wilmablogghund

Alla inlägg den 12 januari 2023

Av Wilma Border collie - 12 januari 2023 18:04

I går åkte både Basse och Nisse hem. 

Men de kom tillbaka i morse igen, precis som vanligt. Undrar vad kattvalpar ägnar nätterna åt? För de hade långa diskussioner. Varken jag eller Basse är speciellt bra på kattiska så vi begrep inte vad de pratade om. Men viktigt var det tydligen. Efter frukost drog deras röj igång, jag och Basse gick på morgonrunda istället.

Hem och funderade på vad vi skulle fördriva dagen med.

Det varken regnade eller blåste.

 

Det var väl på tiden!! Skulle kolla en del i slutet av våran Sörmlandsledsetapp, typ att alla träd stod upp efter gårdagens storm och lite sånt.

 

Vårbäckar var det, det forsade rejält oc Basse var koppelfånge för att inte få idéer om att bada.

 

Hm här nånstans ska våran Hälgeskalle ligga. Den tänker jag hitta helst före Basse.

 

Gott, gott, gott med välmarinerad Hälgeskalle. Så skönt att ligga och gnaga på den. Bara det att jag ligger på nåt som Basse inte behöver veta om.

 

Typ!! Han började knuffa på mej så jag var tvungen att resa mej.

 

Äsch! Han kom över den delen av Hälgeskallen som jag försökt gömma med min kropp. Fast okej vi hade det himla bra medan vi låg i skogen och gnagde.

 

Klara med gnagandet så nu ska vi springa och leka en del. Samtidigt hade vi koll på att allt var okej för vandrande hundar. NMänniskor får ta sej fram bäst de vill, viktigast är att hundar kommer fram.

 

Var är ostblommorna?? Vi sliter med vår etapp och här ska det blomma såna.

 

Perfekt det slog ut blommor. Vi städade noga bort alla spår av dom.Inte bra om det blir känt att det kan blomma såna här.

 

Fortfarande bara detta som trillat. Det ska matte ta framöver, typ när det är mera vår.

Fast sen vet vi inte hur det ser ut längre bort i skogen.

 

Ta fram osten, vi har jobbat!! Hittade en del vinterskivlingar självklart fick vi ost.

 

Syns inte så bra på bilden. Men detta är en väldigt brant liten backe. Omöjlig att passera om det är halt. Matte stod och stirrade och funderade på omdragning. Går inte finns inga bra ställen, tur att det är få som vandrar på vintern.

 

Ut på en äng. Tack snälla Hare som tänker på oss och lämnar en massa godis igen.

 

Var är Basse? Han har försvunnit.

 

Detta trodde matte först var en stock eller en hög gammalt gräs. Ska skicka henne till optikern. Det är faktiskt Basse!!

 

Han har tydligen en egen gömma med gamla Hälgeben, för han låg och gnagde Inte tänkte han dela med sej heller.

 

Ha!! Jag tar det jag behöver och för övrigt så delar vi på allt!! Utsökt ben som han hittat. Gnagde länge på det.

 

På väg hemåt. Men vi tänkte kolla om Moha och Troy möjligen var släppta ur det där Stockholmsfängelset. Enligt matte är de fortfarande fångar där. Fullkomligt onödigt, vi har en massa att göra tillsammans.

Hem, kattvalparna avslutade sitt röjande och började skrika om lunch.

De fick medan jag och Basse käkade Dentastix.

Somnade, skulle gå på eftermiddagsrunda.

Nisse var full upptagen med att försöka släpa iväg våra koppel. Hade inte gjort oss nånting men han blev avbruten av matte.

Hade sån tur att vi fick passera Vivicas magiska fönster eftersom det skulle pratas tråk igen. Ingen skinka idag men alleles utsökt godis fick vi.

Nu har Basse och Nisse åkte hem, men de återkommer igen i morgon. Får se vad vi ska hitta på då för nåt.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards