wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 juni 2017

Sigrid tror att hon är en Vild gris

Av Wilma Border collie - 29 juni 2017 17:38

Blev skjuts till skogen idag också. Skulle gå en väg som det var ett tag sen vi var på.

 

Trevligt här har vi inte varit på ett tag och för Sigrid var det ännu längre sen.

 

Matte släpade på svampkorgen idag också, nu var den dåliga ursäkten att det var bra att lägga våra koppel i den. Egentligen behöver vi inga koppel alls, men det begriper inte matte.

 

Kollade och diskuterade en massa spännande dofter, händer alltid en massa i skogarna som lämnar trevliga dofter till oss att undersöka.

 

Jaha och där försvann Sigrid mot okända och otillåtna mål.

 

Nä nu har jag tröttnat på att vänta, lika bra att hämta tillbaka henne. Hon vet att såna där utflykter på egen tass inte är tillåtna.

 

Matte hittade en svamp som heter Citronslemskivling. Det är meningen att vi ska lära oss den men denna var ingenting att träna på för den hade dött torkdöden.

 

Lekte en del jaktlekar en stund, mycket skoj.

 

Äsch, det börjar bli varmt i skogen. Jag tog en paus och spanade av omgivningarna det syns på min tunga att jag var varm.

 

Dagens andra och sista svamp, ett par Flugsvampar och såna behöver vi inte lära oss. Det är så torrt att det knastrar under tassarna.

 

Hörru matte, jag tror att du behöver prata med våran chef, det här trädet ska inte ligga här. Vi hade kommit till en del av min Sörmlandsledsetapp. Matte skickade bild till chefen och informerade om att han inte behöver vara sysslolös.

 

Ena av sjöarna efter min etapp, perfekt för jag var varm och törstig.

 

Sigrid hon struntade i både bad och dricka vatten. Det skulle grävas och grävas ännu mera.

 

Jag drack vatten och svalkade tassarna, den här sjön är tyvärr inte alldeles badvänlig.

 

Gick från sjön, trodde att Sigrid skulle komma men inte det inte. Jag fick ost för snygg stensittning. Väntade och väntade på Sigrid. Nä hon bara grävde.

Till slut sa matte att vi skulle hämta henne.

 


Alltså hon är inte klok hon har grävt och bökat så det ser ut som en Vild gris har varit framme. Tro inte att hon slutade heller. Det var nu matte började prata om att Sigrid troligen är släkt med vilda grisarna.

Jag och matte sa hej då och gick eftersom Sigrid var både döv och blind för allt utom att gräva.

 


Titta ett under har skett Sigrid har upptäckt att hon var övergiven och kommer faktiskt men synnerligen motvilligt.

 

Nu börjar blåbären att mogna, det är gott hundgodis det men det är dåligt med såna i år.

 

Här där de fyra socknarna möts där ska vi alltid ha godis. Frångår aldrig våra rutiner och vi fick godis.

 

Snart tillbaka vid bilen och det är hett i skogen. Passade på att vila lite i skuggan.

Åkte hem och inte skulle Sigrid hem till mej idag heller. Dumheter, men i morgon är det visst som vanligt igen. Bra för vi ska umgås i många timmar och inte bara några fjuttimmar i skogen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards