wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2019

Väldigt mycket Åskar

Av Wilma Border collie - 29 augusti 2019 17:43

I går kväll bestämde sej Åskar för att komma på besök. Han kom och förde en massa oväsen, matte hängde på balkongen och påstod att detta är det allra bästa väder som finns.

Svampvattnet slutade falla så jag skulle ut för en kissrunda. Mörkt ute men det blixtrade hela tiden. Jag bryr mej inte.

Gick in och placerade matte på balkongen igen, fast till slut kom hon på att hon skulle gå in när det föll en massa svampvatten.

Åskar han hade svårt att dra vidare för han kom och gick nästan hela natten.

Så blev det idag. Normalt brukar det bli svalt och skönt när Åskar varit på besök, men inte denna gång. Var äckligt kvavt redan när jag gjorde morgontoalett.

Sen hämtade jag Jenna för vi skulle åka till en trevlig skog.

 

Trevligt här har vi inte varit på ett tag. Nu ska vi fördriva tid i skogen här.

 

Så på fria tassar och nu ska vi kolla vad som hänt sen sist. Jag hade vissa planer som jag hoppades kunna genomföra.

 

Matte sa en massa underliga saker när det stod en sån här Mandelriska mitt på stigen. De har aldrig visat sej i den här skogen men i år verkar de växa precis överallt.

 

Så var det Skvallerbyttan. Jag smet iväg för att kolla ett bra ställe, men Jenna hon lyssnade på matte och visade vägen.

 

Jodå hon fick minsann både en massa beröm och godis. Jag hade kontakt med Ekorre och ville inte alls bli störd.

 

Äsch! Jag slutade som koppelfånge eftersom jag tänkte fortsätta prata med Ekorre. Fullkomligt hänsynslöst.

 

Jag gjorde en insats som svamphund och visade matte ett gäng Rödgula trumpetsvampar. Fick mycket beröm.

 

Jenna som bara varit med och hittat såna en gång fick en lektion igen. Jag övervakade och hon skötte det ypperligt.

 

Matte höll på med sånt här tönt. Plocka buketter med svampar. Alltså såg jag min chans när hon och Jenna var upptagna.

 

Jag drog tillbaka till Ekorre. La mej ner för att visa att här tänkte jag minsann stanna. Ekorre pratade med mej och vi hade etablerat en bra kontakt.

 

Detta är Jenna på fria tassar, nån annan stackars hund släpades i väg som koppelfånge. Hade jag fått fortsätta prata med Ekorre så hade den säkert kommit ner och umgåtts.

 

Letade och hittade mer Rödgul trumpetsvamp. Men det började vara fullkomligt vidrigt ovädershett och dessutom kvavt.

 

Jenna gick verkligen in för det här med de Rödgula trumpetsvamparna. Men markera vskurna svampfötter ger ingen belöning. Snålmatte!

 

Fanns faktiskt en del Karl Johan också. Massor som var sjuka av nån soppsnylting men några fina utan hyresgäster.

 

Det blev hetare och hetare. Jenna försökte kyla ner sej gonom att rulla i mossan.

 

Jag la mej och slappade en stund. 

 

Skulle bara kolla ett ställe till. Fanns ingenting där så enligt matte var det dags att lämna skogen.

 

Det blev en skvätt svamp. Påsen innehåller den där Mandelriskan som inte ska ha kontakt med de andra svamparna. Ricken är att de börjar lukta som den.

 

Så nästan vid bilen. Ska bli skönt att åka hem för det fanns typ ingen luft i skogen.

Lämnade Jenna och åkte hem till mej.

Matte hade koll på några radarbilder och såg att Åskar var på väg igen.

 

Ungefär då ringde Rottis Helgas husse och frågade om matte kunde ta ut henne en snabbis. Jo matte försvann så Helga fick komma ut och kissa

 

Hem igen för att hämta mej så jag kunde hämta Jenna. Hörde nåt om att Åskar snart skulle komma.

 

Himlen blev allt svartare och det var riktigt ovädershett så vi gick i lusfart.

 

Jag vet att det är torsdag och tillfälliga Pryl 7an borde vara öppen. Kan du förklara varför det är stängt? Jag behöver godis! Hade ingen framgång och fick ingen vettig förklaring heller.

 

Fast hos Susanne hittade vi Dixie så det blev en massa ost till oss och gott godis också.

Gick hem igen, och hann inte vara hemma så länge innan matte flyttade ut på balkongen.

 

Dålig bild men svampvattnet vräker ner och Åskar han har så mycket åsikter och högljudda var de också. Slutade med att matte fick överge balkongen för det blev för blött.

Nu kanske det äntligen kan bli bättre luft så jag kan leva mitt normala liv igen. Har nämligen en annan skog att kolla i morgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards