wilmablogghund

Alla inlägg den 4 januari 2023

Av Wilma Border collie - 4 januari 2023 18:11

Äsch eftersom jag inte hade nattsällskap så blev det smaklös tråkfrukost följt av ensam morgonrunda.

Sen skulle jag hämta Basse.

Fick sitta länge i bilen mednan jag hörde matte prata om dynamit, issågar och annat märkligt, regn och snö hade frusitt fast på rutorna ch det där skyddet hade hon självklart glömt att sätta dit.

 

Så där lycklig Basse kom och mötte när jag kom.

 

Fast sen fick jag vänta igen. Nåt om att kolla ett bra sorkställe, men som vanligt ingen framgång.

Så skulle vi åka och göra nåt. Enligt matte behövde bilen motion och ladda batteriet.

  Hamnade i Sparreholm. Hade gärna åkt till vår vaniga lekplats, men enligt matte är isen på Båven inte pålitlig så den får vänta.

Nu skulle vi ta en sväng runt slottet istället.

 

Vanliga diskussionen med Basse på bron. Nej, det är för det första inte badvänligt här och dessutom januari och badsäsong. Men han anser att är det öppet vatten ska man bada.

 

Gick vidare, hittade många intressanta spår efter hanar. Men det var väldigt vad det låter från ekhagarna!! Lät som om det var en massa grävmaskiner där och grejade.

 

Om det nu inte varit för oljudet och isen som ser lömsk ut så skulle vi ha tagit en runda där, men det får bli en annan gång. Vi skulle ha drabbats av fångenskap eftersom vi inte alls får ägna oss åt isrejs just nu.

 

Detta är slottet. Känns som ett helt okej hundboende. Jag och Basse skulle kunna bo här och tänk vad med kompisar vi skulle ha plats med.

 

Bäst att kolla noga. Men inga hundätande hästmonster i sikte, skönt då kan vi ägna oss åt vanliga hundsaker.

 

Det måste röra sej massor med hundar här. Så mycket spår och dofter överallt. Fast vi träffade inte nån idag.

 

Tur att inte Basse fattade vad människan tänkte göra, då hade han säkert slitit sej och rusat dit. Matte som sällan fryser började frysa bara vid tanken på att vinterbada.

 

Nu är Basses lycka total och han varken hör eller ser nåt annat.

 

Kom tåg, flera stycken och det är det bästa Basse vet att titta på såna. Tur att han inte vet att matte planerar att framöver ska han och jag få åka tåg. Jag ska till det där Stockholm (må jag inte bli fånge där) om en dryg månad. Matte ska berätta om svamphundar för en massa svampkonsulenter och skulle hon komma på idén att köra bil skulle både Missing people och Missing dog får jobba till minst midsommar innan vi är återfunna. Alltså ska vi tågträna genom en kort resa framöver.

 

Nej Basse det är fortfarande inte badsäsong och du kan inte krypa under staketet.

 

Fast på den här sidan försöker isen vakna, men bara en tunn hinna.

Gick till bilen, åkte hem.

 

Vad pysslar du med? Detta är inte våran gata? Hittar du inte hem längre?

Enligt matte är det snöoväder på gång så bilen kunde stå vid hembygdsgården istället. Våran gata är en liten trån återvändsgata och om man står nån annanstans så blir det lättar att ploga.

Gick hem, käkade och somnade. Ute började det snöa.

Gick på eftermiddagsrunda.snöade och började blåsa. Inte fick vi passera Vivecas magiska fönster heller. Vi var faktiskt godissugna!!

Hem slappade.

Matte lånade min dator bredvid låg Cooper och sov med mobilen som huvudkudde. Då började den ringa. Stackars lille kattvalp han vaknade synnerligen brutalt.

 

När jag och matte kom tillbaka, Basse skulle åka hem, så hade han somnat om igen. Tur att han inte blev räddare.

Nu får vi se hur mycket snö som kommer och hur jag och Basse ska fördriva morgondagen. nåt lär vi hitta på.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards