wilmablogghund

Alla inlägg den 29 januari 2023

Av Wilma Border collie - 29 januari 2023 17:59

Var ett väldigt röj på kattvalparna i går kväll. De har minsann saknat varandra.

Jag fick gå och lägga mej ensam.

Så blev det idag. Matte började med att vara totalt förvirrad. Var är Basse? Tog en stund innan hon kom på att det där hund och katthotellet bytte gäst i går och att det var Nisse som sov kvar. Vore en fördel om hon höll reda på vilka hotellgäster som är här.

Jag fick min trista smaklösa frukost och gick på trist morgonrunda ensam och övergiven.

Hem passade dörren i många evigheter.

 

Titta här! Även den förvirrade kan. Hon körde faktiskt bort till Ossys gamla dagis för att hämta upp Liftaren. Inte ska stackars Basse behöva gå ett par hundra meter.

 

Så väldigt nöjd Liftare som får skjuts hem. Basse bortskämd?? Nä inte alls han har bara en massa vanor.

 

När vi kom tillbaka så kom Fido också. Trevligt att träffa kompis direkt.

 

Strax efter kom Viggo också. Trevligt för det var länge sen vi sågs. Hade en hel del att prata om.

 

Labrador Alice också. Detta blir bra, helst ska vi vara många kompisar varje gång.

 

Det regnade godis så bäst att städa. Det går åt massor med energi när vi ska mingla och ha en massa skoj.

 

Fast jag skaffade mej en egen servering genom att smöra för Fidomatte och Gunhildmatte.

 

Viggo och Gunhild blev riktiga kompisar och hade massor med skoj.

 

Bra jobbat Viggo att lyckas kasta omkull Gunhild. Hon är drygt dubbelt så stor som honom.

 

Fido som lyckades slänga Basse på rygg igår delade med sej av bra tips. Viktig hundkunskap detta. Även om vi alltid bara gör det på lek.

 

Ett godisregn har fallit från Bassehusses ficka. Bäst att städa noga, vem vet när vi får nåt igen?

 

Nu ska Gunhild på äventyr, åka i Basses låda på fyrhjulingen.

 

Basse som är van fyrhjuling åkare sprang bredvid för att kolla så allt gick rätt till. Tydligen fanns inget att anmärka på. Tyvärr visade det sej att då var det slut på allt skoj för idag.

Alltså bara att åka hem igen till ensamma tråkhemma.

 


Nisse och Cooper upplyste om att de hade minsann väntat på lunch typ sen de fick frukost. Torrisar är ointressant, blötmat ska det vara. De blev serverade, går åt massor när man växer fort och mycket. Matte tittade på gamla bilder, nu är de dubbelt så stora som när de flyttade hit.

Jag somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. inga jag känner ute alltså dötrist sån.

Men i morgon är det måndag och allt är som vanligt igen. Får se vad jag och Basse hittar på för nåt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards