wilmablogghund

Alla inlägg den 10 april 2017

Av Wilma Border collie - 10 april 2017 18:48

Bra måndag och Sigriddag igen. Dessutom blev det en dag med tassarna fulla.

 

Ibland (ofta) gör matte märkliga saker. Som idag hon skjutsade oss bara en liten bit till Dunkvägen. Hit brukar

vi gå men vi skulle vidare till Eskilstuna sen. Sigrid visade att fjortisen var inte med utan kom snällt när matte

kallade.

 

Några nyheter sen sist? Jodå vi som använder våra nosar hittade en hel del spännande senaste nytt.

 

Eftersom vi inte har träffats på två långa dagar så lekte vi mycket också. Hade massor att ta igen. Fortfarande

så blir Sigrid verkligen ett med det vissna gräset.

 

Och ibland förändrar hon utseende till oigenkänlighet. Det är bråttom när matte viftar med osttuben. Risken

finns att jag käkar upp allt.

 

Ska skicka matte till optikern. Hon var övertygad om att fjortisen vaknat och att Sigrid var ute på förbjudna

rundor. Ser väl alla att hon bara står och filosoferar över en massa viktiga hundsaker.

Vi pysslade med en massa viktiga hundsaker medan matte grejade med annat.

 

Skogsagility är skoj och Sigrid har blivit väldigt duktig på höga hopp.

 

Jag låg inte på latsidan jag heller. Det är skoj att flyga fram över fallna träd.

 

Jaså du Sigrid du tror att du ska på egna äventyr. Vet inte vad som lockade uppe i skogen.

 

Jag tänkte säja åt henne att man inte drar. Fast hon var bara borta några sekunder. Hade inget för det för

pitbullen vaknade så jag fick freda mej för att få ha strupen kvar.

 

Årliga blombuketten är plockad. Matte plockar bara blommor 10 april, har hänt andra datum vid ytterst

sällsynta tillfällen.

Började regna så vi gick till bilen och åkte till Eskilstuna. Matte gjorde nåt tråk medan vi passade bilen och

sen var det tid över.

 

Skulle ta en kort sväng på Djurgår´n också.

 

Du kan ta med dej Sigrid och gå jag tänker sitta här.

 

Den som tittar noga ser Ekorre bland grenarna. Jag tänkte att denna skulle vilja hälsa. Ville inte alls typen.

Och matte släpade i väg mej, fast det blev bilen snabbt eftersom det började regna igen.

 

Nu ska vi gå och fira födelsedag, förhoppningsvis innebär det köttbullar.

 

Grattis mattes mamma som fyller massor med år idag. Har du möjligen nåt till oss att äta?

 

Titta på Sigrid, hon har inte käkat på flera veckor och matte sitter och håller i en köttbulle. Jo då vi fick

våra köttbullar medan människorna käkade nåt annat.

Sen var det dags att åka hem, klockan hade blivit så mycket att Sigrid behövde inte hänga med hem till mej.

 

Nästa uppdrag, Jag har hamnat hos Inez för att hämta däcken till min bil. Här ska vi få nåt gott.

Åt snabbt upp det goda, bäst att passa på när man får nåt.

 

Lekte en del med henne också. Fast helt plötsligt var matte försvunnen. Sånt gillar jag inte alls så jag tog

ett elegant svanhopp över staketet. Hittade matte i Inez källare där hon hämtade däck.

Åkte hem en liten stund, så skulle bilen få andra däck.

 

Jaha nu ska jag passa Rottis Helgas garageuppfart. Enligt matte kunde jag ha varit hemma men det hade jag 

ingen lust med.

 

Om jag ligger olämpligt? Nä jag anser att jag ligger hur bra som helst under min upphissade bil. Fick inte

alls ligga där för matte. Nu är jättesnälla Helgahusse sett till att  bilen har andra däck.

I morgon ska Sigrid hänga med mej hem och nåt skog ska vi väl hitta på i nån skog också.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards