wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 juni 2017

Inte riktigt som det var tänkt

Av Wilma Border collie - 26 juni 2017 18:01

I går kväll blev jag anklagad för att vara förvirrad, jag är aldrig förvirrad.

Så här var det, jag gick hem med Sigrid och matte sa att vi ses i morgon. Hann vara hemma i fem minuter så hörde jag min bil. Alltså skulle jag ut och kastade mej på den låsta dörren. Jag var övertygad om att Sigrid hade ångrat sej och nu kom hon tillbaka.

Inte alls, det var bara hennes matte som lämnade min bil, blev djupt besviken och låg i trappen och deppade medan människorna pratade tråk.

Så blev det idag, matte släpade ut en massa konstiga saker till min bil och sen skulle vi åka. Tydligen Eskilstuna för jag kände igen vägen. Hamnade på soptippen för matte skulle dumpa alla de där sakerna. Sen var jag tvungen att passa min bil ett par gånger medan matte gjorde tråk.

 

Äntligen utsläppt från fångenskapen, borde vara köttbullar på gång.

 

 

Många hanar har minsann gått här, men det fanns inga ute när jag passerade.

 

Jodå det blev köttbullar, mycket gott var länge sen jag fick såna. Somnade medan människorna pratade en massa tråk.

Sen var det dags att åka hem igen. Hämtade upp Sigrid också. Var hemma hos mej en stund medan matte höll på med tråk.

Så skulle vi åka till skogen en sväng, matte skulle fixa nånting.

 

Framme, tydligen nåt grejande på Sörmlandsleden igen. Jag och Sigrid hade andra planer, typ leta efter hanar och annat viktigt.

 

Men kolla himlen, det kom alldeles kolsvarta moln men matte lekte optimist och var övertygad om att vi skulle hinna med vad vi skulle göra.

 

Tog en sväng in i skogen och kollade av en del hundsaker.

 

Sigrid hon kan minsann det där med Champinjoner nu, den här hittade hon alldeles på egen tass.

 

Liten och fin och inte hade den hyresgäster heller.

 

Matte hittade en annan svamp som heter Kremla, finns visst massor med olia sorter och såna ska vi lära oss. Men denna bor kvar i skogen eftersom den var full med oönskade hyresgäster.

 

Det var en gång en bäck där nere men den har Vattentjuven stulit precis som så många andra.

 

Nu är det bråttom optimisten matte hade fel väldigt fel om de där svarta molnen. Det har börjat vräka ner svampvatten och vi vill inte bli skadade.

 

Bra med skärmskydd här kunde jag studera nedfallet utan att bli skadad.

 

Samma sak med Sigrid hon höll sej också under tak.

 

Syns dåligt på bilden men det vräkte ner och blåste hårt.

 

Ovädret slutade ganska snabbt så vi skulle kolla lite i skogen eftersom solen kom.  

 

 

Matte klarar tydligen ingenting själv. Hörde att hon sa Champinjon och gick mot nåt som visade sej vara ett äggskal.

Det ska vara vi svamphundar för att hitta svampen. Här har jag hittat Champinjoner till skillnad från hon som hittar äggskal.

 

Sigrid markerade också dom och vi fick massor med beröm.

Hamnade i skärmskyddet en vända till medan det föll mer svampvatten. Sen skulle vi

gå och göra det där jobbet.

 

Det var hit vi skulle va?

 

Jo det var alldeles rätt för matte skulle mäta spänger som ska bytas ut. Insåg att det var lika bra att övervaka jobbet. Litar inte på att hon verkligen kan hantera den där tumstocken.

Egentligen vill vi gå och bada men eftersom det kom mer svarta moln och långt borta hördes det hur Åskar hade åsikter blev det inställt. Kommer fler tillfällen.

 

Kollade ån mellan sjöarna där Vattentjuven också härjar för fullt.

 

Ännu mer svarta moln så det var lika bra att gå till bilen och åka hem. Fast när vi kom hem så hade det inte kommit nåt svampvatten här.

Har mest slappat och varit på en kortare runda när det inte hände just nånting.

Nu ska jag och Sigrid ägna oss åt umgänge resten av kvällen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards