wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Så blev det lördag

Av Wilma Border collie - 4 september 2016 17:22

Jag sov gott hela natten efter den långa och upptagna fredagen.

Som vanligt virrade matte till det när vi skulle iväg till campingen för att möta alla människor.

Hon tog våra saker och mej, gick ut låste dörren och låste upp bilen och släppte in mej. Bara det att hon hade

glömt att Ann Marie skulle med och lyckades låsa in henne.

 

I de här stugorna där bodde många av mina nya vänner.

 

På ett altanräcke var det svamputställning med de svampar som hittats i fredags. Ann Marie som slapp vara

fånge hemma hos mej beundrar dom.

 

Nu börjar alla samlas på paerkeringen för vidare färd mot olika skogar. Många människor och hundar blev

det.

 

Nu är alla på plats i den skog där vi ska vara och de hittade svampar at titta på ganska omgående.

 

Mitt på vägen så växte det några Smörsoppar, man ska vara glad för det lilla i dessa ökentider.

 

Svampjakten fortsatte inne i skogen. Jakt var det, men det hittades lite grann i alla fall.

 

Jag och Terra busade massor, valpar är nästan outtröttliga.

 

Lärde henne att vattenpölar på vägen är trevligt både att dricka ur och busa i.

 

För övrigt kan vi nog nästan gälla för mor och dotter eller?

 

Aleks blev så glad när han hittade en Vit flugsvamp. Människor har konstiga intressen.

 

Så skulle den vackra skogen fotograferas också. Människor vill tydligen ha en massa bilder på ställen där de 

varit.

 

Terras husse han fotograferade vackra Röda flugsvampar.

 

Jag lärde Terra att bada i sjön, sånt måste alla hundar kunna.

 

När vi skulle fika så hittade Madelen ett ben som varken jag eller Terra fick ha. Matte påstod att det

säkert kom från nån vilsegången svampplockare.

 

Jo Aleks du äter nånting som jag tycker verkar väldigt gott. Visst jag har käkat upp min macka men äter gärna

mera. Fick smaka lite och det var gott.

 

Det är jobbigt att hålla reda på massor med människor och hundar i skogen. Somnade en stund så jag skulle

orka med resten av turen.

 

Terras matte Madde blev jätteglad för en fin Tegelkremla.

 

Jag busade med den lille charmige Ågren istället.

 

Mer skoj bud med Terra blev det också. Tänka vad det är skoj med många människor och hundar i skogen.

Sen var det dags att åka hem. Var hemma en stund bara innan vi skulle iväg igen.

 

Här sitter en del av alla människor och äter och dricker. Doftade fantastiskt från grillen och jag minglade runt 

och bjöd mej på smakbitar både här och där.

 

Så skulle Ann Marie hålla i lotteriet. Alla människor fick lotter och alla skulle vinna.

 


Jag tyckte att jag passade utmärkt som prydnad vid bordet med alla priserna. Men där skulle jag inte vara

risken fanns att nån skulle vinna mej och jag har ingen lust att flytta igen.

Det hade bestämts att alla som ville kunde lämna ett frivilligt bidrag för lotteriet. I år var det för att

hedra minnet av Sigge. Eftersom Sigge älskade katterna jag har ärvt så kommer matte att få vidarebefodra en

stor summa pengar till ett katthem.

 

Det är verkligen vackert vid sjön i solnedgången.

 

Jag blev trött och somnade en stund.

 

Märkliga typer rör sej i Malmköping när mörkret faller. Fast egentligen är det Terras husse Anders.

Kvällen blev sen och till slut fick jag gå hem och sova.





 
 
Kasper

Kasper

4 september 2016 19:57

Du milde, en sån massa människor och hundar!! Ser att du roade dig kungligt, fast du glömde visst att du skulle nosa upp lite svamp emellanåt? Fast du har nog nosningssemester just nu, de här dagarna. För hur skulle du ha tid... :)
Nu ska jag läsa om söndagen. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 13 maj 18:03

I morse blev Basse levererad. Alltså sällskap på morgonrundan och gemensam god frukost. Fast den morgontrötte gick och la sej efter frukosten för att sova vidare. Men han vaknade när matte började greja. Vi insåg snabbt att nu var det skoj saker ...

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards