wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 april 2017

Lite nytt och en del länge sen

Av Wilma Border collie - 24 april 2017 17:52

När jag var ute på min morgonrunda så kom det ett par människovalpar som brukar vilja klappa mej.

Bara det att precis då behövde jag göra nummer två. Människovalparna stirrade och upplyste om att

jag var äcklig så mej skulle de inte klappa igen. När matte använde påse för att ta hand om mina

lämningar så fick hon höra att hon är ännu äckligare och snart skulle de kräkas. Plus att de ansåg att

matte skulle flytta nån annanstans eftersom hon ägnade sej åt att plocka upp mina rester.

Sen efter att ha varit hemma ett tag var det äntligen dags att hämta Sigrid och vi skulle åka till bra

skog.

 

Här har vi aldrig varit! Intressant med en massa nytt att spana in i dag igen.

 

Spännande är det och så bra att vara två så vi kan diskutera alla dofter. Matte är totalt värdelös och känner

inga såna. Vi var koppelfångar för vägbommen var öppen och matte ville kolla så det inte var timmerbilar

eller skogsmaskiner i närheten.

 

Dålig bild men i högra vägkanten är det nåt. Först trodde matte att det var en stor sten, men stenar har inte

långa öron. Det var Hare som satt där och matte var så glad för att Sigrid var koppelfånge. Nu var Hare asocial

och försvann när han upptäckte oss.

 

Sigrid hon fastnade totalt på platsen där Hare suttit. Lukta, lukta och lukta ännu mer.

 

Äntligen på fria tassar. Fanns inga störande timmerbilar eller annat otyg. Skönt att kunna gå som vi ville

och undersöka allt nytt.

 

Så mycket spännade överallt. Är faktiskt väldigt bra det här med mattes enorma förråd av nya skogar.

Ständig variation i tillvaron.

 

Men det är så torrt så torrt. Diket bakom Sigrid borde vara alldeles fullt med vatten.

 

Men det föds Stenmurklor överallt nu. Ännu är alla små valpar men kommer det svampvatten så lär

de nog snart bli vuxna.

 

Dagens gissa var Sigrid är. Ledtråd hon finns mitt i bilden.

 

Bara att inse att jag syns mycket bättre än vad hon gör. Fortsatte och kollade massor med spännande trots

att det mest är tråkhyggen där. Men vi som använder våra nosar hittar alltid en massa spännade.

 

Men här har vi varit! Helt plötsligt var skogen bekant. Vi hade alltså gått en annan väg så vi kom till

bekant skog. Nu var det många, många månader sen vi var där.

  

Och här ligger det skog i travar. Men det syntes på en massa hjulspår att det inte var nån risk att det skulle

komma maskiner där vi skulle gå.

 

Sjön var hur bra som helst. Svalt skönt vaten som dessutom var gott att dricka.

 

Hoppa upp på båtar fungerade här också. Vi fick ost för besväret. De där båtarna ligger visst där eftersom det

finns såna där ädla Vithajar i den här sjön också.

 

Provade lite fler badplatser. Alla var väldigt bra.

 

Där vi badade är det sand och på andra sidan supar berget rakt ner i sjön.

 

Sen lekte vi en massa också. Var tvugna att ta igen allt vi missat under tråkhelgen.

 

Detta är effektivt. När Sigrid tror att hon är en Pitbull så tar jag en pinne, då kan hon inte försöka slita

strupen av mej. Roligt har vi.

 

Kollade en massa mera intressant. På många månaders frånvaro så hinner det hända massor.

 

Den här skjortan den hittade vi då för länge sen. Nu har den tillbringat hela vintern i skogen utan att nån

har saknat den.

 

Ute på en annan väg och här har vi varit emn det var då för länge sen. Alltså hade vi fortsatt tassarna fulla.

 

Sa du ost??? Vi kommer!!!!

 

Men det är inte mitt fel att Sigrid tar upp nästan hela stubben. Jag får faktiskt bara plats med framtassarna.

Fick ost fast jag fuskade lite eller om det var Sigrids fel.

 

Hm, i förra veckan hade Rådjur hängt sitt huvud i ett träd. I den här skogen hängde större delen av Rådjurs

kropp. Fast alla benen utom ett var försvunna.

 

Äsch, jag behöver tydligen bli längre för inte nådde jag de där benen jag ville ha. Skitmatte vägrade att

lyfta ner det till oss.

Jag och Sigrid hade faktiskt tänkt gnaga ben ett tag.

 

I brist på ben så får man väl dricka vatten istället. Fast Sigrid belv ombedd av matte att genast upphöra med

planera på att utforska röret. Sen var det dags att gå till bilen eftersom vi hade varit flera timmar i skogen.

 

Du kan sätta dej i baksätet eller gå hem så fixar vi detta med att köra alldeles själva. Planen misslyckades

tyvärr.

Åkte hem till mej och somnade gott, ny och nygammal skog med alla intryck tar på våra krafter.

När Sigrid skulle gå hem till sej så föll det massor med svampvatten. Alltså ville inte Sigrid gå ut fast vi blev

tvingade. Jag ville inte gå från Sigrids hemma utan tänkte stanna tills nedfallet upphört. Fick jag inte. När

jag kom hem så började det snöa i stället. Fast allt som är vått behövs i mängder.






 
 
Kasper

Kasper

25 april 2017 01:55

Stackars rådjur - och stackars människovalpar! Hoppas dom har nån människa nånstans som kan tala lite förstånd med dom!! Och som kramar om dom ibland även om dom själva ju faktiskt också gör nr 2 då och då. Ja jisses,,,

http://https://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

25 april 2017 11:41

Husse brukar säga att det är handvärmare och erbjuda påsen till såna som tittar när han plockar upp... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards