wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 maj 2017

Roat oss och shoppat

Av Wilma Border collie - 24 maj 2017 17:48

Hörde talas om att åka till nån skog idag. Lät trevligt och matte använde bilen när Sigrid skulle

hämtas. Trodde inte att hon var riktigt klok när hon parkerade på Heden.. Men det var för varmt för

skogen så vi skulle till sjön innan det var dags att åka vidare.

 

Träffade Rocky, mycket trevligt för det var länge sen sist.

 

Vi ser nåt, detta kan nog bli skoj.

 

Inez var ute och rastade sin matte.

 

Sekunden senare så kom Rick också. Honom har vi inte sett på många evigheter.

 

Bestämde oss för att göra sällskap med dom, vi skulle i alla fall inget speciellt just då.

 

Hörru din slyngel pinnen är MIN!!!! Vet inte hur det gick till men jag förlorade dragkampen.

 

Sigrid berättade att hon är störst bäst och vackrast  så Rick ska hålla sej på mattan menar gräset.

 

Rusa snabbt i sanden det är skoj det. 

 

Fast Sigrid hon var fullt upptagen med att gräva sina livsviktiga gropar som ingen får komma nära. Finns det 

sand så ska gropar grävas och allt annat är oviktigt.

 

Varmt var det så bada var extremt nödvändigt. Vi badade väldigt mycket.

 

Så alldeles perfekt. Vid sjön var det massor med människovalpar och alla ville umgås med oss. Både kela och

leka. 

 

Rick han har fortfarande inte förstått det där med att hoppa upp på bänkar. Försökte lära honom men Sigrid

hade många och väldigt högljudda åsikter så han vågade inte.

  Matte var snäll och gav honom ett påar slickar från osttuben i alla fall. Nån gång kommer han säkert att lära

sej att det lönar sej att utföra diverse saker och få belöning.

 

Några människovalpar skulle fånga nåt i vattnet trodde dom. Men det gick inget bra. Alla Vithajar rymde

eftersom vi plaskade runt så mycket och några andra kryp syntes inte till.

 

En tjej blev alldeles är i mej så jag fick stå i vattnet och posera för en massa bilder. Trevligt att vara så

uppskattad.

 

Alltså hundlivet är underbart med en massa människovalpar som vill umgås med oss.

 

Så var det dags för dragkamp igen. Pinnen är MIN det är jag som badar med den! Den här gången så vann

jag faktiskt.

 

Vet inte riktigt vad Sigrid drömmer om. Hon stod länge och bara stirrade ut över sjön.

 

Slut på allt skoj. Vi har badat miljoner med gånger och busta järnet både med Inez och Rick och alla skoj

människovalpar. Nu ska vi till bilen och åka och göra nåt.

 

Det blir bra det här. Matte skulle nåt i hålan Flen men där finns minsann Grisöronaffären. Nu ska vi shoppa.

 

Perfekt det kom fram en godispåse så vi fick en massa gott. Så fanns sakerna som Sigrid behövde plus att vi

handlade en del andra nödvändigheter. Fast när matte sa att vi skulle  åka så hade vi inte alls nån lust, kunde

ha varit kvar och shoppat mer och provsmakat lösgodis.

 

Det här köpte Sigrid, en liten frisbee och en liten boll. Vanliga frisbee är lite svåra för henne att hantera och

samma sak med normalstora bollar. Men de här passar hennes storlek perfekt.

 

Fick en ny variant av märgben också. Fylld med nåt annat än märg. Mycket gott.

 

Usel bild men hagalna Sigrid. Hon har snott det fyllda märgbenet plus att hon har det jag gjorde slut på i går 

och så har hon två gamla som inte syns i bild. Hemma äter hon inte märgben, men de jag gjort rent de

älskar hon.

Sen var det dags att lämna hem Sigrid, hon fick med sej det tomma märgbenet eftersom hon utsåg det till

favorit. Bra nu kommer mina uttjänta till användning.

I morgon är det nån sån där onödig röd dag fast det är torsdag, men jag och Sigrid ska få umgås i alla fall.

Vi ska visst göra nåt som vi inte gjort förut.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards