wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 september 2019

Ägnat dagen åt att leka

Av Wilma Border collie - 16 september 2019 17:51

Enligt matte så skulle det vara en lugn dag. Den där korkade hänvisningen om att nu har det varit mycket väldigt länge.

Alltså skulle vi ta det lugnt i dag för det kommer att hända en massa senare i veckan.

 

Perfekt jag har en flock idag för äntligen var det dags för Jenna att hänga med igen. Gillar detta att ha flera kompisar med mej.

 

Alice hon ska rulla överallt och ingenstans, bara att vänta till hon var klar. Fast Jenna funderade på om de skulle brottas.

 

Skulle vara svampfritt idag men så stod det en Stolt fjällskivling och bara väntade på att bli omhändertagen.

Den fick följa med.

 

Äntligen på fria tassar, nu ska vi springa mycket och fort. Flockspring är superskoj.

 

Jag försökte göra som Basse och provbita Alice i örat. Gick inget bra jag hann aldriog få tag i hennes öra.

 

Alice och Jenna de lekte som om de aldrig nånsin hade lekt förut.

 

Hörru Jenna jag hittade den här pinnen och den är min!! Men Jenna var av åsikten att den var hennes.

 

Vi hade diskussioner om vem som egentligen skulle ha pinnen. Jag vann!!

 

Medan jag firade min vinst så gick Jenna och Alice och badade. Fanns tydligen en del spännande i vassen.

 

Men va sjutton. Nåt hände när jag höll på med min pinne efter vinsten. Nu sitter det en bit i munnen på mej. Mycket irriterande. Slutade med att matte fick hjälpa mej att få bort en del som lyckats fastna på en tand. Var skönt att bli av med den.

 

Den där blåsten gör att träden kastar en massa grenar omkring sej. Vid hundbadet låg det en rejäl sån.

 

Jag anser att badsäsongen är avslutad, räcker med att dricka och blöta tassarna. Jenna och Alice de badade en massa.

 

Föreslog att vi skulle ägna oss åt mer flockspring. De var med på det så vi la mycket tid på skoj spring och jaktlekar.

 

Hörrni badsäsongen är över. Vi kan väl springa på land, jag ville inte springa i vattnet.

 

Försökte lära Alice hur viktigt det är att inspektera bryggor. Men hon ansåg att inspektera vattnet var mycket viktigare så jag och Jenna fick kolla bryggan poå egna tassar.

 

Fortsatte ha skoj och hamnade vid skidbacken. Perfekt, här är det också alldeles utmärkt att springa en massa.

Vi hade så skoj att jag till och med alldels glömde att kolla mina säkra Ekorrträd.

 

Skulle fortsätta i skogen. Blev fångar för det kom människor och en hanhund. Såna ska inte Alice umgås med nu eftersom hon börjat lukta gott.

Skulle ha gått en bra runda i den delen av skogen men.............

  Matte vände och jag och Jenna är på fria tassar fullt öertygade om att vi ska leka med Basse. Alice var fånge.

 

Ingen Basse hemma, matte visste att han var med sin husse. Jag och Jenna hade jätteroligt lekte en massa.

 

Detta är koppelfången Alice utsatt för fruktansvärd tortyr. I skogen hittade hon en stinkande hög som hon rullade sej i. Det var då matte bestämde att vi minsann skulle gå och göra rent henne i stället för att fortsätta rundan. Alice som ansåg att hon luktade utsökt och var jättefin med alla bruna fläckar i pälsen var allt annat än nöjd med detta.

 

Tortyren är över och Alice är ren och fin igen. Hon var synnerligen missnöjd. Inte ville hon leka med mej och Jenna heller. Hörde bara en massa mutter och den elka människan som utsatte henne för detta.

 

Tog vägen genom Tråkskogen. Blev tvugna att vara fångar eftersom det var männisor där. Har inte gått genom Tråkskogen på evigheter och den var lika händelselös som alltid.

 

Jag och Jenna hjälpte Alice att kolla dofter efter snygga hanar. Vi vet hur viktigt det är när man luktar gott att ha stenkoll på var de snygga hanarna rör sej.

 

Nästan ute ur skogen så träffade vi Sniff. Trevligt var länge sen sist. Han var mycket intresserad av Alice, men han kan inget så de får umgås.

Gick hem med Jenna och jag och Alice gick hem till mej. Slappade, vi var ganska trötta efter all skoj lek vi ägnat oss åt.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda. Ganska händelselös sådan. Vi gick en sväng utan att träffa några vi känner och våra affärer var stängda.

Fast på torget så träffade vi Dalmatiner Tilly. Trevlig umgick en del med henne och matte hade självklart kameran hemma.

Försökte falla svampvatten så vi gick hem för att inte drabbas av skador.

I morgon är det bara jag och Alice, nåt ska vi fördriva dagen med. Matte pratar om nån skog.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 11 april 17:58

Vanliga ensamma morgonrutinen. Sen skulle Basse hämtas. Han borde ha varit vid sin vanliga liftarplats, men jag hittade honom hemma hos honom. Just då regnade det rejält.   Jo vi tänkte att vi kan hänga inne hos Basse idag. Nä sa matte, de...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards