wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 september 2019

Tjoho Terra har kommit!!!!!!!!

Av Wilma Border collie - 19 september 2019 16:57

I går kväll blev jag och Alice utsatta för hundnappning. Matte skulle ha människokurs om svamp och vi skulle vara hos Basse med husse. Helt okej att vara där, men jag vill minsann ha stenkoll på matte.

Pratade med Basse och så fattade vi ett beslut. Vi skulle minsann gå hem till mej och kolla om den där opålitliga matte hade kommit. Vi gick och vi hann en bra bit genom Tråkskogen innan Basses husse kom ifatt oss. Basse har ju den där GPS:en som skvallrar om var han är. Vi blev hundnappade och tvingades tillbaka till Basses hemma. Fick höra att matte var inte hemma utan på rymmen i Flen.

Hon behagade komma och hämta mej och Alice sen åkte vi hem.

Så blev det idag och en överraskining skulle vänta.

 

Ja du Alice undrar om den där överraskningen döljer sej i den här skogen? Vi tittade och tittade men inte då. Det var bara som vanligt.

 

Alice Hormonhäxa letar ju mest hanar så jag fortatte spana. Men varken överraskning eller ekorrar fanns det.

Inte blev det nån långrunda heller. Hade vi inte tid med enligt matte.

Hem och väntade, ingen överraskning, men så skulle vi i väg igen.

 

Efter att matte ägnat sej åt att kolla Pelle Peugeots bromsar när hon så Stolta fjällskivlingar så hamnade vi vid Klovsten igen. Men vet du Alice jag tror jag vet och detta kommer att bli super.

 

Ja nu vet jag!!!!!!! Jag känner minsann igen bilen.

 

Hej Terra! 'ÄNTLIGEN!!!! Vi har inte setts på nästan ett åt verkligen på tiden att du kommer.

 

Nu kan vi prata och Alice och Terra kan hälsa ordentligt. Vi hade väldigt mycket att prata om efter vår långa skilsmässa. Människorna pratade en massa tråk på sitt håll.

 

Förklarade för matte att vi behövde godis efterosm vi skulle till skogen och då går det åt energi.

 

Så där ute i skogen. Vi ska ha en massa kul och människorna ska leta svamp.

 

Terras matte Madde kollade busken som heter Maddes buske eftersom hon brukar hitta Svart trumpetsvamp i den. Jo det fanns såna där.

 

Terra försökte få igång Alice för att leka. Men Alice drabbades av fångenskap efter att ha varit stendöv och på jakt efter hanar. 

 

Jag och Terra lekte en del, men vi hinner leka mer för Terra ska minsann vara här i många dagar.

 

Madde hittade ett ställe med mer Svart trumpetsvamp. Bra eftersom den knappt växer i det där Halland där de bor.

 

Ja, ja inget är som väntans tider. Nångång blir de väl klara.

 

Så skulle det plockas Sandsoppar också. Fanns massor med fina såna.

 

Hur går det Madde? Hittar du de svampar som finns?

 

Gick alldels strålande. Stora var de men torra eftersom Svampvattenguden snålar så mycket med nedfallet.

Plockades mer svamp, jag spanade en del efter Ekorrar , pratade med Terra och Alice bara letade hanar.


 


Så skulle vi nåt vid Basses hemma. Tyvärr var inte Basse hemma just då.

 

Människorna skulle kolla om det växte Champinjoner där och jag visade Terra vår fina lekplats.

 

Du Terra den här är superskoj att leka med. Du vet vi har massor med skoj skaer här världens bästa hundställe.

 

Tillbaka vid Terras stuga väntade nästa överraskning. Malin hade minsann kommit ända från Jämtland.

 

Terra och Alice hälsade ordentligt på henne. Jag hade hälsat men var lite upptagen av nåt annat precis när bilden togs.

 

Terras husse Anders hade vi nästan glömt att hälsa på i röran när de kom. Men det var lätt att åtgärda.

 

Så pratade Anders och Malin en massa tråk. Tänk att människor ägnar så mycket tid åt sånt. Jag hörde bara det viktiga om alla trevliga planerade skogsturer.

 

Men titta! Nu kom Ann Marie också. De tblir bättre och bättre detta. Fast ungefär nu påstod matte att jag och Alice skulle hem. Var saker att fixa med, men alldeles strax nu så ska vi tillbaka. Människorna ska visst äta mat och planera en massa.

I morgon ska Jenna med och träffa Terra, vi ska på trevlig skogsrunda. Alice ska flytta hem och ännu en överraskning väntar. Känns som om det kommer att bli väldigt, väldigt bra allt detta.

Bloggar gör jag när jag hinner.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards