wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 mars 2017

Tråksöndag

Av Wilma Border collie - 12 mars 2017 17:38

Anser att matte ska skaffa sej några sunda intressen istället för det hon ägnar sej åt nu. 

Snyta ut hjärnan och gnälla. vilket drabbar mej. Hade hört talas om att åka till en skog men idag

hette det att det var bättre att ta det lugnt och må bättre i morgon.

 

Tråkskogen skulle duga idag enligt hon utan hjärna. 

 

Växte i alla fall ost på de gamla trädstammarna.

 

Om jag nu stirrar riktigt intensivt på trädet kanske det växer fram mer smarrig ost. Nähä, jag måste nog träna

upp förmågan att hypnotisera trädstammar för det hände ingenting. Inte minsta lilla klick uppenbarade sej.

 

Lekte med bollen en stund i brist på annat att göra.

 

Sen blev det helt plötsligt vinter med skridskobana i skogen. Onödigt det ska vara vår och barmark överallt nu.

 

Jag är så duktig så duktig enligt matte för här utför jag ett svamphundsjobb.

 

Bästa belöningen få slicka från osttuben.

 

Här är två av de där Vinterskivlingarna som jag så snyggt visade idag. Fast enligt matte så är det alldeles

snart dags att börja träna på vårsvamparna. Bara jag får ost eller nåt annat smaskigt så kan jag väl jobba.

 

Sen fick jag bråttom. Matte trodde att jag var på jakt efter Ossy men jag hade helt andra planer.

 

Jag ska häråt och det är bäst att du följer med. Matte påstod att vi hade ingenting åt det hållet att göra men

jag gav mej inte.

 

Jag ska hit för sist då var det minsann väldigt skoj här och sånt glömmer jag inte.

 

Jag letade och letade men inte minsta spår av nåt blod och inte fanns den trevliga klöven kvar heller. Det

var här jag provade mitt allra första viltspår och trodde att det nog fanns ett idag också vilket det inte gjorde.

 

Kan jag få ost som tröst? Jag balanserar ju fint på trädstammen. Jo jag fick en slick, snält borde ha fått

mycket mer.

  Kollade efter Ossy men han var inte ute idag så jag fick fortsätta min ensamma vandring med den snornade

matten.

  

Där borta är det minsann en Ekorre men inte ville den komma och umgås inte. Borde finnas kurser för Ekorrar

så de lär sej att umgås med sällskapssugna hundar.

 

Hoppet är det sista som lämnar hunden. Återigen så letade jag och hoppades på att hitta ett spår som 

skulle leda till klöven. Nä inte nu heller, jag som tyckte att det var en så skoj sysselsättning.

 

Vad är det där för en skum pryl? Heter visst snöskoter och käkar inte hundar. Gick att passera skidbacken

fast den var öppen för åkare. Inte så många som är där nu och snart stänger den för säsongen.

 

Hittade ett bord som jag alldeles missat att provsitta. Satt mycket bra och hade bra utsikt också.

 

Perfekt min människokompis som alltid har godis till sugen hund. Precis vad jag behövde.

 

Dök upp en liten hane också. Jag har träffat honom förut men han tycker att jag är läskig. Men när det var

godis på gång då accepterade han mej. Nästa gång förstår han säkert att jag inte är farlig.

 

Trodde, tänkte, hoppades att eftersom matte inte har nån hjärna kvar så skulle jag bli belönad på den här

stubben. Men tydligen fanns tillräckligt kvar för att hon skulle påstå att stubbarna är bra balansträning och dit

räknas inte denna.

Gick hem och ägnade mej åt kattvård. Trist eftermiddagsrunda, träffade inte några jag känner.

I morgon är det äntligen Sigriddag och enligt matte ska vi få göra nåt riktigt skoj då. Hoppas hon håller det

löftet.

 
 
Eva H

Eva H

12 mars 2017 23:10

EN sak är väl i alla fall bra med söndagar? Att det då är "imorgon" det är Sigrid-dag o inte som en lördag när det är 2 dagar kvar?
Krya på matten!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

13 mars 2017 08:08

Nog tycker jag att den där stubben var perfekt! Borde blivit en stor slick för en stor stubbe... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 29 mars 18:10

Basse bor fortfarande kavr hos mej. Alldeles perfekt detta med sällskap dygnet runt, passar oss ypperligt. Sover väldigt bra tillsammans och maten är alltid godare när man är två. När vi hade klarat av morgonrutinerna så skulle vi hem till Basse,...

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards