wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2019

Köttbullar, Basse och lite annat

Av Wilma Border collie - 6 augusti 2019 18:02

Har haft en hel del att göra idag också.

I morse så plockade matte ihop en massa skaer, sen hämtade jag Jenna och så skulle vi åka nånstans.

 

Verkar lovande detta, vi ska besöka vår privata köttbullerestaurang. Perfekt för ingen av oss har ätit på länge.

 

Jenna var så hungrig att hon nästan försökte välta mattes mamma. Jag hade inga krafter kvar så jag låg ner, svälten gjorde att jag inte orkade stå på benen.

Var alldeles utsökt att få köttbullar, flera år sedan vi fick såna sist.

 

Kolla Jennas tunga. Tycker att min kan vara lång men hennes är ännu längre. Allt för att nå köttbullen.

  

Titta! Hon lyckades fånga den med hjälp av tungan. Märkligt detta att vi hundar alltid måste slita för att få något att äta.

Efter att ha käkat upp alla köttbullarna och lyssnat på mänskligt tråkprat en stund så skulle vi åka igen.

 

Fast på väg till bilen så kollade vi noga alla dofter i Eskilstuna. Många hundar som rör sej där.

 

Aha vi ska ha skoj med Basse. Enligt matte så skulle det plockas såna där skärbönor igen. O vbäsentligt mycket viktigare att umgås med Basse.

  

Jag fyndade. Om jag hittar ett ben så är det mitt. Enligt skitmatte tillhör det Basse så hon snodde det för mej!

 

Vi hittade Basse så vi hade en massa skoj medan matte plockade de där bönorna.

 

Slappade en stund och lyssnade på en del mänskligt tråkprat. Men nu ser jag nåt, det är tisdag och alltså inte hundträff.

 

Det var Ann Marie som jag såg. Fast när jag skulle hälsa på henne så kom Basse ihåg att han inte bitit nånting i mina öron. Alltså hängde han där en stund.

 

Dessutom hade hon hästen Kasper med sej. Jenna visste inte riktigt vad hon skulle anse om honom.

 

Fast sen kom hon fram till att Kasper är en kossa och såna ska vallas. Jennas ras är kovallare så hon försökte valla helt utan framgång.

 

Går det inte att valla hunden som är en kossa eller eventuellt en häst så går det bra att plaska runt i plaskdammen med Basse.

 

Jag umgicks en del med Kasper, har förstått att han är hund och inte ett hästmonster vilket jag trodde första gången jag träffade honom.

 

Slut på det roliga, dags att åka hem igen.

Efter att ha varit hemma några timmar så skulle jag ut och åka.

 

Här har jag varit förut. Det är mina grannars sommarstuga. Nu ska jag passa den ett tag medan de är borta. Detta innebär också att matte överger mej två gånger per dag när hon går ner till deras vanliga hemma och sköter om katten.

 

Är du alldeles säker på att det inte är nån hemma? Enligt matte var hon väldigt säker på det så jag behövde inte bevaka dörren.

 

Provade stenar på tomten. Mycket bra stenar för de gav minsann godis.

 

Är du möjligen färdig snart? Jag har kollat att allt är som det ska och nu är det bara att vänta på att matte ska behaga bli klar.

 

Detta höll hon på med. Vattna en massa blommor, typ dränka dom rejält i hopp om att det skulle framkalla utlovat svampvatten.

 

Kom massor med såna här trevliga svarta moln hela tiden, men inte en endaste droppe har de behagat släppa ur sej.

 

På väg hem och matte påstod att hon bara skulle titta. Två såna här Stolta fjällskivlingar blev resultatet av det där titta.

Nu ska jag vila medan matte lär försvinna ner till grannkatten.

I morgon ska jag och Jenna till nån skog.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards