wilmablogghund

Alla inlägg den 3 januari 2023

Av Wilma Border collie - 3 januari 2023 18:03

Blev perfekt igår.

Basse fick sova kvar hos mej Så trevligt med gemensam middag, trevlig kvällsrunda och sen bäddade jag till oss så han skulle sova bekvämt.

Självklart sov vi väldigt gott hela natten.

Vaknade i morse åt en mycket god frukost, som vanligt smakar allt bättre när man är två, gick på en trevlig gemensam morgonrunda. Träffade Rocky en snabbis och genast började matte prata om att snart går hon omvägar när vi ser Rocky, bara för att han var så intresserad av en av mina kissfläckar. Dumheter sånt ska hon inte bry sej om.

I går regnade det hela dagen och när jag och Basse var på kvällsrunda började det snöa. Alltså var det rejält halt idag. Åka nånstans det kunde vi glömma.

 

Tänk vad det är bra att vara två och diskutera alla dofter, Jag sa att det gått en snygg hane här, Basse påstod att såna behövde jag absolut inte bry mej om.

 

Provade en sten. Var svårt att stå på den eftersom det var isglacerad under snön.

 

Skidbacken fick det bli på grund av halkan. Men här är det superskoj när det är vinter. Tyvärr hade natursnön dolt det mesta att den underbara konstsnön.

 

Lekte massor. Funderade på att slänga Basse i backen.

 

Blev inte så, vi tränade lite dans istället. Gick väldigt bra.

 

Titta vi hittade Ricki. Mycket trevligt.

 

Självklart hade han Tilly med sej också. Hade trevligt umgånge med dom en stund.

 

Tillyhusse brukar bjuda på gott godis så lika bra att hålla oss framme. Vi fick. Sen skulle de gå sin vanliga tråkrunda som de går varje dag.

Samtidiigt kom det människovalpar som skulle åka plulka i skidbacken. Lika bra att lämna den.

 

Gick till sjön. Basse drömmer fortfarande om trevliga isrejs, men såna får vänta.

 

Eftersom det har varit massor med vatten på isen så har det blivit dubbel. Först tjock is sen vatten och tunn ovanpå det, När Basse klev så bubblade det upp vatten från hålet.

 

Vet inte vad Basse trodde att han skulle ha i strandkanten men viktigt var det. Fast han avbröt.

 

Våran kompis Frasse kom. Han hade mer eller mindre släpat med sin matte, han hade minsann stenkoll på att vi fanns nära. Kul att han uppskattar vårt sällskap.

 

Letade godis tillsammans också. Mycket trevligt.

 

Gick en sväng tillsammans också. Eller gick det var bra halkigt under snön.

 

 Så träffade vi en flattetjej som vi träffar ibland. Fler kompisar gör livet ännu trevligare. Pratade lite med henne innan vi skulle vidare.

 

Jaha bara att gå hem då, ,men det bor många snygga hanar i Malmköping. Är lite jobbigt att lämna hälsningar överallt.

Hemma käkade vi lite och somnade gott.

Gick på eftermiddagsrunda. Turen var med oss. Nu skulle matte prata tråk med Viveca igen så hennes magiska fönster öppnade sej. Perfekt eftersom hon har gott godis till behövande hundar medan det avhandlas en massa tråk.

Gick hem igen och för en stund sedan blev Basse hämtad, alltså får jag sova ensam inatt. Hade föredragit sällskap jag.

Får se vad vi ska hitta på i morgon, matte säjer att det väntas nån snöstorm.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards