wilmablogghund

Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Wilma Border collie - 9 juni 2017 17:41

Haft en alldeles perfekt hunddag. I går hörde jag talas om att det skulle vara dags för skogsfika

idag och en del annat trevligt.

Hämtade Sigrid och det visade sej att hennes matte skulle följa med, får hon väl bara jag och Sigrid får

ägna oss åt alla viktiga saker.

 

Bäverbäcksskogen var dagens mål. Här har Sigrid aldrig varit med men jag har varit här några gånger så jag

vet var de bra hundsakerna finns.

 

Som sagt tassarna fulla med att visa Sigrid allt, plus att vi hittade en del nytt också. Var ett bra tag sen jag

var här så massor att kolla.

 

Här förstår du Sigrid är Bäverbäcken och nu lever den upp till sitt namn. Bäver har byggt fördämningar 

nånstans så det är massor med vatten precis här. Gott vatten för övrigt.

 

Sigridmatte hade minsann godis att bjuda på, precis vad vi behövde.

 

In på en annan liten väg, här har jag bara varit en gång och det var ganska länge sen.

 

På ett gammaltträd växte det minsann Ostronmusslingar. Det lönar sej att markera såna, fick massor med

berömoch matte säjer att snart kommer jag att få efternamnet Svamphund. Sigrid hon missade alldeles de här

svamparna eftersom hon var upptagen med nåt annat. Vet inte riktigt vad hon virrade mest runt just då.

 

Nu blir det nya ställen. Förra gången jag gick här så vände vi strax innan för det stank alldeles för mycket

av Vilda grisar. Men nu skulle vi fortsätta.

 

Sigrid älskar ju att få använda nosen så hon var upptagen med alla nya dofter överallt. Det är skoj med nya

ställen och mattes förråd av såna verkar aldrig ta slut.

 

Fanns bra stenar att testa också. Jo denna gav självklart belöning.

 

Men nu tycker jag att det ser bekant ut. Mycket riktigt bara en liten bit bort hittade jag Sörmlandsleden och

där har jag gått. Fast då kom jag från ett helt annat håll.

 

Visst har det fallit en del svampvatten, men det är fortfarande frutansvärt torrt i skogen. Detta ska vara en

bra bäck, när jag passerade här tidigt i våras var det vatten i den men det var då det.

 

Du förstår Sigrid detta ska egentligen vara en liten sjö som heter Pilati sjö.Men Vattentjuven har stulit hela 

sjön annars kunde vi ha badat här. Den som tittar noga på bilden ser en ljus rand på stenen långt ute i gräset

upp till den randen borde vattnet nå.

 

Lika bra att prova den här bänken sommänniskorna tänkte använda till sitt fika.

 

Människor som har såna urusla nosar måste tydligen läsa skriven information och glo på karta, mycket bättre

att använda nosen.

 

Om jag vill ha macka av dej? Nja jag vet inte.

 

Fast mackan matte gjort åt mej den åt jag. Men jag kräver service, ska ha den uppdelad i mindre bitar, Nån 

nytta ska faktiskt matte göra.

 

Muffins? Jo men det är gott så det kan jag äta.

 

Att människor kan prata så himla mycket tråk och fika i evigheter. 

 

Tänker ni komma eller? Varför ska människor alltid vara så långsamma? Jag hade fortfarande massor att visa 

Sigrid och inte alls lust att vänta i flera evigheter.

 

Perfekt här fanns det lite vatten för jag var törstig. Myrvatten är otroligt gott kan verkligen rekommenderas 

törstiga hundar.

 

Sigrid tog en sväng ut på den stora myren som finns där. Hade det varit normalblött så skulle hon nästan ha

behövt simma här.

 

Ungefär här så såg jag mitt livs första Bombmurkla med matte i våras. Då vände vi här och gick tillbaka.

Men nu skulle vi fortsätta.

 

Här har jag aldrig gått. Ytterligare ett sånt där ställe där matte hittar, funderar fortfarande på när de ska

ta slut. Trollas fram nya hela tiden.

 

Har du sett Sigrid en sån där extremt sällsynt vattenpöl. Enligt matte som kan den här skogen var det alldeles

för lite vatten överallt där.

  

Så kom vi till en ny väg igen. Den här har visst det trevliga namnet Helvetesvägen. Ingen vet riktigt varför den

kallas så men nåt hemskt har troligen hänt nångång.

 

Massor att kolla naturligtvis, nya ställen är alltid spännande.

 

Gå ni, jag ska bara prata med Ekorre. Den som tittar noga kan skymta mej bland granarna och Ekorre ville

inte umgås!

 

Lämnade den där Helvetesvägen och tog nästa. Nu känner jag igen mej. Bara det att strax efter denna bild så

blev det onödiga koppel. Bakom kurvan bor en av alla mina människovänner och omhon inte är hemma så

är staketet som slår oskyldiga hundar igång. Det var påslaget så inte Vilda grisarna gräver sönder hela tomten.

 

På fria tassar igen så vi kunde kolla en massa mera för fortfarande var allt nytt för Sigrid.

 

Sist jag gick här så var det flera Ekorrar här, undrar om de är kvar. Nä de oartiga typerna var inte kvar.

 

Tillbaka vid Bäverbäcken. Vet inte om Sigrid planerade att dyka från röret. Men hon ändrade sej som tur var.

Vi drack bara lite vatten och gjorde snygga lerinpackningar av tassarna. Sen var det dags att gå till bilen.

Blev många timmar i skogen och det tar på våra hundliga krafter med allt nytt vi sett i dag. Skjutsade hem

Sigrid och hennes matte,hörde de otrevliga orden "Ses på måndag". Varför då? Förra helgen fick vi ju umgås

både lördag och söndag. Får väl försöka fördriva de här två dagarna på bästa sätt.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards