wilmablogghund

Alla inlägg den 14 april 2017

Av Wilma Border collie - 14 april 2017 17:57

Matte går runt och upprepar samma mening hela tiden, "All nederbörd är bra nederbörd" gnaska tjatigt.

Men jag har haft en mycket bra dag.

Det är nån slags helgdag så egentligen skulle jag inte ha träffat Sigrid men hennes matte behövde vara

på sitt jobb och då behöver Sigrid umgås med mej. Alldeles perfekt Sigridmatte kan alltid vara på det

där jobbet.

Gick och hämtade Sigrid och vi var lovade nåt extra skoj idag.

Ska detta vara kul? Vi har hamnat i Tråkskogen, det snöar och är så kallt att Sigrid fick använda sitt täcke

igen. Bestämde oss för att leta efter det utlovade roliga.

 

Nä Sigrid inte just nu. Kanske att jag har hittat det där som matte påstår att vi ska gilla.

 

Nähä det verkar inte som om det roliga är att Ekorre helt plötsligt bestämt sej för att umgås med mej.

Gick vidare, hittade inget skoj.

 

Detta är en dragkamp dömd att vinnas av mej. Nog för att Sigrid har självförtroende för många hundar men

sno pinnen från mej det klarar hon inte.

 

Fanns absolut ingenting skoj i skogen. Men nu kanske det ska hända. Där framme där den röda bilen står där

bor Människovalps Astrid och har vi tur så................

 

Titta vi har hittat människovalpen Oliver!!! Nu vet vi att det kommer att bli väldigt skoj.

 

Så kom människovalpen Adam och deras mamma också. Kommer att bli perfekt detta.

 

Nu ska vi gå och ha skoj. Sigrid koppeltränar Oliver och jag har tagit hand om Adam. Deras mamma lämnade

vi hos Astrids mamma och Astrid hängde med oss.

 

Nä jag tänker inte gå en centimeter till. Adam kanske planerar att hundnappa mej och de andra är alldeles för

långt bort. De kom, det var ingen hundnappning på gång.

 

Gick till Tråkskogen igen, men i hop med människovalparna blir den inte alls lika tråkig. Detta väder gör att

Sigrid fryser ganska lätt så Adam värmde henne ibland.

 

Jag ägnade mej åt att leka med rejäla pinnar.

 

Titta vilken fin Påskkärring eller om det är Astrid som vi hade med oss i skogen.

 

Sigrid visade att hon egentligen är en Pitbull, men det var ingen som blev rädd för henne.

 

Självklart visade vi hur duktiga vi är på att hoppa upp på bänkar.

 

Adam belönade mej med smaskig ost.

 

Sigrid fick nån specialbehandling, Oliver lyfte upp henne så blev hon matad av Påskkärringen eller om det 

var Astrid. Sånt händer aldrig när vi är själva med matte då är det minsann sitta kvar och vänta.

 

Fortsatte med en massa skoj bus. Människovalpar är väldigt bra på det där med pinnar.

 

Tro inte att ni kan gömma er för mej inte. Självklart hittade jag dom i granen.

 

Astrid är också väldigt bra på att leka med oss hundar och pinnar.

 

Vi lekte en del med varandra också bara för att visa vad vi pysslar med när vi är själva i skogen.

 

Gick till skidbacken, nu är det inte bara gammal konstgjord snö kvar utan ny också. Gjorde försök att käka

upp den men misslyckades.

 

Oliver och Adam hade snöbollskrig. Tydligen skoj om man är människovalp.

 

Visade en till av alla bänkar. Tänkte att det skulle löna sej.

 

Det gjorde det, min tur att få ost av Påskkärringen eller om det är Astrid. Mycket bra eftersom människovalpar

är generösare än snålmatte.

 

Sigrid hon behövde inte ens hoppa upp hon fick i alla fall. Jo, jo en del som har det bra.

 

Fast när Oliver och Adam provade stockarna jag och Sigrid brukar använda så fick de inte ost. Tydligen så

gillar de inte sån belöning eller hur det nu var. Jga hade faktiskt kunnat bjuda på lite ost.

 

Oliver han gillar mej, ja det gör Adam också. Faktiskt mina bästa människovalpar det här.

 

Dags att lämna skogen då alla tröttnat på både snö och kyla. Jag koppeltränade Påskkärring Astrid, hon går 

alldeles utmärkt i koppel hon också. Jag vet att Sigge koppeltränade alla tre människovalparna och han

gjorde ett mycket bra jobb.

 

Adam tog hand och Sigrid som var rejält blöt nu. Detta väder gör att hon fryser mycket. Vi gick till affären

för människovalparna skulle få påskgodis. De valde snabbt och sen kom de ut till mej och Sigrid medan matte

betalade. Omtänksamma människovalpar för de trodde att Sigrid frös.

 

Nu håller allt skoj på och tar slut. Tydligen ska vi tillbaka till Astrids hemma.

  

I den här fontänen älskade Sigge att bada och det minns Oliver och Adam. Nu är det inget vatten i den men

de provade i alla fall till minne av honom. Fortsatte till Astrids hemma och nu var det dags att säja hej då.

Korkat vi kunde haft skoj mycket längre.

 

Jaha definitivt slut på allt skoj. Nu är det dags för Sigrid att gå hem till sej. Vi hade hört otrevliga rykten om

att nu skulle vi inte ses på TRE dagar!!! Men allt kan ändra sej, för när jag skulle gå från Sigrid så sa matte

att vi ses i morgon. Perfekt att Sigridmattens jobb behöver henne då också så vi kan umgås.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards