wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juni 2017

Av Wilma Border collie - 19 juni 2017 17:33

Fortfarande är det vidrigt oväder, var alldeles för varmt redan när jag gick min morgonrunda.

Sen var det dags för långrunda och jag tänkte gå och hämta Sigrid. Behövde jag inte för hon kom med min bil och sin matte. Som ni vet så gör ju Sigrid allt som jag gör.

Nu har minsann hon också börjat lukta gott, alltså kan vi sprida våra utsökta dofter tillsammans. Är tydligen inte alls ovanligt bland tikar som lever ihop och vi umgås ju jämnt så det är lika bra att samköra lukta gott också. Malmköpings hanar kommer att bli som tokiga där vi snyggaste tikarna drar fram.

Åkte till skogen för vi skulle ha en runda trots ovädret.

Hamnade i en skog där vi varit ofta och Sigridmatte aldrig varit. Inledde med att duktiga Sigrid hittade en svamp. Tyvärr missade matte att ta bild på när hon fint markerade.

 

Här är den i alla fall en Björksopp som tyvärr är för gammal.

Fortsatte mot skogen, kanske hade det hänt några spännande saker sen sist.

 

Sigrid försökte göra lerinpackningar på ett ställe men det gick inget bra. Alldeles för torrt.

 

Jag kollade om det var nån Ekorre hemma men det var det inte heller.

 

Sigridmatte föll också för den där vackra stugan dit matte tänker flytta. Hörde nåt om att Sigridmatte hade precis samma planer.

 

Jag studerade sjön, den har tyvärr krympt en hel del sen vi var här sist. Någon borde fånga den där Vattentjuven, låsa in eländet och smälta ner nyckeln.

 

Är man människa är det viktigt att läsa informationstavla. Äsch, går precis lika bra att använda nosen. Vi hundar hittar nog en massa mer viktig information.

 

Drack en massa gott vatten på ett ställe i sjön.

 

Blev bad på ett annat ställe.

 

Jag får aldrig nån mat hemma så jag tuggade på en stubbe i vattnet, trä som är dränkt av vatten är supergott. Rekommenderar jag verkligen till andra hundar.

 

Skulle balansera på ett fallet träd, men jag fuskade och fick godkänt eftersom det var så hett.

 

Sigridmatte fyller en massa år idag så jag gratulerade henne. Måste vara artig så hon inte glömmer att lämna Sigrid till mej.

 

Skulle gå tillbaka till bilen för vi hade mer att göra. Gräset har växt massor av det lilla svampvatten som fallit. Nu är det så där svårt att se Sigrid igen.

Åkte vidare och nu blev det väldigt bra. Shopping i Grisöronaffären.

 

Jag valde ut en ny badleksak och Sigrid en annan. Perfekt när vi ska gå och bada.

 

Provsmakade lösgodiset, matte anklagade mej för stöld. Inte alls, jag skulle bara kolla om det var gott. Handlades en del som jag behövde och annat som katterna behövde.

Plus midsommargodis till mej och Sigrid eftersom vi ska fira den ihop.

 

Va? Ska vi inte ha diverse mat för kaniner, fåglar och marsvin? Säkert gott men vi fick inte handla sånt.

 

Självklart såg vi till att bli bjudna på godis av Magnus som äger Grisöronaffären också.

Åkte hem, insåg att Sigrid inte alls skulle med hem till mej och jag skulle inte in till henne. Mycket korkat.

Var hemma en stund så blev jag tvungen att passa tråkhuset. Matte försvann.

 


Rottis Helga behövde hjälp att komma ut. I dag var det inga problem att gå ut eftersom det inte föll svampvatten.

 

Dessutom hade Helga minsann träffat nån jag känner och fått godis. Djupt orättvist.

Var på en tråkig och het eftermiddagsrunda.

Men matte påstår att i morgon ska det bli bättre väder så då kan vi säkert vara aktivare.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards