wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 januari 2023

Väldigt få kompisar

Av Wilma Border collie - 8 januari 2023 17:45

Tänker börja med att berätta om cirkusen i går kväll.

Matte tvättade en massa och sen skulle hon ha nya lakan i sängen.

Kleptoman Leya anser att byta lakan det görs av en enda orsak att underhålla henne. Bara det att nu har hon insett att Cooper är en skoj typ som hon ska lära allt hon kan (ofta till mattes förtvivlan).

Snodde mattes text om cirkusen från hennes Facebook, bortse från det där att jag la mej i. Vadå leka med katter är roligt!!

I går påbörjade Kleptoman Leya nästa onödiga kurs med Cooper. Först ansåg hon att han var ett ganska onödigt inslag. Men nu har hon insett att han är en skoj kompis som behöver utbildas. Byta lakan i sängen med hjälp av Kleptomanen är en utmaning.
Nu inledde hon kurs med Cooper.
Var nu en duktig elev och se till att befinna dej mellan madrassen och underlakanet, människan blir så underhållande då. Den där Alice Cooper lyssnade och lärde. Jag tog bort, han kröp tillbaka. Superskoj enligt Kleptomanen som uppfann leken, hoppa på underlakanet och fånga den som rör sej under. Efter femtioelva vändor var det på plats UTAN varken Kleptoman eller Cooper under.
Så var det dags för påslakanet. Titta här ett hål där kan du krypa in. Den alldeles för läraktige eleven kröp in, jag tog bort många gånger. Cooper tillbaka lika snabbt igen och Kleptomanen fortsatte leken hoppa på den som kryper runt där inne. Nu ansåg Wilma att det där verkade vara en skoj lek och la sej i. Typ jag hjälper Kleptomanen att fånga kattvalp.
Jag funderade på att ta täcke och påslakan, låsa in mej på toa för att få ordning på det
 
Gillade verkligen den nya leken och sov gott sen.
Så blev det idag, vanliga trista rutinerna. Smaklös tråkfrukost, ensam morgonrunda följt av passa dörren.
 
Framme nu gäller det att hitta Basse.
 
Isrejs det kan vi glömma för efter snö, tö och regn är det bara blöt sörja på den.
 
Jaha finns visst nåt mänskligt ordspråk om att kommer inte berget till nån så för denna nån komma till berget. Jag gjorde om det.
Kommer inte Basse till mej så får jag komma till Basse.
 
Där ligger han och väntar troligen på lift, men det tar många månader innan det går att köra bil den vägen.
 
Han fick syn på mej och kom. Vi har inte setts sen i går och det var länge sen det. Tur att hans husse hällt ut en massa grus på vägen för den var skridskobana.
 
Precis när vi kom till Basse så kom Inez. Lika bra att smöra för hennes matte på en gång, vi behövde energi. Käk är en bristvara det vet ju alla hundar.
 
Inez blev utsläppt så Basse pratade en del med henne.
 
Poppie kom också, lika glad som alltid över att få träffa oss igen.
 
Hörde hur Basse berättade att den där bollen den var hans så den skulle Poppie glömma.
Jag tog ett snack med Poppie om att Basse är en retsticka och han är inte så mycket att bry sej om. Berättade en del om mina bästa tacklingstips också.
 
Retas är en av livets höjdpunkter enligt honom. Tyvärr kom aldrig Poppie över bollen, måste nog ge henne fler och mer ingående tips vid tillfälle.
 
Dagens närvarande hundar på samma bild. Jag, Basse, Inez och Poppie. Fler blev vi inte, troligen fick inte de andra ut sina människor i vädret med försök till regn och skridskobanor till vägar.
 
Blev ett godisregn, vi städade noga. Dessutom började det regna mer nu, Poppie och Inez skulle åka hem.
 
Nu gäller det att lyssna noga. Bassehusse och matte pratar tråk och det gäller oss.
Perfekt! I morgon återgår allt till det normala igen, slut på Bassehusses ledighet. Alltså kommer Basse som vanligt tidigt och han har Kattvalps Nisse med sej. Tror att Cooper och Nisse blir lyckliga över att få träffas igen. Tror det blir en perfekt dag.
Åkte hem, käkade och somnade.
 
På söndagar då bloggar Moha och Troy. Mattes lunchläsning, men se Cooper han hade andra åsikter. Vadå läsa blogg, titta på mej istället. Han fick flytta på sej så hon kunde läsa. I morgon ska jag fixa så deras blogg hamnar bland mina länkar. Måste ändå städas där, finns bloggar som inte uppdtaeras längre där hundar cvandrat över regnbågsbron och sånt.
Skulle på eftermiddagsrunda. Regnade mycket alltså synnnerligen onödigt med sån. Jag har faktiskt superblåsa. Släpades runt en stund innan jag fick gå hem och se över skadorna.
Nu ska jag invänta den mycket trevliga måndagen. Äntligen får jag sällskap både till frukost och morgonrunda plus en stor del av dagen.
Med tur får jag och Basse göra nåt roligt också.
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards