wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 februari 2019

Träffat en massa människovalpar och shopping

Av Wilma Border collie - 22 februari 2019 18:23

Detta blev en superbra dag. I går sa matte att idag så skulle jag och Jenna göra en insats, men hon berättade inte vad vi skulle göra.

   

Men vad är detta? Åka bil till till campingen, vi skulle göra nåt annorlunda. Här har vi väl varit så det räcker.

   

Lekte en massa och så lyckades jag sno Jennas pinne. Mycket bra pinne som jag hade mycket skoj med.

   

Tränade Jenna en del på bordshopp. Hon har blivit väldigt duktig på det.

   

Vi sprang och lekte en massa. Hörde att matte sa att det var bra att vi lekte mycket så skulle vi vara lite lugnare sen.

   

Så blev vi fångar, för nu ska vi göra det där märkliga.

   

Men hej Chihuahua DeeDees matte. Trevligt att träffas.

   

Hon hade en massa människovalpar med sej. Det var nu vårt uppdrag skulle utföras. Hon jobbar på ett fritids och människovalparna skulle få träffa snälla hundar. Alltså hade matte fått frågan om hon kunde komma med oss.

   

Detta var alldeles perfekt. Människovalparna fick låna osttuben och gav oss massor med ost. De är mycket generösare än vad matte är.

   

Jenna och några av dom lekte med pinnar. Skoj hade de.

   

En del av människovalparna är inte vana vid hundar och lite rädda. Men de fick umgås med mej och klappa. Efter en stund så kom de på att det gick alldeles utmärkt att krama mej också. Samma sak med Jenna. De kom på att vi är väldigt snälla hundar.

   

För att vara riktigt pedagogiska så lekte jag och Jenna också, Inte alldeles enkelt som koppelfångar men vi löste det. Nu fick de där människovalparna se att fast vi både lät och hade öppna munnar så var vi snälla och det är så här vi leker.

Väldigt roligt var det och förhoppningsvis så förstår flera av människovalparna att vi är snälla och trevliga.

Gick till bilen för nu skulle vi åka nånstans. Trodde först att vi skulle åka och kolla om en snödriva var död, men det får bli en annan dag.

   

Men öppna och släpp in oss!!!! Jag har inte shoppat på många evigheter.

   

Började som vanligt med att kolla lösgodiset och stjäla ett par smakprov. Som vanligt perfekt kvalitet på det.

   

Det är bara en dryg månad kvar tills jag fyller år så jag kollade en del på intressanta saker. Måste börja fundera på vad jag ska önska mej i present.

   

Hej Magnus. Bäst att vara extra trevlig eftersom han äger min bästa Grisöronaffär,

   

Människorna pratade en massa och Jenna tog anställning som golvstädare. Några ätbara smulor hittade hon.

   

Dags för det så viktiga shoppinggodiset. Jodå Jenna fick också men de bilderna blev bara sudd.

Åkte hem och lämnade Jenna i hennes hemma.

Kände mej väldigt nöjd med dagens insatser.

   

Så där ja. Eftermiddagsrunda som Jenna skulle med på och vi är på affärsrunda. Perfekt för Elisabeth hade smarriga köttbullar till oss.

   

Kom på att vi minsann skulle leka mera så vi brottades på golvet där.

   

Men vad är detta?? Har Dixie krympt massor??

   

Nä Dixie var inte i sin affär men det var däremot Chihuahua DeeDee.

   

Hon och Jenna blev kompisar. Bra för jag gillar när mina vänner blir vänner.

   

Turen var verkligen med oss för vår allra bästa godiskompis kom också. Alltså så här borde alla dagar vara.

Nu ska jag vila mej i form inför alla kompisar som väntar i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards