wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 maj 2017

Mest roat oss

Av Wilma Border collie - 10 maj 2017 17:39

Först trodde jag att det skulle bli en tråkdag eftersom matte inte använde bilen när Sigrid skulle

hämtas. Fast hon bar på en påse med okänt innehåll och hos Sigrid hämtades det en frisbee också.

Kanske inte skulle bli så illa i alla fall.

 

På Heden så träffade vi Inez. Nu ska det springas fort och mycket.

 

Jag och Sigrid vi är nog världsmästare i snabba rejs. Whippets och sånt kan slänga sej i väggen vi snabbast.

Mycket skoj hade vi. 

 

Har hamnat vid sjön och jag måste prova Sigrids frisbee. Viktigt uppdrag att kolla så den är rätt. Den var

helt okej så den kan hon ha.

 

Vissa Inez och Sigrid roade sej i vatnnet medan jag slet med frisbeeprovning.

 

Lika bra att prova Inez också. Utföll till belåtenhet den med.

 

Sigrid testade sin ett par gånger fast mest var hon upptagen med att vara Pitbull och skrämma Inez.

 

Och du rör INTE min frisbee!!!!

 

Inez hon har inte alls förstått hur skoj man kan ha med en frisbee. Både jag och Sigrid försökte visa men hade

ingen större framgång.

 

I Sigrids värld är det extremt viktigt att gräva gropar desto större och djupare desto bättre.

 

Om det varit ljud till bilden eller att matte kommit på idén att filma så skulle ni ha hört hur Sigrid svor värre

än den värsta borstbindare när Inez närmade sej hennes viktiga grop. Ett par gånger gick hon ifrån den men

så fort Inez så mycket som försökte titta var hon tillbaka och sa långa fula ramsor.

 

Medan de bråkade om den där gropen så roade jag mej med min frisbee som omväxling. Var bra att ha fri

tillgång till alla tre.

 

Fast detta gillade inte matte. Titta under min mage en frisbee ligger nästan i sjön och matte hade inga som

helst planer på att bada igen.

 

Kamp om pinne pågår och Sigrid har utsett sej till enväldig domare. Jag vann!!

 

Lekte med bollar också. Jag och Sigrid hade väldigt skoj med dom.

 

Inte ett besök vid sjön utan att springa många varv i sandhögen. Tydligen anser Sigrid att sandinpackningar är 

bra för pälsen.

 

Badade mer, bäst att passa på innan Vattentjuven kommit på att stjäla hela sjön.

 

På väg från allt skoj som vi ägnat lång tid åt träffade vi en hund som var nästansläkt med Sigrid. Fast hon 

gillade inte nån av oss.

 

Jaha Inez har sagt att vi kan få fika hos henne. Fast tydligen vet hon inte riktigt var hon bor för hon försökte

gå in i alla hus vi passerade.

 

Jag snodde åt mej fågeln som jag anser vara min och hade skoj med den.

 

Sigrid har utsett den här till sin och försvarar den högljutt.

 

Skulle gå hem men då hade vi tur och träffade Elisabeth som hade Pryl 7an. Trevligt att bli ordentligt klappade

för det blir vi ju aldrig.

 

Så var vi tvugna att posera för mästerfotografen också. Kunde vi väl som tack för att det äntligen var nån

människa som brydde sej om oss.

Gick hem och somnade. Vi hade röjt så mycket att vi var trötta.

 

Ute igen och Prylaffären var öppen. Mycket trevligt för vi fick presenter.

 

Vi fick minsann varsitt grisöra. Precis vad vi behövde. Fast matte snodde dom och sa att de kunde vi käka i

våra respektive hemma.

 

Var en sväng in i den där nya Grisöronaffären som finns här. Kollade noga in sortimentet.

 

Men snälla kisse jag tänkte bara hälsa och kanske tvätta dej lite. Sigrids grannkatt var som vanligt inte ett

dugg intresserad av att umgås varken med mej eller Sigrid.

Lämnade Sigrid och ett grisöra hos henne. Gick hem till mej och käkade upp mitt.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards