wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 april 2018

Superlördag

Av Wilma Border collie - 14 april 2018 18:31

Så var det lördag igen. Som ni vet veckans allra bästa dag.

Fick vänta i massor med evigheter innan matte behagade bli klar så jag kom iväg. Hon borde lära sej att det är bråttom på lördagar.

   

Så där efter att ha släpat på stoppklossen är jag äntligen på fria tassar så nu ska jag leta reda på min bästa Ossy.

   

Jodå jag hittade honom. Vi hade inte setts sen igår vilken är alldeles för lång tid.

   

Självklart så lekte vi en massa. Bra detta att kunna leka på tu man tass innan alla andra kommer.

   

Gick in en sväng till Ossy och hans husse bjöd minsann oss på godis. Behövs energi för att orka mingla runt med alla andra sen.

   

Jo om ni inte visste det så älskar jag och Ossy varandra. Alltså låg vi på golvet och kramades.

   

Snälla Ossyhusse klia mera, detta var väldigt skönt. Du vet det är aldrig nån som kliar på mej.

   

Gick tillbaka ut och det hade kommit flera hundar. Trevligt detta att det kommer så många varje gång.

   

Blev självklart en massa lek. Det är så skoj detta att vara många och umgås.

   

Jag gjorde en insats och var lite människosocial också. Tänkte att även människor kan behöva lite hundligt umgänge ibland.

   

Hittade Rick och hade ett intressant samtal med honom. Men vad vi pratade om det stannar mellan oss.

   

Nu kommer det nån mer hund. Eftersom vi är artiga hundar så springer vi alltid och möter. Gammal eller ny bekantskap spelar ingen roll alla ska känna sej välkomna.

   

Det var ju han Tollaren som kom. I vanlig ordning har matte glömt namnet fast hon egentligen vet vad han heter, Människor är tydligen dementa av naturen.

   

Många var vi idag också. Människorna försökte räkna men lyckades nog aldrig ordentligt men 20-22 stycken tror dom. Vi hundar bryr oss inte om antalet, huvudsaken är att ha skoj tillsammans.

   

Några människor hade fika med sej. Försök fika utan att dela med sej. Det är bara att glömma. Finns alltid svältande hundar som behöver nåt att tugga på.

   

Fast det fungerade bra att be matte ta fram osttuben också.

   

Jag insåg att Peggymatte nog kände sej lite ensam och övergiven så jag umgicks med henne en stund.

   

Peggy hon var upptagen med att prova gungbrädan. Faktiskt en skoj sak det där.

   

Behövde svalka mej för det blev väldigt varmt idag. Gammalt gräs svalkar inte lika bra som snö men fick duga.

   

Peggy och Ossy tog hand om Ossyhusse en stund. Tydligen behövde han också uppmärksamhet.

   

Blev mer lek innan det var dags att skiljas åt för idag. Tiden gick som vanligt alldeles för fort.

   

Passerade skidbacken på väg hem så jag passade på att svalka mej med ordentliga snörull.

Gick hem, åt lite och somnade.

Sen knackade det på min dörr. Där stod Sigrid med vidhängande matte och frågade om jag ville hänga med ut.

   

Så klart jag ville för Sigrid hade dessutom missat hundträffen. Alltså skulle vi gå och göra nåt.

   

Leka vid sjön är alltid trevligt. Bäst att passa på innan människornas badsäsong börjar.

   

Det tar sej, ännu mer is har dött sen i går och Sigrid provade att dricka på ett ställe. Sjövatten är gott.

   

I dag passade det till och med att doppa tassarna i vattnet. Jag badade lite jag också. Mycket skönt.

   

Jo Sigridmatte, jag är hungrig och det där godiset du har i handen är väldigt gott. Fick det goda godiset.

   

Titta årets första vitsippor! Nu är det nog riktig vår.

Följde med hem till Sigrid och fikade. Men det var så varmt att det var bäst att ligga i skuggan och slappa.

Hörde talas om en plan inför i morgon som låter alldeles utmärkt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards