wilmablogghund

Alla inlägg den 14 januari 2023

Av Wilma Border collie - 14 januari 2023 17:53

I går lät det ett tag som om Basse skulle få sova kvar. Vi hade fredagsmys med goda ben, käkade gemensam middag och gick på kvällsrunda. Alltså precis som en fredagkväll ska vara.

Men så kom Bassehusse och hämtade honom. Nisse han försvann spårlöst så han fick sova kvar. När Basse åkt då satt han i hallen och såg ut som om han aldrig nånsin varit försvunnen. Smart katt, kanske borde Basse gå på kurs hos honom.

Blev idag jag åt min smakösa tråkfrukost, gick på minst lika trist morgonrunda. Hem och passade dörren i veckor.

Men så till slut var det dags.

Ibland även om det är sällsynt så kan matte få till det. Basse han saknar ju detta med att lifta från Ossys gamla dagis.

Alltså åkte matte dit.

 

En viss liftare blev överlycklig när bilen kom.

 

Slängde sej in i bilen, nu skulle han ha lift hela långa vägen hem. Ett par hundra meter är väldigt långt att gå.

 

Så framme efter den långa resan. Nu lär nog matte få åka och hämta Basse fast det inte går att köra förbi skidbacken.

 

Ännu är vi ensamma, men Base spanade det borde komma kompisar när som helst.

 

Äntligen både Alice och Bjössi. Mycket trevligt och Bjössi var evigheter sen sist.

 

Tjoho detta kommer att bli toppenbra!

 

Poppie kom också. Bjössi lyckades få henne att flyga.

 

Inez och Fido har också kommit. Fast Fido syn knappt bakom Basse. Men Bassehusse kom och nu gäller det att kolla om han möjligen har nåt godis till oss. Det fanna utsökt godis så vi fick mer energi

 

Bjössi och Poppie fann varandra och hade nåt intressant hundsamtal.

 

Slutade så här, den vilda jakten på Bjössi. Eftersom Bjössi ägnat fler hundliv åt tråkuppdraget VAH (Vår av sjuk Husse) så var han så lycklig över att få träffa oss igen och verkligen springa och ha skoj.

 

Så var det den där skoj bollen. Basse trodde självklart att han skulle röja med den på egen tass.

 

Kunde han glömma, en av mina berömda tacklingar sen var den min.

 

Bjössi visade intresse, men lyssnade när jag sa att just nu råkar den tillhöra mej. Om jag tröttnar leller inte är i närheten kan han få låna den.

 

Jo vi är ganska hungriga, är det nån av er som har nåt att bjuda på? Fick mer som tur var.

Sen började det ovanligt nog att regna igen.

 

Äsch redan. Vi har bara träffats några minuter och nu har alla kompisar åkt och jag ska lämna in Basse.

Hörde att vi ses i morgon igen som tur är.

 

Hemma. Nisse och Cooper har skaffat sej vanor. De satt och skrek efter lunch. De där två kan tydligen äta hur mycket som helst, men så växer de massor också..

Jag käkade också lite innan jag somnade. Var nöjd med dagens umgänge. Lika trevligt som alltid.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Trist sån träffade inga jag känner tyvärr.

Nu gäller det att vila sej i form inför morgondagens mingel. Ser fram emot fler trevliga kompisar då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards