wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 13 april 2018

Spår och skoj med Ossy

Av Wilma Border collie - 13 april 2018 18:22

I går kväll så övervakade jag när Pelle Peugeot skulle få divrese hjälp av Rottis Helgas supersnälle husse.

   

Här är det sommarskor på gång, dessutom två sprillans nya efterso.

   

Var minsann inte bara jag som övervakade. Rottis Helga hade superkoll från sitt håll att hennes husse bilveterinären gjorde allt rätt.

   

Var nån slags oljedialys också. Nu är Pelle redo för att frakta mej och Sigrid till alla våra viktiga skogar och andra trevliga ställen.

Så blev det idag, först hade matte nån plan men den ska utföras nån annan dag.

   

Hämtade i alla fall Sigrid och vi började med en del trevlig lek vid sjön.


Gick till hundbadet. Trodde att Sigrid skulle inleda sin badsäsong nu, men hon nöjde sej med att dricka.

   

Jag badade i alla fall. Så skönt med svalt vatten runt benen.

   

Isen är alldeles kolsvart så den dör nog när som helst nu. Bra för alla våra sjöar behöver bli badbara och vi ska inte behöva drabbas av onödiga koppel vid dom.

   

Efter att ha lekt lite mer så skulle vi gå vidare. Hade mer saker att göra enligt matte.

   

Vid skidbacken så ägnade vi mycket tid åt kompisrull i snön. Mycket trevligt att kunna rulla tillsammans. Lekte en del där också.

   

Jaha och här ska vi sitta ensamma och övergivna. Har minsann hört hur hundar lämnas bundna vid träd i skogen och hittas utsvultna efter evigheter.

   

Matte försvann utom synhåll ihop med detta. Av henne döpt till snuskflaskan.

   

Vi blev inte övergivna hon kom tillbaka. Men släpp oss! Vi vet vad du har gjort och vi vill spåra nu!!!!! Fick inte vår vilja igenom.

   

Hörru Ekorre du kan väl komma ner och prata med mej? Varför är ni alltid så asociala? Ekorren vägrade svara på varför den inte vill umgås.

   

Vi tänkte prova om den här stora krukan skulle ge godis igen. Men då hördes ett bekant billjud.

   

Hej Ossy, ska jag äta upp dej? Ingen fara vi lekte bara. Sigrid hon slängde sej in i Ossys bil och kollade noga igenom den.

   

Men sen kom hon ut och var med oss. Ossyhusse skulle jobba så vi skulle se till att Ossy kom till sitt dagis när vi var klara med vårt.

   

Jag hittade en pinne. Eftersom jag vet att Ossy gillar såna så retades jag ordentligt. Mycket skoj.

   

Bestämde att vi skulle gå och hitta på nåt en stund. Hörde att matte pratade om att Ossy skulle få hänga med och göra nåt han gillar.

   

Som vanligt, Ossy ligger och ser ut som en levande lövhög. Jag bad honom resa på sej så vi kunde fortsätta ha skoj.

   

Jodå det blev en massa mer skoj lek. Vi har alltid väldigt trevligt.

   

Nu ska vi gå och göra det där superskoj. Ossy hade tur som kom så han kan hänga med på det.

   

Matte frågade Ossy om han skulle spåra och det var nosen i backen direkt. Han älskar sånt här.

   

Tänk det var alldeles fullt med utspridd blodpudding när vi kom till slutet. Finns inte minsta lilla smula kvar.

   

Ossy han är så tänd på detta med spår att han gick det tre gånger. Tro han trodde att det skulle växa upp ny blodpudding vilket det inte gjorde.

   

Men lägg av! Jag har ju sagt att det inte lönar sej att spåra flera gånger, kom hit och gör nåt annat.

   

Kom igen! Vi kan leka istället.

   

Vi hade dragkamp om en pinne. Mycket trevligt.

   

Äsch! Ossy vann eller jag var artig och lät honom vinna.

   

Sigrid hon hade span på nåt i skogen. Det är en annan hund där borta.

   

Det var Rick som var ute och rastade sin matte. Vi umgicks självklart med honom också.

   

Men Ossy skärp dej! Rick är för sjutton en hane som saknar vissa kroppsdelar.

   

Sen lekte vi allihop en stund, skoj var det.

   

Ossy bad om sitt ben och Rick gick i väg med sin matte och jag och Sigrid åt ett annat håll.

   

Pust det har blivit varmt, alltså passade jag på att svalka mej på snön en stund.

   

Men vad är detta? Helt plötsligt är det en hund för mycket. Ossy hade käkat upp benet och ville fortsätta hänga med oss.

   

Lekte en stund till, bäst att passa på.

   

Men sen insåg Ossy att han skulle gå till sitt dagis för vi skulle hem. Djupt deprimerad Ossy vandrade iväg.

   

Det tar på krafterna att jobba med nosen och leka en massa. Sigrid somnade direkt hon kom hem.

Jag gick hem och somnade gott jag också.

Gick på eftermiddagsrunda och drabbades av ett fruktansvärt trauma!!!!!!

Så Sigrid på långt håll, hade jag inte varit koppelfånge hade jag dragit och matte hade ingen mobil med sej så inte kunde hon ringa heller. Alltså missade vi umgänge. Hemskt det var ju flera timmar sen sist!!!

Fast jag träffade Beagle Mimmi och umgicks en hel del med henne.

I morgon är det lördag och då………………………….

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards