wilmablogghund

Alla inlägg den 22 maj 2022

Av Wilma Border collie - 22 maj 2022 17:41

Klarade av mina trista morgonrutiner med ensam runda och lika ensam tråkfrukost. Passade dörren i evigheter innan det var dags att åka.

 

Hittade ingen liftare så nu gäller det att hitta Basse nån annanstans.

  Detta är inte Basse, det är mänskligt tråk att ta bilder på äppelblom.

 

Släppte ut Basse. Hittade ett gäng med kompisar också. Fido,Alice, Sigge och en nygammalhund som vi inte träffat på länge. Gissa vilken förvirrad människa som glömt namnet på henne?

 

Så kom Viggo också. Trevligt, pratade en hel del med honom.

 

Matte lyckades göra en insats och gjorde rent och fyllde på våran plaskdamm med rent vatten. Fido åtog sej uppdraget att kolla att hon verkligen gjorde rätt. Så fort människor försöker göra nåt så behövs hundlig övervakning så det verkligen går rätt till.

 

Sigge hjälpte också till och godkände.

 

Basse vattenexperten kollade självklart också. Faktiskt hade matte lyckats även idag.

 

Dvärgschanuzer Charlit kom, trevligt för det var länge sen vi träffades. Alltså en massa att prata om.

 

Blev varmt så Sigge provade att svalka sej under däcket. Det är väldigt bra där, med sval sand och skugga.

 

Nädå Corgie Majken ligger inte alls så illa till som det ser ut. Bara en skoj lek, Skulle aldrig falla oss in att skada nån annan hund. Har bara väldigt roligt.

 

Ursäkta Bassehusse, det var inte min mening att nästan knuffa dej av gungbrädan, tänkte bara umgås en del. Fick höra att jag ska uppföra mej och inte försöka knuffa ner människor.

 

Lekte en del med de andra istället. Mycket trevligt.

 

Bjössi har tydligen varit på kurs hos Basse och lärt sej hur man hoppar upp på bord och sen försöker tvätta människor. Nu var det Majkenmatte som blev utsatt.

Vi andra kollade godistillgången.

 

Dalmatiner Tilly kom förbi en sväng. Trevligt för hon har suttit i Hormonhäxefängelset, men nu var hon frisläppt igen.

 

Majken gjorde sitt bästa för att lära Bjössi hur man bäst använder plaskdammen.. Det där rena vattnet det var bara ett minne, nu var det förvandlat till trevligt lervatten igen.

 

Sista röj för nu började människorna ha en massa åsikter och släpa i väg våra kompisar mot bilarna.

För min del så väntade tråkgrönsakerna.

  

I växthuset kommer det fler och fler tomater.

 

Nåt som ska bli gurkor växer visst massor. Fullkomligt ointressant enligt mej.

 

Löken växer visst också. Matte påstår att det är så bra så. Så petade hon ner ännu mer frön i jorden. Vidhåller att det vore bättre att odla revben, grisöron och annat gott.

Åkte hem somnade medan matte gjorde en massa tråk. Hon har många och långa listor på saker att fixa innan boken kommer ut. När en lista är klar så skapas det fler.

Gick på eftermiddagsrunda. Skulle passera Susannes affär. Matte försäkte säja att det var stängt. Jag slängde mej fram och försvann in genom en dörr som borde vara stängd. Det var öppet och jag var sugen både på umgänge och godis. Tur hade jag som fick både och.

Alltså en mycket bra eftermiddagsrunda. I morgon är vi Flocken får se vad vi ska hitta på då.



Av Wilma Border collie - 22 maj 2022 08:28

Nu verkar det fungera med att få in biler igen.

 

Efter min tråkiga morgonrunda så åkte jag mot hundträffen. Helt enligt rutin så satt liftaren och väntade.

 

Bara att plocka upp honom så han slapp gå ett par hundra meter hem.

    

Framme så kom det fler hundar. pudel Raska hade en terrierkompis med sej som den förvirrade omgående glömde namnet på.

Men roligast var att Bjössi kom tillbaka igen. Han stackarn blev biten av en huggorm och fick bo hos veterinären och få nåt serum för att bli frisk. Men nu mår han som tur är bra igen. Han var väldigt glad för att få umgås med oss igen. Vi förhördes oss noga om hans mående. Det äe viktigt att alla kompisar mår bra.

 

Vi minglade runt och hade en massa trevliga hundsamtal.

 

En del hade en massa flockspring och annat röj. Gäller att passa på när tillfälle ges.

 

Nej jag är ingen kossa! Men det växte alldeles utsökt gott gräs vid däcket. Bäst att äta för vem vet när jag får mat igen.

 

Hörru Basse, den där bollen är jag övertygad om att den egentligen tillhör mej.

 

Så det räcker med en blick så förstår Basse att han hade min boll. Att matte påstår att den är Basses det är verkligen ingenting att bry sej om.

 

Struntade i bollen, var inget skoj när jag vunnit. I stället pratade jag med Bjössihusse. Berättade om hur ensam jag är och förhörde mej noga om Bjössis äventyr med huggormen.

 

Bjössi och Basse hade hur skoj som helst under tiden. Han hade skanat oss medan han var sjukskriven.

 

Vissa röjde mer för männiksorna började prata om att sluta. Som vanligt ett väldigt korkat påhitt.

 

Till slut var det bara jag, Basse, Rozzo och Fido kvar. Letade godis medan människorna pratade tråk.

Sen åkte även de och matte skulle greja med tråkgrönsakerna. Fullkomligt ointressant i min värld.

Åkte hem, sov medan matt höll på med ännu mer tråk.

Lika trist eftermiddagsrunda.

Så skulle jag blogga och det gick inte att få upp en endaste bild.

Nu ska jag strax iväg och mingla med kompisar igen.

Håll en tumme eller tassa för att det funkar med bilderna i kväll när jag planerar att blogga om dagens händelser.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards