wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 mars 2017

I alla fall en bra sak

Av Wilma Border collie - 4 mars 2017 17:43

Lördagar är som bekant för det mesta tråkiga. Bara släpa runt på matte och vara utan sällskap.

Först hörde jag nåt om att åka nånstans men när jag klarade av morgonrundan så försökte det regna

så det där åkandet ställdes in.

 

Andra änden av Ekorrskogen. Trodde. tänkte och hoppades att det kanske skulle dyka upp nån social Ekorre

och vilja umgås med mej. Alldeles tomt på Ekorrar varken sociala eller asocial fanns det.

Gick vidare mot vad som skulle bli dagens skog.

 

Här har jag inte varit på några veckor. Kanske kan jag hitta nåt skoj.

 

Sist då fanns det en massa konstiga gropar och kablar här. De var borta istället hade ett par träd tröttnat på

livet och lagt sej över vägen. Gick att komma förbi dom i alla fall.

 

Upptäckte att det var full vinter på vägen. Kollade om det fanns några spår efter nåt intressant men det gjorde 

det inte. Hade gått nån människa bara.

 

Provade en stubbe och fick självklart mjukost eftersom jag gjorde det på alldeles eget initiativ. Vet jag väl

att stubbar, stenar, bänkar o sånt lönar sej.

 

Undrar vad jag ska hitta på nu då i min ensamma tillvaro?

 

Efter att ha provat vattnet i bäcken så satte jag mej på en stubbe och funderade över hundlivet. Kom fram

till att det var tämligen ensamt och bedrövligt just nu. Ingen vill umgås med mej, eller jag träffade i alla

fall inte nån att umgås med.

 

Nånstans här så hittade jag såna där perfekta Rådjurskulor sist. Letade men de var borta, jag hade tänkt rulla i 

dom en stund.

 

När isen dör då kommer det att vara perfekt vatten i Vilda grisarnas spagrop. Måste ta med mej Sigrid hit då

perfekt lera och säkert kommer det att dofta underbart. Fast det är nog bäst att utnyttja det när matte 

inte ser.

 

Det tar sej, ÄNTLIGEN börjar det vara vatten i skogarna. Sen jag flyttade hit så har jag mest bara sett en

massa uttorkade ställen eller hört matte prata om hur mycket vatten det brukar vara.

 

Gick och kollade där de där mystiska Bombmurklorna ska växa. Fanns inga och matte påstår att det är bra om 

de uteblir i år. Är det dåligt med såna brukar det bli mycket Stenmurklor och mycket såna indikerar att det

blir ett bra svampår. Behövs ett bra sånt för jag har visst mycket att lära.

 

Usel bild, men det är lika bra att träna. Matte häll på med nåt och jag undersökte. Fick massor med beröm och 

ost när jag nosade på de här.

 

Här är svamparna som heter Kotteskivling. Växer på gamla kottar. De är ätliga men så små att det går åt 

mängder för att få ihop en matskedsvamp. Granbarret på ena svampens fot är normalstort som jämförelse

i storlek.

  

Där borta är min Sörmlandsledsetapp, funderade på om vi skulle gå en sväng på den. I dag idag sa matte det

tar vi en annan dag.

 

Fast nu förstår jag varför de där spängerna finns. Helt plötsligt så var det en massa vatten där, faktiskt första

gången som jag ser vatten där. Jag kan lika gärna gå i det men människor vill tydligen inte göra det.

 

Gick vidare och hittade i alla fall lite ost i mossan. Märkligt att sån bara kan dyka upp när jag vänder svansen

till.

 

Gamla trädstammar är bra att träna balansen på. Gick så här på flera stycken och fick självklart en massa

beröm. Finns mycket i skogen som man kan utnyttja.

 

Hittar jag inget vatten då går det lika bra att käka snö. Kanske försvinner den snabbare om jag käkar upp den?

 

Ute ur skogen och på väg hemåt. Men det ska synas att jag är aktiv i skogen så jag prydde pälsen med en

fin grankvist.

 

Hörru gå in och gör vad du ska nu! Jag tänker ligga här och vänta för jag vet precis vad som ska ske.

 

Jodå matte kom ut från loppisen och hade köpt en korv till mej. Slukade den snabbt. Ännu bättre hon hade

minsann hittat Anna som ofta var på Pryl 7an. Hade gärna käkat upp hennes korv också men det lyckades

jag inte med. Fick i alla fall umgås.

 

Titta Elisabet som ägde Pryl 7an kom hon också. Blev ju bra till slut denna tråkdag att träffa två som jag

känner. Sen var det bara att gå hem till tråkhemma. Pysslade en del med mina katter. Dötrist runda på

eftermiddagen eftersom alla trevliga affärer var stängda.

Om snön håller sej borta ska jag få göra nåt skoj i morgon har matte lovat.


 
 
Ludde

Ludde

4 mars 2017 22:37

Inte kul när det är ensamt i skogen, men det blir ju roligare med en korv på hemvägen då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards