wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Så blev det söndag

Av Wilma Border collie - 4 september 2016 18:41

Så blev det då idag och sista dagen på svampträffen.

 

Började nere vid sjön där matte skulle kolla så det inte låg en massa sopor. Gjorde det inte, bara lite

kvarglömda prylar.

 

Hoppsan! Undrar om det var nån deltagare som hade en allaldes för hård helg kanske.

 

Den skumma typen från i går kväll vandrade fortfarande runt där.

En del sa vi hej då till eftersom de skulle åka hem och hade långt att åka.

 

Så där framme vid dagens skog, den hade inte jag och matte hunnit med att kolla så det var lite ovisst

om det skulle finnas några svampar,

 

På väg in i skogen och vi har hittat en del redan. Positiv överraskning.

 

Tor och Fredrik studerade nån svamp. Jag busade med Terra.

 

Carita hittade en fin Karl Johan.

 

Ulrika fortsatte att lukta på svampar. Undrar om hon ska bli svampmänniska? Fast jag såg aldrig att hon fick

godis när hon gjorde det. Jag får ju både godis och beröm jag.

 

Fanns faktiskt små nyfödda Karl Johanvalpar också.

 

Marta lärde sej att känna igen Mandelkremlor.

Alla hittade svamp och mer än vad matte hade trott att det skulle finnas där.

 

Efter ett par timmar i skogen så var vi tillbaka vid bilarna. Snabbfika och dags att säja hej då till alla för

denna gång.

Men jag hörde att nästa år då kommer de tillbaka igen för nya äventyr i mina skogar. Tänk då lär jag har lärt

mej att hitta ordentligt i dom och troligen kan jag visa många oilka arter av svamp också.

Jag åkte inte hem inte.

Nä jag hamnade i Eskilstuna.

 

Först träffade jag nån som heter Nalle och är matte till en mycket, mycket känd katt.

 

Hallå Kattvalp vem är du vill du hälsa?

 

Har ni sett en så alldeles bedårande liten kattvalp. Hon är ute på träning för att kunna hänga med sin

mycket berömda sambo.

Jag fick passa Ann Marie medan matte försvann in på nåt som heter kattutställning.

 

Här är han Sveriges mest klappade katt Sören Fernström. Han har genom att ta 1 krona per klapp tjänat ihop

nästan 500 000 kronor som oavkortat skänks till nödlidande katter på olika katthem. Verkligen en hjältekatt

av stora mått.

 

Vara vaken på utställning är enligt Sören fullkomligt onödigt.

 

Här är han med sin matte Nalle. Jag hade gärna träffat Sören men hundar får visst inte vara på såna där

kattutställningar. Vet att Sigge träffade Sören vid ett par tillfällen men Sören gillade inte att Sigge försökte

sno hans leksaker. Men nångång kommer jag säkert att få chansen att träffa honom. Matte klappade självklart mycket så detblev bidrag i hans bössa.

 

Dags att åka hem, men jag såg till att bli kompis med Sörens husse Lasse också. Vi kommer att träffas flera

gånger. Matte handlade nåt till mina katter också av honom.

Sen åkte jag hem till mitt hemma.

Nu är svampträffen över, helgen blev enligt alla alldeles underbar. Alla människor har haft så trevligt och

jag har lärt känna så många människor och hundar. Jag är trött och matte vandrar runt och ser död ut.

Men så roligt det har varit, snart har ett år gått och det är dags igen.




 
 
Kasper

Kasper

4 september 2016 20:11

Sån tur Wilma att det blev en minst lika fin dag idag. Och vädergudarna var dessutom nådiga.
Sören Fernström - han är ju precis bara toppen! Tillsammans med sin matte och husse förstås. Är det hans kompis du visar bild på, den där lilla fina kattvalpen? I så fall kan nog nödlidande katter se fram mot ännu en halv miljon så småningom.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

5 september 2016 23:00

Intressant läsning. Jag förstår att både du Wilma och din matte Helena är trötta efter denna helg. Ni har gjort det jättebra. Tummen upp för Er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 13 maj 18:03

I morse blev Basse levererad. Alltså sällskap på morgonrundan och gemensam god frukost. Fast den morgontrötte gick och la sej efter frukosten för att sova vidare. Men han vaknade när matte började greja. Vi insåg snabbt att nu var det skoj saker ...

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards