wilmablogghund

Alla inlägg den 2 juli 2017

Av Wilma Border collie - 2 juli 2017 17:54

I går kväll så hade jag och Sigrid lördagsmys. Vi tuggade på Vilda grisben vilket var alldeles utsökt gott.

 

Sen när Sigrid skulle gå hem så träffade vi Ossy. Jag ville leka vilket inte var lämpligt mitt på gatan och Sigrid hon vill tillverka valpar. Hade nog blivit ganska märkliga valpar, men Ossy kan ju inget.

I dag var det ovädershetta redan när jag gjorde morgontoalett.

Alltså var det inte att tänka på några trevliga skogsrundor.

 

Gick till sjön för att bada. Ungefär det enda som var tänkbart. Testade min nya badleksak som var helt okej

 

Provade att leka med den på land också, fast det blev för hett.

 

Var skönare att ligga i skuggan.

Men så när livet var som allra tråkigast och det bara var hett då…………….

 

Sigrid kom och förgyllde genast min tillvaro.

Vi badade en massa tillsammans, alltid roligare när man är två.

Så hittade jag nåt av okänt ursprung som jag tänkte käka upp. Bara det att det såg skitmatte och tog det ur munnen på mej. Tydligen anser hon att jag ska svälta ihjäl för hon kastade det i sjön.

 

Jaha där nånstans ligger min godbit och jag accepterar inte att bli bestulen. Hur sjutton ska jag få tillbaka det som tillhör mej.

 

Det gick inget bra, jag trillade i sjön!!!! Total förnedring eftersom människorna skrattade ut mej!

 

Försökte torka mej på grillgallret och då tappade jag huvudet också. Inte alltid det går bra i mitt liv inte.

 

Usch, det är bara hett och äckligt.

 

Vi gick en sväng efter sjön och Sigrid badade mer. Jag ägnade mej åt att vara SUUUR efter mattes stöld. Låg alltså på båten och surade istället för att bada.

 

Fanns i alla fall Ekorrar men de ville inte alls träffa mej. Människorna stod och tittade på en liten Ekorrvalp som var så söt. Den ville inte heller prata med mej och inte vara med på bild heller.

 

Passerade vid skidbacken, jag kröp under huset för där var det skugga och ganska svalt men fick inte vara kvar.

Skulle gå hem och nu blev det bra för Sigrid hängde med hem till mej. Alltså fick vi ett par timmar extra tillsammans.

 

Skulle ut på eftermiddagsrunda. Titta så trevligt mörk himlen är men inte kom det något extremt välbehövligt svampvatten inte.

 

Gick till Inez som inte var hemma, matte dumpade bara Vilda grisben i kylskåpet där.

Kollade av hennes tomt men inget av värde hade hänt.

 

Jo det var Ekorrar utanför tomten, kunde ha suttit kvar mycket längre.

Skulle gå hem, då kom det en bil och stannade.

 

Titta Tage Tax matte, henne har jag inte träffat sen vi tittade på Rökpipsvampar och Bombmurklor.

 

Tage Tax var med så jag hälsade ordentligt på honom.

 

Sigrid och Tage Tax har aldrig träffats så jag presenterade dom för varandra.

 

Ljuv musik uppstod där på Heden. Sigrid blev störtförälskad och Tage besvarade hennes känslor.

 

Jag gosade med Tagematte istället för att störa turturduvorna, som för övrigt var under sträng bevakning eftersom Sigrid doftar så gott.

 

Titta här då, det är dags att skiljas åt och Sigrid har bestämt att hon minsann tänker följa med Tage. Fick hon inte för människorna och hennes matte hade antagligen inte uppskattat att hon rymt med sin stora kärlek. Men i september på svampträffen så kan de träffas och leka utan att människorna lägger sej i.

Gick hem igen och har gjort ingenting, Sigrid hon går bara runt och ser så där ruggigt kär ut.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards