wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 juli 2016

Ännu mer nya saker

Av Wilma Border collie - 18 juli 2016 17:47

Jag är djupt imponerad av att så många redan har läst mitt försök att bli blogghund.

Eftersom jag nu ska provad det så var jag faktiskt och läste i Sigge Svamphunds blogg. Han var en erfaren bloggare som höll på i nästan 10 år. Hittade en del tips. Insåg att han hade ett spännande liv med en massa kul saker. Men kom på att tydligen behöver den här människan som ska vara min matte extra tillsyn. Verkar vara en extremt förvirrad person. Ja, ja om jag lär känna henne ordentligt ska det nog gå att få ordning på henne.

Eftersom jag bara bott här sen i torsdags kväll så händer det hela tiden en massa nya saker.

 

Ny del av en skog nära mitt hemma. Finns så otroligt mycket dofter att undersöka. Verkar röra sej väldigt mycket hundar här. Jag kommer säkert att lära känna ett helt gäng.

 

Inspekterade mycket nedanför en stor backe. Tydligen åker människor skidor här på vintern.

Ser ni så fint jag kommer när människan ropar och svansen håller jag högt. Får alltid massor med beröm och gott godis. Det lönar sej att lyssna och komma.

 

Hoppa upp på gamla trädstammar och se söt ut är också lönande. Fick godis och beröm varje gång.

 

Hittade stigar i skogen som jag utforskade ordentligt. Blev inget av med att lukta på svampar för det fanns 

inga i den här skogen just nu. Men kommer visst om det nångång kommer massor med regn,

 

Hittade en annan del av sjön. Gick väldigt bra att bada här också.

Jag har läst i Sigges blogg att människan har fått för sej att alla fiskar är förklaädda vithajar som tänker

äta upp henne. Tyckte det lät mycket konstigt.

Men helt plötsligt gjorde hon märkliga hopp och sa underliga ord.

 

Räcker tydligen med att nästan ställa sej på såna här fiskfjäll. Alltså var ryktet om det märkliga

beteendet sant.

 

Hittade ett litet hus som jag noga undersökte. Tänkte krypa under det, men det låg en massa underliga

saker där som kliade alldeles väldigt i min näsa.

 

Jaha, där borta badar det människor. Funderade på om jag skulle gå dit, verkar som om alla människor

som bor här vill umgås med mej. Men tydligen får inte hundar vistas där människor badar, konstigt påfund.

 

Roade mej med att leta efter en massa godis istället. Konstigt detta att det kan växa en massa sånt

i skogen. Men jag letade upp allt.

Så skulle jag åka bil, det är trevligt att göra det och titta på allt jag passerar.

 

Är det verkligen meningen att jag ska få gå in här? Ser nästan ut att vara för bra för att vara sant.

 

Den finns alltså på riktigt den där Grisöronaffären som jag läst en massa om. Vilket ställe, de doftade alldeles

ljuvligt överallt. Mängder med mat av alla de slag, en massa godis, intressanta prylar osv.

Provade att sitta på en vagn som personalen körde runt med. Satt inget bekvämt så jag kollade en massa mer

av alla dofter.

Fast jag var där för första gången så visste de som jag jobbar där vad jag heter, begriper ingenting.

 

Dessutom var det provsmakning av godis. Jag smakade på alla sorter så de jag tyckte bäst om kunde köpas.

Vägde mej också, och jag hade tydligen en perfekt vikt.

Skulle ha kunnat vara kvar resten av dagen i Grisöronaffären, helst vill jag åka hit varje dag.

 

När mina inköp skulle betalas då blev jag minsann bjuden på annat gott godis. Förstår precis varför Sigge

skrev så mycket bra om Grisöronaffären.

Så har jag hunnit med en runda i Malmköping. Konstigt, kommer fram en massa människor till mej och vill

hälsa och de vet också vad jag heter. Fast jag bara bott några dagar verkar det som om alla vet vem jag är.

Jag gillar ju att de vill umgås med mej.

I morgon händer det visst så mycket i mitt nya liv att det inte är säkert att jag hinner blogga. Ska först

presentera mej för mattes mamma, sen kommer det några från nåt som heter Halland som jag ska umgås med

ett par dagar. Bland annat ska jag visst spana efter Bäver imorgon kväll.

Kommer det ingenting i morgon så får ni vänta tills på onsdag morgon.


 
 
Sniffsniff ❤ och Skruttan ❤

Sniffsniff ❤ och Skruttan ❤

18 juli 2016 18:46

Härligt att du tar hand om din nya matte nu så hon kommer ut i skogen och säkert blir du en stor kändis. Kanske blir du en ny svamp hund.
Det tror jag och Skruttan ❤ nospuss ❤ snygging tass på dej

http://https://www.facebook.com/Finasniffsniff/?ref=bookmarks

 
Eva H

Eva H

18 juli 2016 18:48

Du lyckas ju alldeles ypperligt som blogghund tjejen!
Stå så där o få godis i en grisöronaffär har jag en här som är lika bra på :D
Ha nu riktigt kul imorgon!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Ullahör

18 juli 2016 19:30

Så fint du skriver Wilma, jag tyck om dig redan. Ta hand om matte så att hon mår bra.

 
Kasper

Kasper

18 juli 2016 20:01

Du är en sötis Wilma, och duktig också. Ditt nya liv blir toppen, och alla - ja, Sigge också - är ju så glada över att just du och matte Helena träffat på varandra. Hon var så förtvivlat ledsen innan, ska du veta. Det är hon förstås nu också ibland, men jag tror att du är bästa tröstaren som finns.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

Annica

18 juli 2016 21:48

Wilma, lilla du har börjat upptäcka vilken underbart liv du har, flyttat till bästa matten i världen med! TASS <3

 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

18 juli 2016 23:08

Lilla fina Wilma, så fint du skriver😊👍🏻 klart att du passar som blogghund du oxå, du kommer att vänja dig. Du kommer stt lära dig mycket på dina hundpromenader med din "virriga" matte. Du får lära henne nya saker hela tiden, jamans
Tass tass på dog, Wilma

http://:katternasblogg.blogg.se

 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

18 juli 2016 23:13

Mjausan vi har oxå en lite virrig matte som stavar fel, "fniss"
"Tass tass på dig" ska det jamans stå

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards