wilmablogghund

Alla inlägg den 6 maj 2022

Av Wilma Border collie - 6 maj 2022 18:00

Basse kom hem till mej i morse. Mycket trevligt, vi tog en gemensam morgonrunda följt av frukost.

Så skulle vi göra nåt.

 

Jaha och du anser att vi ska sitta här och glo i flera veckor eller?? Tyckte jag hörde nåt om jobb, men antagligen svamlade den förvirrade som vanligt.

 

Tjoho!! Efter vad matte påstod var 2 minuters väntan så kom dom, Stockholmsfångarna Moha och Troy är tillbaka igen!! Nu kommer det att bli väldigt bra.

 

Skulle kolla en del på slutet av min Sörmlandsledsetapp. Massor med jobb på den nu ett tag framöver.

 

Finns massor av supergott gräs där. Jodå jag käkade också och de oförstående människorna kallade oss för kossor!!

 

Efter ette mål med gräs så är efterrätt alltid gott. Mitt gamla Hälgehuvud fanns kvar så jag gnagde en hel del på det.

 

Nä tyvärr Moha och Troy detta är mitt bara mitt.

 

Fast sen när matte lyckats lura i väg mej var Troy och kollade. Men Hälgehuvud var inget han ville ha.

 

Ännu bättre närkontakt av Ekorrgraden!! Var länge sen sist så jag tänkte vara upptagen en stund.

 

Kan väl hända att det blommar ost. Bryr mej inte jag ska spana ekorre. Osten kan Basse och Troy ta hand om. Jo Moha fick visst hon också.

 

Stör mej inte!! Ni kan gå och göra nåt annat, jag tror att jag hittat en social ekorre.

Slutade med att jag blev fånge och släpades iväg. Hörde nåt om saker att göra och tidsbrist.

 

Vackert är det enligt människorna med fullkomliga hav av vitsippor.

 

Detta var däremot vackert och nu hade jag tid. Det blommade ost där det alltid blommar när vi passerar.

 

Här vet jag att Basse hittade en annan Hälgedel. Men den var spårlöst borta, Hälgedelar bör ligga där vi lämnar dom!!

 

Basse stack före och påstod att han inte alls hade badat. Varför han var våt och lerig på benen och under magen visste han absolut inget om. Att vattnet var lerigt kunde han inte heller förklara.

 

Kollade mer, matte motionerade sekatören en vända till. Tydligen hade hon missat sist.

 

Så hörde vi nåt. Det var nånting framför oss. Männiksorna bestämde sej för att vända och vi blev fångar. 

 

Vissa är bra på samarbete. Troy hittade ingångar till sorkbon så han och Basse hade fullt upp, men inga sorkar lyckades de fång.

Så kom det en hund, en sån som vi inte ska träffa och det var rörigt en stund, men gick bra. Så vandrare på det.

 

Struntade i skogen, tog vägen över en äng i stället. Tillbaka till campingen, sa hej då till Moha och Troy. Men hörde att vi ses på hundträff i helgen.

Hem och vände, fick våra Dentastix och matte åt lite.

Hamnade i bilen igen.

 

Matte tog ut den för ovanlighetens skull vakna Rottis Helga en kissrunda.

Vidare och vi fick passa bilen.

 

Matte hade möte med förläggaren. Koll av bilder och bildtexter och så umgicks hon med förläggarhunden Rudolf.

Han är lika ensma som alla andra hundar och dessutom svältande.

Matte säjer att boken blir så fin, hon har sett en del av hur den kommer att se ut.

1 augusti kommer den att släppas officiellt och så planeras det för releaseparty också. Det kommer att bli en hård dag först på en hundträff och sen i förläggarens nya lokal också. Men nu ska det firas efter allt slit och mattes tvivel.

Matte kom ut och då kom Bassehusse och hämtade Basse.

 

Jag skulle gå en sväng. Träffade förläggar Rudolf. Han är kär i mej men vi hade ett trevligt hundsamtal.

Sen skulle jag hem till ensamhet och elände.

I morgon är det lördag, alltså mingel med kompisar och en massa annat trevligt. Matte fyller bilen med en massa tråk som hon ska fixa med där efter hundträffen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards