wilmablogghund

Alla inlägg den 15 januari 2023

Av Wilma Border collie - 15 januari 2023 18:24

I går kväll åkte Nisse hem till Basse igen.

Han måste vara hemma och umgås med både Basse och deras husse också.

Inledde som vanligt dagen med smaklös tråkfrukost och trist morgonrunda. Följt av passa dörren i timmar.

 

Ingen liftare idag, men var är han? Basse borde ha märkt att jag har kommit. Notera gärna det märkliga ljusfenomenet som kallas sol som visade sej,

 

Mej hej Fido, trevligt att träffas igen.

Jag fick faktiskt present av hans matte.

 

Ursäkta Basse, den där bollen har jag fått av Fido!! Det är faktiskt min present!!

 

Jädrans Basse han sprang runt med MIN boll och bara retades!!  

Så både Bjössi och Sigge också. Perfekt verkar som vi blir många idag. Desto fler desto roligare har vi.

 

Gunhild kom också, detta blir toppen.

 

Jag hade iett långt samtal med Fido. Tackade för bollen som jag planerar att ha massor med skoj med framöver.

 

Jag och Berner Alice smörade för Gunhildmatte. Vi behövde nåt att äta, hade tur och fick.

 

Basse han retade Poppie med min boll. Ska nog ta och lära honom vem den där bollen tillhör.  

Stöddig är han, men vänta du Basse jag har planer.

 

Tar du min så tar jag din. Nån rättvisa ska det vara i världen.

 

Som vanligt massor med mingel och trevliga hundsamtal. Alltså precis som det ska vara på en perfekt hundträff.

 

Verkar som om Bjössihusse är på sitt generösa humör, lika bra att hålla sej framme.

 

Så kom det en ny hund. En trevlig spanielkille som matte tror heter Louie, fast det kan vara nåt annat på L också. Hon är som bekant kroniskt förvirrad. Mycket trevligt, jag och Basse träffade honom i skogen för ett tag sedan. Vi hälsade självklart välkommen och berättade en massa som han behöver veta.

 

Först var han lite avvaktande, men eftersom vi alla är snälla och trevliga så blev han snabbt en i gänget. Sigge som varit med väldigt länge berättade också en massa viktigt som alla nya hundar behöver känna till.

 

Lärde honom att med tur så kan det regna godis, vilket var mycket uppskattat.

 

Så där nu vågar han vara med och kolla vad vi sysslar med. Mycket att hålla reda på så han lär vara väldigt trött.

Inte enkelt att vara halvvuxen valp och träffa massor med nya hundar.

 

Hörru Basse!! Alla kompisar har åkt med sina människor och den där bollen ska jag ha med mej!! Lyckades lura av honom den. så nu bor den i min bil.

Åkte hem till tråkhemma.

 

Marsvinen ser numer väldigt märkliga ut. Cooper lär ha varit på kurs hos Nisse som gärna sover hos dom och snor deras hö. Marsvinen bryr sej inte och ingen risk att de blir skadade heller.

Gick på trist eftermiddagsrunda,

Hann vara hemma en stund så skulle jag ut igen.

Hamnade hemma hos Rottis Helgas människor. Först gången jag var med inne där hon bodde. Dessutom fick jag present igen. En påse full med godis som inte Hlega hann äta upp innan hon gick över regnbågsbron.

Lyssande på tråkprat i många evigheter och insåg att få hem matte skulle nog bli ett äventyr. De drack nåt som heter Sangria. Jo tack jag och Basse minns precis hur matte var då i våras när hon försvann dit för att låna skrivaren och kom hem lindrigt nykter efter en massa rosa champagne.

Men med min noggranna övervakning så skötte hon sej, lyckades leda hem henne utan större bekymmer.

 

Ha, ha vad bra med matte som druckit det där konstiga. I trappen så råkade hon tappa min godispåse, Perfekt för jag snodde åt mej ett alldeles utsökt ben innan hon hann reagera.

I morgon är det sån där underbar måndag igen. Basse och Nisse kommer och jag och Basse ska göra saker enligt mate. Blir säkert en underbar måndag.

Berättar i morgon vad som händer.








Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards