal johan som dessutom var alldeles utan larver. Inte ofta så här stora är fina.

 

Efter att ha gått en bit, kollat en massa viktigt medan människorna letade svamp så kom vi hit. Utsikten över Ösjön är alldeles betagande.

 

Människorna fikade och vi hundar fick också fika.

 

Jag och Sigrid passade på att sova en stund, bäst att samla krafter.

 

Badade lite och drack en massa vatten i den där sjön.

 

Sigridmatte blev alldeles överlycklig när matte pekade och det satt stora kantareler i ett dike.

 

Sen kom vi hit, Horsbetseln heter stället och jag går på det geologiska underverket stenbron. Såna här finns bara på några få platser i världen och ett är strax utanför Malmköping.

 

Här är alla människor och hundar samlade på den. Det var många jag skulle hålla ordning på i skogen.

 

Blev en fikapaus igen där. Visst är Ågren fin? Förstår varför Sigrid är så kär i honom.

Sen blev det olika vägar tillbaka. En del gick samma väg via Sörmlandsleden och matte tog ett gäng på en liten skogsväg.

 

Jag hittade ett par vattenpölar med gott vatten som jag drack.

 

Ågren han vägrade, tydligen tycker han att sånt är äckligt. Tror Sigrid får ta ett snack med sin stora kärlek,

 

Hittade en alldeles enorm rotvälta också.

 

En ny sjö igen! Sån finns tydligen hur många som helst. Bra sjö även detta.

 

Nära bilarna så hittade matte några såna här Stolta fjällskivlingar.

 

Dags att åka hem och jag, Sigrid och Terra är inburade i Terras bil.

Var hemma en stund sen var det dags att vara vid hemmasjön igen.

 

Jag fick minsann present. En alldeles egen osttub. Bra för jag behöver mängder med såna.

 

Alla människor grillade, pratade och grejade. Jag sov mest.

 

Solen sjönk sakta och gav en vacker solnedgång igen.

 


När mörkret föll så var det lotteri. Människorna fick lotter och vann en massa saker.

 

På campingen hade de nån fest och det gjorde så vackert med brinnande marschaller efter hela stranden och ut på bryggorna.

Sen var det dags för mej att gå hem till mina katter och sova.

I dag har det också hänt en hel del och det berättar jag om ikväll.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

9 september 2017 17:14

Åh, vilka spännande dagar Ni har varit med om. Trevligt att träffa alla dessa svampvänner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards