wilmablogghund

Alla inlägg den 17 maj 2018

Av Wilma Border collie - 17 maj 2018 18:42

Äntligen blev det mer normalt väder. Var riktigt svalt och skönt på morgonrundan, precis som det ska vara.

   

Så har hämtat Sigrid och Mikko och nu ska vi gå och hitta på nånting. Mycket lättare idag utan äckelhettan.

   

Ska vi möjligen gå min Sörmlandsledsetapp? Var ett tag sen sist. Men det skulle vi inte enligt matte, en annan dag ska vi göra diverse jobb på den.

   

Hörru Mikko var tog du vägen? Gräset hade växt så mycket att han nästan försvann.

   

Underbart det går att springa utan att hålla på och få värmeslag. Så här ska det vara, alltså svalt så vi orkar med att göra allt viktigt.

   

Tror vi tar och ger oss ut på den här ängen. Var länge sen vi var på den. Sigrid och Mikko följde snällt med mej.

   

Sprang massor, långt och snabbt på ängen. Så skönt att äntligen kunna röra på oss ordentligt och göra av med en massa energi som samlats under ovädret.

   

Men det blev i alla fall varmt till slut. Sigrid blev alldeles flåsig. Erkänner det gjorde jag också.

   

Dags för Sigrid att prova sitt kylhalsband.

   

Jag använde mitt också. Väldigt bra uppfinning för livet blir lite svalare och enklare med det runt halsen.

   

Kollade en del vid andra sjön. Sist vi var här så var det massor med vatten här men nu var det mest lera. Vattentjuven har vaknat och gör sitt bästa för att stjäla allt han hittar.

   

Eftersom det var ganska länge sen vi var här så hade vi massor att kolla. Hittade inget av intresse, mest bara alldeles för knastertorrt överallt.

   

Mikko är duktig han. Alldeles utan att ha blivit ombedd så hoppade han upp på en sten. Självklart fick han en massa godis och beröm. Jag och Sigrid ägnade oss åt en trädstam och fick självklart också beröm och ost.

   

Fortsatte att leta efter nåt skoj. Många djur hade rört sej här men annars var allt precis som vanligt.

   

Mikko han hittade nånting som luktade otroligt gott så han ägnade massor med tid åt att rulla i det.

   

Ute på ängen fanns det en massa intressant att undersöka. Är så bra att vara flera så vi kan diskutera våra doftfynd ordentligt.

Fortsatte en stund i skogen. Inte hade den där svampen som heter Fjällticka vaknat. Den lärde jag och Sigrid oss förra året. Men kommer det svampvatten så vaknar den säkert.

   

Äsch, är på spårvägen och har drabbats av kollektiv bestraffning. Här brukar Sigrid dra på förbjudna äventyr. Begriper inte varför även jag och Mikko blev koppelfångar.

   

På fria tassar igen. Kom nu så leker vi medan det går.

   

Efter leken så blev det bad och Sigrid simmade en massa. Jag brydde mej inte om att prova simning idag. Räckte med att vandra runt i vattnet.

   

Så lekte vi mera. Var bäst att passa på eftersom det fanns ett otrevligt rykte.

   

Ute på sjön så blåste det mycket, En sval och väldigt sjön nordanvind.

   

Sigrid var utsatt för tortyr igår och tvingades duscha med schampoo. Det var då det, ingen sm kan tro att hon gjorde. Vi blev visst lite smutsiga när vi hade skoj.

   

Jag jobbade som polis ett par gånger. Var tvungen att ta Mikko i försvar när Sigrid visade mordiska tendenser.

   

På väg hem så kom Inez rusande från skogen tillsammans med Golden Mikko. Han brukar vara med på hundträffarna. Mikko tyckte att det var helt okej med dom men Sigrid höll avstånd och sa en massa fula ord.

   

Så kom en av våra människovänner. Hon är bra för vi blir alltid bjudna på godis. Bara det att matte la sej i. Min mage hade varit i olag så jag skulle bara få en liten bit. Är inte alls nåt fel på min mage, den är i sitt vanliga perfekta skick igen. Fast matte har gett mej nåt för den. Gick hem med Sigrid och Mikko. Nu blev det där ryktet alldeles sant. Mikkos husse kom för nu ska Mikko flytta hem till honom. Vem ska jag och Sigrid nu ha sällskap med ? Och Mikko han kommer säkert att sakna oss massor. Men det säjs att när hans husse börjar jobba en massa igen så kommer Mikko tillbaka till Sigrid.

Dessutom har jag hört ett rykte om att jag kommer att drabbas av hundnappande fångvaktaren en stund i morgon. Nåt om att matte ska nåt och det blir för varmt att åka bil.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards