wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 juni 2019

Skoj dag trots ovädret

Av Wilma Border collie - 30 juni 2019 18:14

Riktigt oväder idag, alltså egentligen alldeles för hett för allt trevligt.

Men det är söndag så självklart skulle jag iväg och träffa mina kompisar.

 

Hej Basse! Trevligt att ses igen. Vi hade en del diskussioner om vad vi skulle hitta på idag. Han är duktig för han lyssnar alltid noga på allt jag berättar för honom.

 

Matte ägande sej åt mycket märkliga saker. Kratta ihop en massa hö och stoppa i säckar. Dettaa är överblivet sen de slog ensilage hos Basse och har legat och torkat och blivit perfekt hö till marsvinen.

 

Chess hade också kurs med Basse. Här spanar de på hundar som kommer för att vara med och ha skoj idag.

 

Så nu börjar det komma fler. Winnie och Labrador Alice har kommit.

 

Jag hittade ett leksaksben som jag lekte med en liten stúnd, men det blev alldeles för hett för sånt skoj för snabbt.

 

Moha har avslutat sin lukta gott period så hon kom. Vet inte riktigt avd hon och Chess pyllar med, ser ut som nån komplicerad dans.

 

Hade lite mer kurs med Basse och osttuben. Nu kan han  slicka fint från den utan att kladda ner hela sej.

 

Nästa moment i kusen. Kunna dela med läraren alltså jag. Basse klarade även detta med MVG i betyg.

 

Beagel Mimmi kom. Var väldigt länge sen sist, men hon har som så många av oss tikar luktat gott. Väldigt trevligt att träffa henne igen.

 

Flämt, det är alldeles för oväders hett. Alice tunga blev längre och längre.

 

Men Alice svimmade du av hettan? Myra och Gungun kollad henne noga, men det var ingen fara hon tog bara en paus.

 

Detta ser ut som jag vet inte vad, men ingen fara. Bara Golden Mikko och en annan hund som har väldigt skoj.

 

Jag funderade på att var med och leka men kom fram till att det var alldels för hett för att ha skoj.

 

Alice hon är bra sugen på godis. Hade sån tur att hon lyckades få matte att stoppa handen i fickan så vi fick.

 

Nästan alla har gett upp och åkt hem. Men jag och Basse ska minsann nånting. Ja egentligen Alice och Moha också men de åkte mule.

 

Bada, väldigt skönt. Jag ansåg att svalka tassarna och dricka det räckte.

 

Moha hade nya simlektioner. Hon har blivit superduktig, men titta vem som tänker anfalla.

 

Basse ansåg att det var mycket viktigare att lära Moha att det går utmärkt att leka i vattnet.

 

Jag höll mej på min favoritplats vid bryggan och tittade på när de andra simmade och levde om.

 

Äsch! Jag jag blivit utlurad ganska långt i vattnet av matte som viftade med osttuben. Jo det var svalt och skönt och vi fick ost allihopa. Moha var med men bakom matte så hon syns inte på bilden.

 

En mycket blöt och ganska trött Basse. Det tar på krafterna att ha en massa skoj hela tiden.

 

Jag åkte faktiskt mule från sjön. Helt okej att åka med den och skönt att slippa gå i ovädret.

Åkte hem och sov.

 

Eftermiddag och nu har jag minsann hamnat på det där bra stället där det serveras sylta på silverfat. Bara väntar på att dörren ska öppnas. Är alltså hemma hos Ann Maries mamma.

 

Jo du förstår Ann Marie att det finns Stjänhovstryffel här. Jag har lagt mej för att markera dom, känner doften hur tydligt som helst.

 

Det är tur att jag kan detta med tryffel, för efter en massa grävande så började det skymta nåt.

 

Så klart min nos hade rätt. För här är de dagens tryfflar. Fick självklart massor med beröm.

 

Människorna fikade, jag serverades glass under bordet, Var skönast att vara där eftersom det var lite skugga.

 

Som jag väntat. Men nu äntligen kom min personliga kypare med silverfatet med sylta. Notera gärna att hon till och med har en handduk på armen i fall jag skulle behöva torka nosen.

 

Så där, alldeles utsökt gott. Jag borde få åka hit och leta tryffel minst tre gånger per dag. Fast jag hörde en massa korkade mänskliga påhitt om att så fort växer inte tryffel och nu tar det nog en stund innan det kommer nya.

 

På väg hem, men matte såg Dixie så hon hade den goda smaken att stanna. Självklart behövde Dixie få ost. Nåt glädjeämne i hemska ovädret.

I morgon väntar visst en ensam dag men matte har planer så enligt henne kommer jag att ha tassarna fulla i alla fall







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards