wilmablogghund

Alla inlägg den 10 januari 2023

Av Wilma Border collie - 10 januari 2023 17:58

Hade en mycket trevligt kväll tillsammans med Basse och Nisse.

Bra med middagssällskap och sällsakp på sista kvällsrundan också. Vi sov gott hela natten, men matte vaknade av att kattvalparna hade rejs i hennes säng som Kleptomanen var inblandad i. Märks när en stor maine coon studsar runt på ryggen.

Vaknade i morse, käkade frukost och Nisse har minsann lärt sej rutinerna. Sätta sej på köksbordet och vänta på att det serveras frukost i form av blötmat. Jag och Basse käkade utsökt frukost och gick på morgonrunda. Funderade på vad vi skulle hitta på idag.

Grått och dimmingt och luften var så fuktig att det kändes som regn.

 

Blev vägen till skidbacken. Åka till de bra skogarna går inte för där är risken att vägarna fortfarande är skridskobanor.

 

Ja ja Basse vi ska leka men jag måste göra något väldigt viktigt först.

 

Rulla mycket och länge, extremt viktigt nu när det finns perfekt konstsnö till mej.

 

Nu så, nu kan vi springa massor. Hade mycket skoj ett tag.

 

Ja du Basse du tog dej dit på egen tass nu får du faktiskt lösa hur du ska komma på rätt sida igen. Han lyckades hitta ut igen.

 

Detta är inte bra, plusgraderna och regnet går hårt åt min underbara konstsnö. Har försvunnit massor i den så kallade barnbacken.

 

Bäst att rulla mera, för tänk om den försvinner. Jag är inte klar med alla välbehövliga rull på ett par månader ännu.

 

Basse försökte vara effektiv både ha bollen och rulla samtidigt. Ha bollen är överkurs, det räcker så bra med att bara njuta av snön.

 

Och där kom Ricki. Blev en hel del jaktlekar med honom.

 

Självklart hade han Tilly med sej också. Hade skoj innan de skulle vidare på vanliga rundan, måste vara trist att gå samma varje dag.

 

Jo Tillyhusse vi skulle behöva lite energi, vi har inte fått nån frukost och fick vi sån var det väldigt snål tilldelning. Fick mera.

 

Jaha vad ska vi hitta på nu då? Förra vintern kunde det vara många hundar här, vet inte var de håller till nu tyvärr.

 

Matte bestämde att vi kunde gå en sväng efter sjön.

 

Av snösmältning och regn så blir sjön jättestor. Basse var så lycklig äntligen sjövatten under tassarna. Hörde hur han muttrade om att snart, mycket snart lär det vara badsäsong igen.

Lär nog dröja och ut på isen går inte först är det massor med vatten och sen är det typ en decimeter vatten på isen också

  Äsch!! Det går inte ens att kolla bryggorna. För att nå dom måste jag gå i iskallt sjövatten och där går min gräns.

 

Hoppsan det har runnit vatten så det bildats djupa diken. Hörde att matte funderade på om det är alldeles översvämmat i början på vår etapp. Men dit ska vi inte just nu. Vägen är troligen skridskobana så det får vänta.

 

Jag ska in här. Sist fanns det inga ostblommor, men jag behöver kolla om det kommit några.

 

Himla tur att vi passerade för nu hade de slagit ut. Tänk om nån annan hund hade hittat dessa? Tror bara jag och Basse vet om dom och så ska det förbli.

 

Nån skulle prova hundbadet. Var inte alls kallt om tassarna. Övertygad om att Basse ljuger, jag drack inte ens vatten.

 

Hemma igen och Nisse klagar på dålig service. Vadå bara torrisar? Enligt honom svälte både han och Cooper. Matte serverade dom lite mer blötmat. Kattvalpar behöver mycket käk för att bli stora och starka. De röjde runt en stund medan jag och Basse sov.

 

Kleptomanen hon hatar att hamna på bild och gör hon det vägrar hon se normal ut.

Gick på eftermiddagsrunda. Tro nu inte att vi fick passera Vivecas magiska fönster. Tänk om det fanns mer skinka där? Enligt matte gjorde det inte alls det. Nåt om att den käkade vi upp igår. Kan väl hända men hon kanske har ny?

Vi får väl ta saken i egna tassar framöver.

För en stund sen så åkte Basse hem, men Nisse får stanna hos brorsan inatt också. Nåt om att det är bra för honom att få leka med både Cooper och Kleptomanen. Ja, ja Basse återkommer i morgon igen, får se vad vi ska hitta på då för nåt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards