wilmablogghund

Alla inlägg den 31 mars 2017

Av Wilma Border collie - 31 mars 2017 17:28

TACK för alla gratulationer i går. Känner mej verkligen firad och funderar på om det måste gå ett helt år

mellan födelsedagarna. Tror jag ska införa att jag fyller minst en gång i veckan.

 

Bild från igår kväll. Jag ska prova mitt nya aktivitetsspel, måste fundera ordentligt på hur jag ska lösa detta.

Varje gång jag nuddade gröna pluppen så använde matte klickern.

 

Jodå jag lyckades. När jag flyttar på pluppen så kommer det ut små lådor där mitt godis fanns. Kräver mycket

tänkande för att klura ut detta.

 

Detta är jag ute på sista rundan. Det var full snöstorm men matte gick och muttrade om att all nederbörd är

bra nederbörd.

 

Så Sigrid är hämtad och vi ska nånstans. Enligt Tråkmatte har vi haft tassarna så fulla att vi kunde ha en lugn 

dag. Vi träffade i alla fall Rocky, mycket trevligt för det var ett tag sen sist.

 

Gick genom en liten skogsdunge och titta massor med alldeles nytt supergott gräs. Åt mycket bäst att passa

på när det finns.

 

Sigrid fick vara koppelfånge för det var alldeles för mycket nosen i backen och försöka sticka på egna äventyr

trots kopplet.

 

Ute på de stora åkrarna. Sigrid fick ha kopplet släpande eftersom matte inte litade risktigt på henne. Vi

kunde i alla fall leka ordentligt.

 

Nu gäller det. Vi är en bit bort och tänker Sigrid komma?

 

Jodå inga bekymmer, hon vände direkt på visselsignalen och kom.

 

Sigrid var duktig. Kan vi få godis nu? Vi fick korvbitar som belöning.

 

Syns dåligt på bilden, men Sigrid lyfter på benet som den värsta hane. Går inte många meter mellan hennes

kissmarkeringar inte.

 

Efter att ha grejat med en massa så hände det. Mitt i bilden syns en ljus fläck det är Sigrid på rymmen.

 

Ja, ja jag kan henne och påhitten så det var bara att ge sej iväg och mota tillbaka fjortisen.

 

Medan jag hämtade fjortisen så hade en korvbuske börjat blomma. Vi rensade den noga så det finns inte

minsta lilla knopp kvar.

 

Människor är ett korkat släkte. Varför kastar man ett gammalt barnvagnsunderrede i en bäck?

 

Gick en bit på en väg som vi faktiskt inte har gått på.

 

Detta har vi aldrig provat att stå på ett stort cementrör. Den som tittar nog ser att den berömda fjortisminen

är framme hos Sigrid. Det lönade sej att stå här, fick korv.

 

Rör kan användas till mycket. Sigrid tog sej genom ett litet och fick belöning.

 

Jag provade det större och fick också belöning. Hade planer på det mindre men matte påstod att jag kanske

skulle fastna och hon hade ingen lust att ringa Räddningstjänsten. Hur som helst finns det massor med saker

att hitta som man kan aktivera sej med.

 

Fjortisen hon skulle helt plötsligt allt möjligt förbjudet men matte höll hårt i kopplet. Blev inget av med

en massa förbjudna äventyr och vi var nära stor väg.

 

Slut på det roliga nu är det bara att gå hemåt igen.

 

Men vad är detta för dumheter????? Vi är på väg hem till Sigrid, vadå Sigrid skulle väl hem till mej eller??

Nä inte det inte, idag var det ingen sån dag. Dessutom hördes hemska orden ses på måndag.

 

Titta! Jag har fått present av Sigrid, alltså blev det firande idag också.

 

Nu ska det öppnas paket.

 

Alldeles perfekt present ett paket med massor med smarriga Dentastix.

 

Käkade omgående upp ett. Snålmatte påstod att det räckte med ett, jag kunde ha tagit många jag.

Ungefär nu så påbörjade matte mordutredningen. Hon hittade ett lik och det finns två misstänkta varav den

huvudmisstänkta heter Charming spritit Nebesky sen men kallas Wilma.

 

Ja det ligger ett ben på golvet. Om jag vet varifrån detta kommer? Nä har ingen aning, fråga Sigrid hon vet

säkert. Mordutredande matte kollade frysen och hennes misstanke var rätt. I går när vi kom hem efter allt

vi gjorde så ställde matte påsen med rådjurs kövar och blodflaskan på hallgolvet. Allt var utan uppsikt i

några minuter. Kontrollen visade att i påsen som sen bara hade stoppats i frysen fanns bara en rådjursklöv.

Skulle vara två.

 

Om detta är resterna av en Rådjursklöv? Kan jag väl aldrig tänka mej. Jag brukar ju bara snutta lite när jag

hittar den i skogen. Enligt matte är jag misstänkt för mord av rådjurklöv och numer finns det bara en klöv om

jag och Sigrid ska spåra. Tycker att hon ska lägga ner sin mordutredning och återgå till att läsa deckare.

Jag och Sigrid vi är alldeles oskyldiga tills motstasen bevisats. För övrigt finns den berömda Kleptoman Leya,

varför är inte hon misstänkt?

Gick ut på eftermiddagsrunda. Hälsade på först i Prylaffären och fick Frolic sen gick jag till Rosa elefantaffären

och umgicks med Dixie och fick mer godis.

Passade Tempo medan matte gjorde nåt tråk. Då kom minsann Sigrid med sin matte, jag hälsade knappt på

Sigridmatte, är övertygad om att hon hundnappar oskyldiga hundar. Gick bra att umgås när matte kom för

då kan jag inte bli bortförd.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards