wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 maj 2019

Haft skoj med kompisar

Av Wilma Border collie - 10 maj 2019 17:24

Hade tur jag slapp en sån där trist ensam dag.

Såg att matte grejade med saker som verkade lovande, men var inte säker på att det skulle vara kompisar inbladade.

 

Hamnade på Klovsten och gick fick passa bilen medan matte försvann. Nu begrep jag precis vad hon gjorde så när jag väl blev befriad från fångenskapen tänkte jag roa mej. Fick inte alls roa mej utan blev tillsagd att komma.

 

Vilken tur jag har Inez kom alltså skulle jag inte vara själv.

 

Hann bara säja hej till Inez så kom Dvärgschanuzer Moha och lilla valpen Chansa. Insåg att det skulle bli bra.

 

Allt ska man stå ut med när det är små valpar i närheten. Chansa använde min svans som huvudkudde medan Inez inspekterade henne.

 

Fast Moha anser att Chansa är hennes alldeles privata valp så hon övervakade noga så Inez skötte sej.

 

Vi grejade en del med allt möjligt och Moha tränade på att gå på gungbrädan. Gick alldeles utmärkt.

 

Äntligen! Jag, Inez och Moha ska minsann gå det där spåret som matte gjort till oss.

 

Lilla Chansa fick ett alldeles eget spår som hon ägnade sej åt medan vi erfarna var upptagna med vårt.

 

Jättebra gjort. Chansa var så intresserad av blodet och hittade utan problem skinkbitarna i spåret plus de som låg som slut.

 

Moha skulle prova slalom mellan konerna. Gäller att utnyttja alla våra skoj saker.

 

Chansa hängde på och försökte lära sej hon ockås. Jga kollade noga vad de gjorde.

 

Äsch, slaom mellan koner är väl onödigt. Konerna är väldigt skoj leksaker så jag stal en och hade kul med. Skitmatte snodde den.

 

Hade en diskussion med Moha om det var hon eller jag som skulle ha den här skoj saken.

 

Jag vann! Hade väldigt roligt med den en stund.

 

Lilla Chansa provade ett hinder. Trots att hon är så liten så klarade hon av det utan problem.

 

Så kom Jenna! Mycket trevligt, vi har inte träffats sen i går.

 

Jenna och Chansa hade lika roligt tillsammans idag. Mycket lek blev det.

 

Äsch! Jag är fånge och hundnappad av Jennas matte. Min matte försvann. Gillar inte sånt, hon kan gå vilse och aldrig hitta tillbaka.

 

Ingen fara hon kom, nu skulle vi få gå det där spåret igen. Jenna missade det så matte var och gjorde ett nytt spårslut bestående av utsökt goda skinkbitar.

 

Så klart vi hittade det och vi städade mycket noga. Finns inte minsta lilla spår kvar av nån skinka inte.

Lekte lite mer inna de andra började ge sej iväg hemåt.

 

Jenna ansåg att jag hade skitiga öron så hon tvättade mej noga medan människorna pratade en massa tråk.

Sen var det dags för oss också att skiljas åt.

Sov gott när jag kom hem, tar på krafterna att ha en massa skoj.

 

Eftermiddagsrunda, jag och Chihuahua DeeDee är ute i samma ärende. Tigga godis av Susanne, vi hade självklart framgång.

 

Tillfälliga Pryl 7an var också öppen så jag såg till att komma in där. Perfekt för de bjöd på köttbullar, precis vad jag behövde.

Ska vila mej i form nu, för i morgon är det ÄNTLIGEN lördag. Enligt hon utan tidsuppfattning var det lördag för ett par dagar sen, frågar ni mej så är det ett par månader sen sist.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards