wilmablogghund

Alla inlägg den 25 september 2018

Av Wilma Border collie - 25 september 2018 18:08

I går kväll så provade jag mitt nya aktivitetsspel.

   

Gillar det mycket, var så roligt så jag spelade det två gånger. Gillar såna här saker när jag måste tänka.

Så blev det idag. Skulle till skogen, men blev utan sällskap idag också.

   

Trevligt här har jag inte varit på väldigt länge. Matte sa att vi skulle titta efter Blomkålssvampar på ett par ställen.

   

Ser ni den märkliga spökhunden med de farligt lysande ögonen som har span på Ekorre? Jädra Ekorre, den ville inte alls prata med mej fast jag förföljde via många träd.

   

Slutade som vanligt, matte hämtade mej och jag blev fånge. Enligt henne så hade vi annat att göra i den här skogen är prata med Ekorrar. När ska hon lära sej att jag tänker inte ge upp innan jag har hittat en social ekorre.

   

Återfick friheten efter ett tag. Var tvungen att lova att jag skulle ge sjutton i att leta Ekorre hela tiden. Hade en hel del att göra eftersom det var ett tag sedan jag var här senast.

   

Fanns massor med Föränderlig tofsskivling. Jag fick min välförtjänta belöning men de är kvar i skogen eftersom de var för gamla.

   

Såna här Fårtickor fanns det också mängder av. Men de där onödiga larverna hade hittat dom så de blev kvar i skogen,

   

Fast matte blev väldigt glad när det fanns en massa sån här Sotvaxskivling och de hade larverna glömt att flytta in i.

   


Nånstans här är den där tallen där jag och Sigrid hittade en Blomkålssvamp förra året.

   

Jo men nu tror jag att jag känner doften av den.

   

Jadå där satt den!! Fick självklart massor med beröm för mitt jobb.

   

Gick en bit till för matte skulle titta efter fler såna där Sotvaxskivlingar. Fanns inga men helt plötsligt så satt det Stora fina Svarta trumpetsvampar överallt. Medan matte plockade gjorde jag en avvikelse eftersom jag tyckte att jag hörde en Ekorre. Tänkte liksom belöna mej själv med Ekorrumgänge. Misslyckades.

   

Är det dags för skrytbilden nu? Va? Jag varit för långt bort. Nä inte alls, du var ju upptagen med att plocka alla de där svamparna så jag tänkte att du inte märkte nåt.

Skulle gå vidare och var drabbad av fångenskap. Såg massor med Trattkantareller och lite kantareller också. Bra skog detta.

   

Passerade sjön så jag passade på att dricka och svalka tassarna. Gick inte att bada eftersom jag fortfarande var fånge.

   

Gick och kollade en annan tall som brukar ha en Blomkålssvamp. Jodå visst satt det en stor där också.

Ungefär nu påstod matte att det var dags att gå tillbaka till bilen. Vi hade varit bra länge i skogen så det var dags att åka hem

   

Hittade ett ställe med rådjursbajs. Var tvungen att rulla ordentligt på det. Rullar bara på noga utvalt sådant och matte är så glad för att jag bara väljer deras hårda kulor och inget annat att rulla i.

Åkte hem och sov medan matte rensade svamp och grejade med tråk.

Var ute på eftermiddagsrunda och träffade en del människor jag känner och min svamphundselev Mezzo. Trevligt med sällskap ett tag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards