wilmablogghund

Alla inlägg den 21 januari 2023

Av Wilma Border collie - 21 januari 2023 18:09

Dagen slutade väldigt bra igår. Jag och Basse hade fredagsmys med goda ben som han valt ut vid våran shopping.

Så hörde vi att matte pratade i telefonen.

Fick höra att Basse och Nisse skulle sova kvar.

 

Matte har precis avslutat smtalet och meddelat oss att Basse och Nisse får sova kvar. Perfekt enligt oss. Alltså bestämde vi oss för att sova. Så här brukar det se ut på nätterna när Basse sover kvar. Vi ligger tätt tillsammans som de allra bästa vänner vi är.

Men vi skulle minsann på geemnsam kvällsrunda innan vi fick göra natt på allvar.

Sen sov vi gott tillsammans hela natten.

Matte vaknade i morse. vände på sej och kände en knöl som pep! Kan säja att hon vaknade snabbt!!

 

Detta var det, nånting som antagligen Kleptoman Leya rotat fram och sen haft nån kurs med Nisse och Cooper om hur man bäst gömmer saker i mattes säng. Effektivt sätt att få matte klarvaken eftersom hon för nån hundradelssekund trodde att nån av kattvalparna var i vägen.

Så var det fruksot både till mej och Basse och Kelptomanen och kattvalparna.

Jag och Basse gick på morgonrunda.. Tänk så trevligt att slippa smaklös tråkfrukost och ensam morgonrunda.

Inte behövde jag passa dörren heller.

  

Så där äntligen hemma hos Basse och det hade redan kommit kompisar. Fido, min gamle svamphundselev Igor och Louie som var på sitt första besök förra helgen. Kändes väldigt bra att träffa flera direkt.

 

Mycket trevligt detta att de kom och mötte och till och med Louie hade lärt sej att hälsa på oss som kommer.

 

Så nu kom Labrador Alice och Bjössi också. Detta kommer att bli bra.

 

Vi kommer att bli ett sånt där trevligt gäng idag också.

 

Louie han blev snabbt en del av vårt trevliga gäng. precis som det ska vara.

 

Det regnade godis och då gäller det att städpatrullen jobbar ordentligt. För övrigt var det precis som vanligt inte en enda hund hade fått nån frukost alla var hungriga.

 

Det verkar som om Fidomatte har nåt, bäst att kolla. Hon hade utsökt godis till behövande hundar, tur att det finns människor som förstår våra behov.

 

Berner Alic kom också. Vi hade massor med trevligt mingel med många viktiga hundsamtal och viktiga saker så kan människorna ägna sej åt sitt tråkprat.

 

Lille Louie är bra söt. Han är unga egentligen bara en liten valp och ibland behöver man avskildhet för att fundera på saker. Då var Bassehusses fyrhjuling alldeles perfekt.

 

Nu kommer Gunhild också, lika bra att ta emot henne också. Alla måste känna sej välkomna.

 

Louie och Gunhild blev snabbt kompisar de är ungefär lika unga/gamla också.

 

Puss, puss bakom svansen på Berner Alice.

 

Vet inte vad Basse pysslar med, men ibland gör han lite märkliga saker. Tror han slickar snö.

 

Äsch, nu har tiden gott för fort igen. Det pratas om att sluta för idag, men vi hade tur och hittade en massa godis. Bra så vi slipper svälta den närmaste kvarten i alla fall.

 

Jaha bara att släppa in Basse i hans hus då. Hörde att vi ses i morgon m inte fängelseporten slagit igen om mej.

Ska fortfarande inte sitta i nåt fängelse.

Trodde att jag skulle hem, men hamnade i Sparreholm. Matte skulle till den där hemska jätteaffären och jag satt övergiven i bilen. Hade inte ens Basse som sällsakp. Visst hon lovade att inte gå vilse men se det trodde jag inte på. Fast hon återkom bara några minuter snenare utan att ha virrat bort sej.

Åkte hem såg till att katterna fick lunch, käkade lite jag också och sen somnade jag.

Ut på eftermiddagsrunda. Passerade Vivecas magiska fönster. Basse har en kod så det öppnas. Funderade på hur jag skulle bära mej åt. Tänk om jag bara tittar på fönstret och viftar massor på svansen så öppnas det!! Jag fick gott godis medan människorna pratade tråk.

För en stund sen fick jag veta att Nisse får sova kvar här i natt också. Hlet okej och matte har pratat med Kleptomanen om att inte ha nattliga kurser med kattvalparna.

I morgon hoppas jag på kompisar igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards