wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 februari 2018

Underbara lördag

Av Wilma Border collie - 3 februari 2018 17:52

Äntligen LÖRDAG igen och alltså dags för veckans allra bästa dag. Borde vara lördag varje dag egentligen.

Efter att ha väntat i flera hundra evigheter så var det dags att gå. Sigrid kom och mötte mej vid min port. Hörde hur matte och den hundnappande fångvaktaren Sigridmatte förslog att jag kunde gå med dom ensam. Skulle inte tro det så jag såg till att matte följde med.

   

Men varför ska vi behöva släpa på de långsamma människorna? Fattar de inte att det är BRÅTTOM, väldigt bråttom. Vem vet hur mycket skoj vi missar på grund av de långsamma stoppklossarna.

   

Träffade Bamse som brukar vara med ibland men idag var han visst upptagen med annat.

   

Hej Ossy! Vet du hur mycket vi har längtat efter dej?

   

Detta är Tassa en för mej ny bekantskap. Hon var visst svamphundselev hos Sigge för några år sen. Mycket trevlig hund, gillar nya kompisar.

   

Lika bra att börja leka och ha skoj. Tiden går alltid alldeles för fort så det gäller att utnyttja den ordentligt.

   

Kom en liten hund som var så söt och borde vara den perfekta kompisen till Sigrid. Men hon tror ju att hon är en väldigt stor hund.

   

Så kom det ännu en ny hund Leonbergern Peggy. Har inte träffat nån sån förut men hon var en lika skoj kompis som alla andra hundarna.

   

Självklart blev hon hjärtligt välkomnad av oss. Alla hundar är alltid välkomna till vår stora härliga gemenskap.

   

Den här lille killen blev störtförälskad i Peggy. Hon var det allra vackraste han nånsin sett.

   

I bland ser det ut som världens hundröra, men vi har bara så fantastiskt skoj.

   

Så händer det att vi snackar ihop oss och planerar, sånt är viktigt. Vad ska vi hitta på nu?

   

Som sagt den lille killen (som dementa matte glömt namnet på) var störtförälskad i Peggy.

   

Lika bra att fortsätta röja loss. Alltså vara massor med hundar, tror vi blev 14 idag, som har skoj ihop det är rena drömmen.

 
 

Syns lite på den här filmsnutten hur skoj vi har.

   

Sigrid var inte riktigt på humör idag, men mysa med Anne det var uppskattat.

   

Nu kommer det nån igen. Bästa att springa och hälsa välkommen. Var Cleo som kom.

   

Alltså vi är ett stort gäng och alla är kompisar med alla. Inga sura miner nånstans, bara en massa skoj hela tiden.

   

Som här kast med liten Springer spaníel är en rolig lek och Rick tål den.

   

Sigrid kunde i alla fall tänka sej att umgås en del med Cleo.

   

Jag och Cleo visst ser vi ut som systrar? Fast jag är Border collie och Cleo är Aussie.

   

Den här bilden har matte snott från Cleomatte. Gissa vad vi väntar på.

   

Osttuben har kommit fram. Ossy älskar den och såg till att förse sej.

   

Peggy smakade också och precis som alla andra hundar så älskade hon den.

   

Jaha när man har skoj går tiden alldeles för fort Ossy har fått sitt ben och det är dags att skiljas åt igen.

   

Jag och Sigrid vandrade hemåt, trötta och nöjda efter en massa skoj umgänge med både gamla och nya vänner. Är det möjligen lördag i morgon igen?

   

Jag trött? Nä inte alls. Jag bara råkade somna vid dörren. Matte var på det rymningsbenägna humöret. Fast det var visst bara nåt med tvätta kläder.

 
 
paula

paula

4 februari 2018 10:27

Det ser verkligen fantastiskt kul ut! Åker ni långt till stället där ni samlas? Hur många hundar brukar delta? Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 11 april 17:58

Vanliga ensamma morgonrutinen. Sen skulle Basse hämtas. Han borde ha varit vid sin vanliga liftarplats, men jag hittade honom hemma hos honom. Just då regnade det rejält.   Jo vi tänkte att vi kan hänga inne hos Basse idag. Nä sa matte, de...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards